• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den lilla tråden om damklockor

Riccie

Cartier
2-Faktor
kan du redogöra lite för tänket där? Skulle vara intressant att höra. Finns den med romerska siffror i bägge versionerna osv?
Svårt att veta, enligt Rolex.se finns perpetual grape med romerska siffror bara i 31 mm, 34 mm med index stavar och index punkter (lumie) 36 mm med dubbel stavar vid 3,6 och 9 utan färgade punkter. 39 mm samma som 34. Jag har ännu inte prata med någon AD, det kan mycket väl vara så att alla varianter inte visas på hemsidan eller i katalogen. Frugan vill naturligtvis ha en konfiguration som inte visas, 36mm grape romerska siffror.
Lycka till
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Hittade bilden nedan på här på forumet.
platina.jpg


- Vill du ha den? frågade jag frun.
- Nä jag har ju en klocka. sa hon och visade den tokslitna MK-klockan med fuskdiamanter.

Om man inte blir det minsta imponerad av en klocka som kostar som vårt hus så kanske det inte är rätt present till henne?
Det får nog bli en resa istället.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Hittade bilden nedan på här på forumet.
platina.jpg


- Vill du ha den? frågade jag frun.
- Nä jag har ju en klocka. sa hon och visade den tokslitna MK-klockan med fuskdiamanter.

Om man inte blir det minsta imponerad av en klocka som kostar som vårt hus så kanske det inte är rätt present till henne?
Det får nog bli en resa istället.
Bara för att det är dyrt betyder ju inte att det är snyggt. Min fru tycker de flesta klockor jag visar är stiliga men tråkiga. Hon är mer den färglada och roliga Swatch-klocketypen :cool:
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Hittade bilden nedan på här på forumet.
platina.jpg


- Vill du ha den? frågade jag frun.
- Nä jag har ju en klocka. sa hon och visade den tokslitna MK-klockan med fuskdiamanter.

Om man inte blir det minsta imponerad av en klocka som kostar som vårt hus så kanske det inte är rätt present till henne?
Det får nog bli en resa istället.
Kom ihåg mina visdomsord. "En resa till Kolmården är per definition också en resa"
Sumpa resplanerna och manna upp dig !
 
Topp