• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den lilla och obetydliga softairguntråden.

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Varför då köra lättare kula än max vad pickan tål? I QCB kan jag förstå då det inte gör lika ont.

Ju tyngre kulan är desto saktare är den. Bra för mål som inte rör sig så snabbt eller prickskytte. Men också svårare att träffa mer rörliga mål. Det är oftast varför man kör en 90/100 fjäder Max och 0.20/0.25 i QCB.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Ser bra ut, men lite väl dyr för vad du får...

Men egentligen så är det väldigt mycket upp till hur den känns i handen. Ex kan du mata ut magasinet, byta eldläge osv bekvämt. Kostar den 1000 kr mindre men känns skönare att hålla & är lättare att byta fjäder/ mecka så är den ibland mer värd.

Om de ska vara kortare (QCB/PDW) så gillar jag dom här två som jag stod mellan innan jag köpte en lite längre.

http://www.strikerairsoft.se/levera...ics-custom-precision-rifle-mod-quake-aeg.html
image.jpeg


http://www.strikerairsoft.se/airsoftvapen/gevar-aeg/ovriga/barret-rec7-10-5-m4.html

image.jpeg



Varför anser du inte att den är prisvärd?
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Varför anser du inte att den är prisvärd?

Kände inte till tillverkare och blir skeptisk när man inte får se specifikationer. Dömer lite beroende på det, då det är lättare att veta hur svårt den är att mecka med.

Ex:
En v2 gearbox är rätt jobbig jämfört med en v3.
Samt hur svårt det är att byta fjädern, många är lite krångliga med det. Ta av stocken, skruva av fästet, öppna bössan, bort med gearboxen osv.
Medan andra har en "Quick change" som är enklare.

Men efter lite googling så ser den bra ut. :)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Kände inte till tillverkare och blir skeptisk när man inte får se specifikationer. Dömer lite beroende på det, då det är lättare att veta hur svårt den är att mecka med.

Ex:
En v2 gearbox är rätt jobbig jämfört med en v3.
Samt hur svårt det är att byta fjädern, många är lite krångliga med det. Ta av stocken, skruva av fästet, öppna bössan, bort med gearboxen osv.
Medan andra har en "Quick change" som är enklare.

Men efter lite googling så ser den bra ut. :)

Och då prisvärd?
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Verkligen kul, gillade just denna 74:a för att den har 140m/s rakt ur kartong och att det inte är mer plast mer öns är det skall vara.

Precis, att den har riktigt trä gör helhetskänslan så mycket bättre.

140 M/S är rätt högt för ett spel. Runt 20 meter med 0.25 kulor. Men fan vad kul man kan ha med den :D
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Behöver tips på sniperrifle med ljud dämpare.

Att bara använda för att skjuta prick? M14, VSS eller annan semi.

http://www.strikerairsoft.se/airsoftvapen/sniper/

Finns en butik i Stockholm, riktigt trevliga killar som jobbar där.

Kan du förklara varför så många snordyra sniperrifles har så låg utgångshastighet. De går ju knappast att använda på det avstånd de borde då.

Lägger en TLDR längst ned.

Om man ska spela airsoft så är en sniper inte något man ska börja med. Många tror att det är kul (tack vare CS, eller något annat FPS) men i verkligheten är det något man kan börja med efter att ha spelat ett tag. Krävs en del pengar, tålamod och tid.

Som du såg så kommer inte snipers överlag i ett skick där de kan användas ordentligt för vad de ska vara. De är alldeles för lågt trimmade i jämförelse med el/co2/gas. Så köper man en för att spela med ur lådan så kommer det bli tråkigt. Och du kommer att behöva trimma en del för att kunna använda en sniperbössa effektivt i ett spel.

Att trimma den är dyrt, och svårt. Samt mycket svåra att bygga och underhålla. Det samma gäller även för semi-bössor ex m14, VSS. Jag tycker en vanlig AEG är ett helvete.

TLDR: Behöver uppgraderas innan man kan använda den effektivt, svåra & dyra att uppgradera.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Att bara använda för att skjuta prick? M14, VSS eller annan semi.

http://www.strikerairsoft.se/airsoftvapen/sniper/

Finns en butik i Stockholm, riktigt trevliga killar som jobbar där.



Lägger en TLDR längst ned.

Om man ska spela airsoft så är en sniper inte något man ska börja med. Många tror att det är kul (tack vare CS, eller något annat FPS) men i verkligheten är det något man kan börja med efter att ha spelat ett tag. Krävs en del pengar, tålamod och tid.

Som du såg så kommer inte snipers överlag i ett skick där de kan användas ordentligt för vad de ska vara. De är alldeles för lågt trimmade i jämförelse med el/co2/gas. Så köper man en för att spela med ur lådan så kommer det bli tråkigt. Och du kommer att behöva trimma en del för att kunna använda en sniperbössa effektivt i ett spel.

Att trimma den är dyrt, och svårt. Samt mycket svåra att bygga och underhålla. Det samma gäller även för semi-bössor ex m14, VSS. Jag tycker en vanlig AEG är ett helvete.

TLDR: Behöver uppgraderas innan man kan använda den effektivt, svåra & dyra att uppgradera.

Jo det där vet jag, bara förvånad över hur man kan ta 15 tkr för en bössa som gör 110 m/s och behöver trimmas direkt. Även sett custombyggen från butik med samma problem.
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Jo det där vet jag, bara förvånad över hur man kan ta 15 tkr för en bössa som gör 110 m/s och behöver trimmas direkt. Även sett custombyggen från butik med samma problem.

Så det funkar tyvärr.. Är en jävligt dyr hobby. Nästan lika illa som klockor. :D Jag hade nog hellre köpt/byggt en DMR, lite roligare
 

Molgan

Cartier
Bara en stilla undran från någon som ingen reel erfarenhet har av Softair-guns förutom nån Hobbex-picka för 20 år sedan.

Varför köra detta när det finns paintball?
Jag kan uppskatta att markörerna (eller vad de kallas) är i princip identiska med det real-deal, men förutom det?
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Körde lite airsoft, för typ 10 år sen,kom igen!
Ta examen och kör riktiga prylar istället;)
image.jpeg

image.jpeg
Visst, jättekul men du är förvisad till tavleskjutning eller en förhoppning om Zombie holocaust.. Inte riktigt samma sak.. Vill du sätta en salva i en polare så är din pickadoll ganska ointressant.. Trots allt kan du aldrig används den på riktigt
 
Topp