• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Johan86

Panerai
2-Faktor
IMG_1826.PNG
IMG_1827.PNG


Fick se denna på en mystory på snapchat idag och bad om bilder för att den såg suspekt ut. Vad säger panelen?

Kanske har fel, men ska inte förstoringen på datumet vara kraftigare?
 

ScubaKing

Audemars
Blev erbjuden att köpa denna av kund. Känner spontant att det är en del som känns skumt. Bla datum. Men har jävligt dålig koll på rolex. Så någon kanske kan bekräfta eller dementera mina misstankar?
IMG_0370.JPG
IMG_0369.JPG

Den är falsk. Precis som du själv skriver, kolla datum till exempel. För att inte tala om typsnitt.
 

Halle81

Omega
2-Faktor
Blev erbjuden att köpa denna av kund. Känner spontant att det är en del som känns skumt. Bla datum. Men har jävligt dålig koll på rolex. Så någon kanske kan bekräfta eller dementera mina misstankar?
IMG_0370.JPG
IMG_0369.JPG
Datumet ser ut att ligga förskjutet åt sidan.
Bokstaven A ska vara avhuggna i toppen.
Tycker kanten runt lumen är för tjock.
Rolexkronan ser inte ut att centrera mot spetsen.

Jag är långt ifrån någon expert, men just denna klocka ser tokfejk ut. Framförallt typsnittet är ju helt fel!
 

Depp-Erik

Cartier
Hittade denna på tinder, länkad från insta.... Ska man fria direkt vid matchning eller ska man avmatcha? Vet att bilden är suddig men hon hade ingen på klockan :/
Screenshot_20170427-202411.png
 

Richard1987

Panerai
Utgå aldrig från någonting. Och du bör börja hänga på Flashback med din otrevliga stil. Jag är ju knappast den första som nämner det.

Hajar du inte när många nämner det eller vad är det frågan om?! Tillför du något här överhuvud taget utöver en dålig stämning.

Sådana som dig är alltid likadana, jävligt stöddiga gömda bakom en skärm, men när man möter er i verkligheten så är ni tysta som möss och kryper omkring utan att säga ett ord till någon.

Sådana som dig drar ner forumet, oavsett hur många poster du har! Det är precis sådant här som gör att folk tvekar att fråga om saker.

Ja jag har sålt en Rolex sub tidigare. Jag såg inte om denna var fake direkt nej, inte till 100% och jag var tvungen att vara 100% säker då det inte var min klocka!

Du är numera på min permanenta shitlist!
Snubblade över dina inlägg här, skönt att få det bekräftat att det är fler än jag som tycker att @vaniljglass beter sig som ett riktigt jävla kräk rent ut sagt. Leker stor, tuff och överlägsen på ett klockforum haha har man låg självkänsla och ett taskigt liv kanske man behöver ha ett forum för att kunna ventilera sig. Stor i orden och liten på jorden.
 

Pojken från Götet

Rolex
2-Faktor
Snubblade över dina inlägg här, skönt att få det bekräftat att det är fler än jag som tycker att @vaniljglass beter sig som ett riktigt jävla kräk rent ut sagt. Leker stor, tuff och överlägsen på ett klockforum haha har man låg självkänsla och ett taskigt liv kanske man behöver ha ett forum för att kunna ventilera sig. Stor i orden och liten på jorden.
Men snälla. Lägg honom på din igonre-list om du nu stör dig sen gå vidare med livet.
 
H

Hysteria

Guest
Tjena,
Vet inte om det finns några LW-proffs här inne men gör ett försök då jag kommit i kontakt med en bekant till bekant (alltså ingen person jag kan lita blint på) som erbjudit sig att sälja sin SpidoLite till mig. Jämför jag med produktbilder på officiella siten ser den väl legit ut, men att den ligger i en blå box känns på något sätt konstigt.. Hoppas kunna få lite hjälp :)
lw1.png
lw2.png
lw3.JPG
lw4.JPG
 
Topp