• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den lilla tråden om damklockor

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Googlat på damer med klockor halva natten :cigar:
Cartier Santos.
Cartier-Santos.jpg
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag har ingen vidare koll men det är väl en herrklocka? Frun vill ha en liten klocka. Jag har sett att Rolex dam brukar vara 26 mm. Finns det mindre?
36an är egentligen en herrmodell men används av många damer. Den är rent av inte ens stor om man jämför med damur från tex Chanel. Kolla tråden ovan, många tjejer gillar 36mm. Men yes, det finns mindre i Rolex sortiment som är uttalade för damer.
 

Sgt Hal

Omega
image.jpeg


Båsta kombon måste ju vara smycken och klockor. Tipsar om fruns favorit, guldsmeden Carolina Bucci. Hennes smycken är i en klass för sig och vi hade turen att stöta på henne i hennes flagship store i London helt nyligen. Klockan är en helguld Audemars Piguet Royal Oak, hennes årgångsklocka från 1976.
 

EmmaE

Cartier
BRA INITIATIV!

Dagens! Själv börjar jag tycka att 36 mm är perfekt, men även uppskatta mindre. Min GMT på 39 mm börjar kännas något stor tyvärr... Kan tilläggas att jag för några år sen tyckte att "ju större desto bättre" och hade en Gant på 44 mm! Sen är det delvis för att jag ser som en kratta och gärna vill kunna läsa urtavlan även utan glajjor utan att ha handleden en decimeter från ansiktet :)

image.jpg
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
image.jpeg


Båsta kombon måste ju vara smycken och klockor. Tipsar om fruns favorit, guldsmeden Carolina Bucci. Hennes smycken är i en klass för sig och vi hade turen att stöta på henne i hennes flagship store i London helt nyligen. Klockan är en helguld Audemars Piguet Royal Oak, hennes årgångsklocka från 1976.
Tack för tipset, vilken kvinna :heart:
...och vilken klocka hon har :cool:
f5b52860-6778-4e43-b797-e1f57de14afd_seven_hundred.jpg
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
BRA INITIATIV!

Dagens! Själv börjar jag tycka att 36 mm är perfekt, men även uppskatta mindre. Min GMT på 39 mm börjar kännas något stor tyvärr... Kan tilläggas att jag för några år sen tyckte att "ju större desto bättre" och hade en Gant på 44 mm! Sen är det delvis för att jag ser som en kratta och gärna vill kunna läsa urtavlan även utan glajjor utan att ha handleden en decimeter från ansiktet :)

image.jpg
Den klär dig fint! Inte varit sugen på en lady datejust eller är de för små?
 

Man

Rolex
BRA INITIATIV!

Dagens! Själv börjar jag tycka att 36 mm är perfekt, men även uppskatta mindre. Min GMT på 39 mm börjar kännas något stor tyvärr... Kan tilläggas att jag för några år sen tyckte att "ju större desto bättre" och hade en Gant på 44 mm! Sen är det delvis för att jag ser som en kratta och gärna vill kunna läsa urtavlan även utan glajjor utan att ha handleden en decimeter från ansiktet :)

image.jpg
Den där är riktigt snygg. Passar dig perfekt!
Mvh
 

Danielle

Panerai
BRA INITIATIV!

Dagens! Själv börjar jag tycka att 36 mm är perfekt, men även uppskatta mindre. Min GMT på 39 mm börjar kännas något stor tyvärr... Kan tilläggas att jag för några år sen tyckte att "ju större desto bättre" och hade en Gant på 44 mm! Sen är det delvis för att jag ser som en kratta och gärna vill kunna läsa urtavlan även utan glajjor utan att ha handleden en decimeter från ansiktet :)

image.jpg
Känns som att du och jag har lite samma smak vad gäller klockor :)

Har haft en Explorer och en datejust. Explorern är den jag saknar mest.

36mm är perfekt!
image.jpg
 

Danielle

Panerai
Ja precis, i synnerhet närbilder. Men fin bild ändå! Väldigt klädsam. Så du gjorde dig av med den? Måste vara dags för nått nytt, som du sa.. :)
Mvh
Ja den fick gå för att finansiera Explorern, men den såldes för ett tag sedan den med. Länken passade inte min handled, så det var mest därför sen såldes. Tycker inte den passar på något annat än länk. Tanken var väl att något nytt skulle in direkt, men har inte riktigt hittat nån än. Vet inte riktigt vad jag är ute efter. Jag kör på denna sålänge.
image.jpg
 
Topp