• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Moody

Rolex
Bättre bilder, klart fejk. Kolla datumet.
IMG_1083.PNG
IMG_1082.PNG
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Fejk. K i "lock" är inte i linje med stavindexen. Samma sak med E i "Escape", ej i linje med kl 12.
Siffrorna i datumet helt uppfuckad och texten under Deapsea fel stl och stil.
För breda kronskydd.
E är inte helt i linje med 12 på min heller och den är garanterat äkta. Men K linjerar med stavindexen.
 

Schildfat

Cartier
Tycker ni insertet ser äkta ut? Finns vissa spår av användning, men i överlag ser det ut att vara i fint skick. Ska vara plockat från en 2005 16610LV,
Skärmavbild 2017-04-20 kl. 22.16.35.png
 

xmb216bc

Panerai
Kollade på olika blocket annonser på DSSD, från handlare som inte skulle sälja fejk. Det varierar en del på hur texten är placerad på chapterringen, då måste det vara Rolex gravörer som halkar omkring lite:D. Kronskyddet och taggarna på bezeln var svårare att jämföra pga vinklar, ljus osv. Icke centrerad text i rehaut ringen har väl avhandlats i tidigare tråd.
Inte här för att försvara någon eller något, men är nyfiken på variationerna och varför
 
Senast ändrad:

Emil4

Cartier
Blev erbjuden att köpa denna av kund. Känner spontant att det är en del som känns skumt. Bla datum. Men har jävligt dålig koll på rolex. Så någon kanske kan bekräfta eller dementera mina misstankar?
IMG_0370.JPG
IMG_0369.JPG
 

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
Blev erbjuden att köpa denna av kund. Känner spontant att det är en del som känns skumt. Bla datum. Men har jävligt dålig koll på rolex. Så någon kanske kan bekräfta eller dementera mina misstankar?
IMG_0370.JPG
IMG_0369.JPG
Jag är ingen Rolex-expert men på andra bilder jag hittar, tex här:
http://www.ablogtowatch.com/rolex-deepsea-d-blue-watch-james-cameron-challenge-3d-movie/
så är den "övre delen av 3:an i 30 på bezeln" mindre än den nedre, medan de ser ut att vara lika stora på dina bilder...
 
Topp