• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den lilla tråden om damklockor

Carolin

Cartier
Här tänkte jag att vi kan posta bilder på främst damur och jag vet att trenden med herrur på kvinnor fortfarande råder så visst kan vi även posta sådana bilder också.
Jag är väl den enda tjejen ännu på forumet som föredrar mindre klockor så därför börjar jag med två exempel som jag tycker om.
Alla gossar, karlar, gubbar och män får naturligtvis bidra.
Olivia Palermo med en ser det ut som 26mm Datejust
Norisol+Ferrari+Front+Row+Spring+2013+Mercedes+dl6Q9DprS_Il.jpg

Snygg bild och tror det är en Cartier Baignoire mini
baignoire mini.jpg
 

Jens

Greedo
Hoppas att den här eran, när ni damer bär herrur, är över. En vackert damur på en späd handled är fan i mig så mycket vackrare och coolare än ett blaffigt herrur.
Tycker mig ha sett tendenser att vi är på väg tillbaka till det ursprungliga och det värmer en gammal klocknörd.


J
 

Man

Rolex
Bra initiativ Carolin. Jag tycker både stort och smått kan vara snyggt på damer, fast det beror helt på hur det ser ut i det enskilda fallet om det funkar med stort. När det gäller damklockor tycker jag Rolex Lady Datejust (på jubilee) är det klart snyggaste, och allra snyggast stål/silverfärgat utan stenar. Trots guldet så visar första bilden här i tråden att det är väldigt snyggt med smått, tycker jag. Förresten @Carolin , det är väl hög tid för bilder på dina damur i denna tråd? :) Jag hoppas på det iaf.
Mvh
 

Carolin

Cartier
Bra initiativ Carolin. Jag tycker både stort och smått kan vara snyggt på damer, fast det beror helt på hur det ser ut i det enskilda fallet om det funkar med stort. När det gäller damklockor tycker jag Rolex Lady Datejust (på jubilee) är det klart snyggaste, och allra snyggast stål/silverfärgat utan stenar. Trots guldet så visar första bilden här i tråden att det är väldigt snyggt med smått, tycker jag. Förresten @Carolin , det är väl hög tid för bilder på dina damur i denna tråd? :) Jag hoppas på det iaf.
Mvh
Visst kommer jag posta mina små och stora klockor också och hoppas även att de andra damerna gör detsamma.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Man får gilla stora klockor också så därför välkomnar jag de andra damerna igen till tråden. @Danielle, @Madame, @Urkvinnan, @MariaE, @LadyA ?,@EmmaE
Kul tråd @Carolin :).
Ämnet urs storlek verkar vara ständigt återkommande och som vanligt lika många åsikter som medlemmar i trådarna :)
Vad man själv är mest bekväm med, varierar självklart från person till person, men personligen tycker jag bäst om ur i 40-42mm, mest för att den sizen passar min handled bäst. Så jag tycker nog det är en faktor att räkna med, d v s hur uret passar på en persons handled. Sen kan det vara 26 eller 46mm, spelar liksom ingen roll i sak, imo :happyhappy:
 

Carolin

Cartier
Kul tråd @Carolin :).
Ämnet urs storlek verkar vara ständigt återkommande och som vanligt lika många åsikter som medlemmar i trådarna :)
Vad man själv är mest bekväm med, varierar självklart från person till person, men personligen tycker jag bäst om ur i 40-42mm, mest för att den sizen passar min handled bäst. Så jag tycker nog det är en faktor att räkna med, d v s hur uret passar på en persons handled. Sen kan det vara 26 eller 46mm, spelar liksom ingen roll i sak, imo :happyhappy:
Visst är det så. Även ens klädstil och vad man vill uttrycka spelar också in.
 
Topp