• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

MJ24

Patek
2-Faktor
En vän till en väns. Kan inget om patek, men tycker den ser underlig ut. Någon med kunskap som kan upplysa?
IMG_1385.PNG
Det var ingen höjdare, den ser anskrämlig ut!
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Det var det jag anade, har inte heller sett någon liknande
Undrar hur man resonerar om man lägger upp en fake skräp-patek på typ Insta eller Snapchat. Tror man att ens vänner & bekanta ska tänka:

"Åh vad fin, en Patek Philippe för 700 000 kr, vad roligt för X. Nu går jag helt okritiskt vidare med mitt eget liv utan att ifrågasätta äktheten."

Antingen rör man sig i kretsar där Patek är vanligt, men då kommer ju alla se att den är fake direkt.
eller
Så rör man sig i kretsar där Patek inte alls är sannolikt/vanligt och då kommer folk antingen inte fatta vad Patek är eller reagera på att en vanlig Svensson köpt något alldeles för dyrt, och således börja fatta misstankar.
 

Åskviggen

Panerai
Undrar hur man resonerar om man lägger upp en fake skräp-patek på typ Insta eller Snapchat. Tror man att ens vänner & bekanta ska tänka:

"Åh vad fin, en Patek Philippe för 700 000 kr, vad roligt för X. Nu går jag helt okritiskt vidare med mitt eget liv utan att ifrågasätta äktheten."

Antingen rör man sig i kretsar där Patek är vanligt, men då kommer ju alla se att den är fake direkt.
eller
Så rör man sig i kretsar där Patek inte alls är sannolikt/vanligt och då kommer folk antingen inte fatta vad Patek är eller reagera på att en vanlig Svensson köpt något alldeles för dyrt, och således börja fatta misstankar.

Håller med! Dock skickade han den privat. Tror inte att kompisen ens har någon koll på i vilket prisegment dom ligger :) han trodde dock att den var äkta (han hade fått den av någon nära som påstod det)
 
18882212_10158856508160319_6250546229286920732_n.jpg

Vad är detta/ska detta föreställa för ref? Sinnessjukt dålig bild men den ser ju ut som skräp trots att bilden är värdelös eller har jag missat något?
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Vad ska denna efterlikna? (då jag tvivlar att den är äkta trots "arvs-berättelsen")
IMG_1663.JPG
IMG_1665.JPG
Den efterliknar nog precis det den är, d v s en förfalskad Patek av en modell som inte finns som original. En skitprodukt helt enkelt!
Om man, som de flesta vet, använder Google och läser om varumärket o s v måste man väl själv kunna fastslå att ett av världens mest exklusiva tillverkare av klockor, inte skulle släppa en produkt där t ex text sitter snett eller inte syns för att bokstäverna inte riktigt får plats???
Tänker här på klockans ägare...
 
Senast ändrad:

JB_XII

Rolex
Den efterliknar nog precis det den är, d v s en förfalskad Patek av en modell som inte finns som original. En skitprodukt helt enkelt!
Om man, som de flesta vet, använder Google och läser om varumärket o s v måste man väl själv kunna fastslå att ett av världens mest exklusiva tillverkare av klockor, inte skulle släppa en produkt där t ex text sitter snett eller inte syns för att bokstäverna inte riktigt får plats???
Tänker här på klockans ägare...

Håller fullständigt med. Det är ju det som man betalar för. Perfektion. Och är det inte perfektion till 100%, då är det troligen fake.
 
Topp