• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

ScubaKing

Audemars
Så du menar på fullaste allvar att du kan svara på andra rolexklockor i den här tråden - som dessutom är SJUKT mycket svårare att bedöma... men inte denna uppenbart falska?

Är det konstigt att jag undrar ifall du trollar? :)

IMG_2751.PNG



IMG_2752.PNG

Man kan uttrycka sig på så många sätt. Det finns ingen anledning att vara otrevlig och spydig mot någon online. Vad man än tror så sitter det människor bakom skärmen, människor som du kanske möter på nästa event eller som du i framtiden vill göra en affär med.

Du målar in dig i ett hörn helt i onödan. Varför inte bara ha en trevlig ton mot folk. Du vinner absolut ingenting på att vara överlägsen eller ha ett otrevligt sätt. Skulle detta vara första gången skulle jag inte reagerat som jag gjorde, men detta är gång på gång och spritt över hela forumets delar. Allt ifrån lifestyle till värderingstrådar. Och många har redan påpekat detta för dig.

Behandla folk online precis som du skulle behandla någon som stod framför dig i verkligheten.

Du har 8000 poster och folk lyssnar på dig i och med det. Försök leva upp till den rollen på ett trevligt sätt i stället.
 

osverigeo

Panerai
2-Faktor
Utgå aldrig från någonting. Och du bör börja hänga på Flashback med din otrevliga stil. Jag är ju knappast den första som nämner det.

Hajar du inte när många nämner det eller vad är det frågan om?! Tillför du något här överhuvud taget utöver en dålig stämning.

Sådana som dig är alltid likadana, jävligt stöddiga gömda bakom en skärm, men när man möter er i verkligheten så är ni tysta som möss och kryper omkring utan att säga ett ord till någon.

Sådana som dig drar ner forumet, oavsett hur många poster du har! Det är precis sådant här som gör att folk tvekar att fråga om saker.

Ja jag har sålt en Rolex sub tidigare. Jag såg inte om denna var fake direkt nej, inte till 100% och jag var tvungen att vara 100% säker då det inte var min klocka!

Du är numera på min permanenta shitlist!
Bara en fråga. Varför tar du åt dig så mycket på ett forum?
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Klockan ser bra ut. Men länken ser inte ut att vara korrekt till klockan.

Sen bör serienummer på certet vara stämplat med nålar och inte handskrivet, jag är osäker på detta dock.
Handlarens stämpel saknas också, Rolex har detta på sina certifikat från den tiden. Osäker på denna också.
upload_2017-3-18_14-54-35.png
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Klockan ser bra ut. Men länken ser inte ut att vara korrekt till klockan.

Sen bör serienummer på certet vara stämplat med nålar och inte handskrivet, jag är osäker på detta dock.
Handlarens stämpel saknas också, Rolex har detta på sina certifikat från den tiden. Osäker på denna också.
upload_2017-3-18_14-54-35.png
Att inte certet är "punched" behöver inte ebetyda att det är något lurt, många AD:s slarvade med det när det begav sig. Däremot är/var det ytterst ovanligt att inte AD-stämpla certet, så vitt jag vet.
 

KlasK

Cartier
2-Faktor
Att inte certet är "punched" behöver inte ebetyda att det är något lurt, många AD:s slarvade med det när det begav sig. Däremot är/var det ytterst ovanligt att inte AD-stämpla certet, så vitt jag vet.
Ja date avslöjar ju det hela.
Vad jag inte har koll på är att många, inte bsra på denna klocka, anmärker på ändlänkarna.
Jag är inte tilltäckligt insatt, etfaren, för att se vad som inte brukar stämma med dessa.
Kan någon upplysa mig :)
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Ja date avslöjar ju det hela.
Vad jag inte har koll på är att många, inte bsra på denna klocka, anmärker på ändlänkarna.
Jag är inte tilltäckligt insatt, etfaren, för att se vad som inte brukar stämma med dessa.
Kan någon upplysa mig :)
Stor lucka mellan lug & endlink till följd av högre toleranser-->lägre produktionskostnad
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Om ni står i valet och kvalet om en rolex är äkta eller inte så erbjuder en vänlig traderaperson en "checklista" åt oss. Perfekt!
IMG_1719.PNG
IMG_1718.PNG
Till hans 'försvar' så är ju namnet en fråga o_O
Skruvar i länken, någon logo på kronan och att visaren flyter är ju kännetecken för en äkta Rolex, det vet alla.
Saknas bara att det står 'gedigen tyngd, andas kvalitet'.

Sen är det väl kanske fel tråd att posta i.
 
Senast ändrad:
Topp