• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

ScubaKing

Audemars
Erkänn att du blir lite sugen på en äkta Invicta när du ser denna!
2016-02-23 18.12.14.jpg

Det var i alla fall den snyggaste Invictan jag någonsin har sett. Visste inte ens dem gjorde seriösa klockor.
 

Hatom

Omega
Friends Of KS
2-Faktor
Kolla på den jag la upp så får du se en riktig Y2.
Vänliga hälsningar
H
Edit gjorde fel skulle kopplats ihop med Y2 posten.
 

bratwürst

Breitling
Jag var på krogen i Lördags på Avenyn i Göteborg och skulle gå på toa. Väl inne på toaletten så låg denna rollen på handfatet. Fattar ingenting men antar att den är fake. Annars vill jag gärna sälja vidare den. Då kommer mina två frågor: 1. Är denna äkta? 2. Vad kan jag begära för pris för den här? Den kommer ju då såklart utan tillbehör.

ENESlqB.jpg

cC7FM9m.jpg

CSJyufU.jpg
 

Oew

Rolex
Jag var på krogen i Lördags på Avenyn i Göteborg och skulle gå på toa. Väl inne på toaletten så låg denna rollen på handfatet. Fattar ingenting men antar att den är fake. Annars vill jag gärna sälja vidare den. Då kommer mina två frågor: 1. Är denna äkta? 2. Vad kan jag begära för pris för den här? Den kommer ju då såklart utan tillbehör.

ENESlqB.jpg

cC7FM9m.jpg

CSJyufU.jpg
Har du tagit bilderna med en bratwurst?
 

Lithium

Cartier
Jag var på krogen i Lördags på Avenyn i Göteborg och skulle gå på toa. Väl inne på toaletten så låg denna rollen på handfatet. Fattar ingenting men antar att den är fake. Annars vill jag gärna sälja vidare den. Då kommer mina två frågor: 1. Är denna äkta? 2. Vad kan jag begära för pris för den här? Den kommer ju då såklart utan tillbehör.

ENESlqB.jpg

cC7FM9m.jpg

CSJyufU.jpg

För dåliga bilder. Tänd lampan, ta ett djupt andetag och håll kameran still.

Om den är äkta så ska du väl lämna in den till polisen?
 

Hallis

Panerai
2-Faktor
Jag var på krogen i Lördags på Avenyn i Göteborg och skulle gå på toa. Väl inne på toaletten så låg denna rollen på handfatet. Fattar ingenting men antar att den är fake. Annars vill jag gärna sälja vidare den. Då kommer mina två frågor: 1. Är denna äkta? 2. Vad kan jag begära för pris för den här? Den kommer ju då såklart utan tillbehör.

ENESlqB.jpg

cC7FM9m.jpg

CSJyufU.jpg

Satt den på en arm?
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Jag var på krogen i Lördags på Avenyn i Göteborg och skulle gå på toa. Väl inne på toaletten så låg denna rollen på handfatet. Fattar ingenting men antar att den är fake. Annars vill jag gärna sälja vidare den. Då kommer mina två frågor: 1. Är denna äkta? 2. Vad kan jag begära för pris för den här? Den kommer ju då såklart utan tillbehör.

ENESlqB.jpg

cC7FM9m.jpg

CSJyufU.jpg
Varför inte göra rätt för dig och lämna in den hos polisen? Är det ingen som anmäler den och hämtar ut den så blir den ändå din efter ett tag
 

bratwürst

Breitling
GRYM liknelse, nu är jag helt säker på att den är snodd.

100kr är inte samma sak som en klocka för 65000kr. Skärp dig.

Håll er till topic. Är denna äkta eller ej? Tycker personligen det vore märkligt om någon bara glömmer en dyr klocka på ett handfat. Detta var sent på natten och folk var fulla. Klockan är dessutom jättefin i verkligheten men jag kan för lite om sånt här för att avgöra. Tacksam för svar

Bättre bild här nedan:
APo9tmI.jpg
 

pjmb

Cartier
Håll er till topic. Är denna äkta eller ej? Tycker personligen det vore märkligt om någon bara glömmer en dyr klocka på ett handfat. Detta var sent på natten och folk var fulla. Klockan är dessutom jättefin i verkligheten men jag kan för lite om sånt här för att avgöra. Tacksam för svar

Bättre bild här nedan:
APo9tmI.jpg
Vare sig den är äkta eller inte, så lämna in klockan till polisen.. Klockan kommer anmälas som stulen och det är inte så roligt för han du säljer den till när han ska göra service eller ngt annat med klockan...
 

BoEtt

Rolex
Håll er till topic. Är denna äkta eller ej? Tycker personligen det vore märkligt om någon bara glömmer en dyr klocka på ett handfat. Detta var sent på natten och folk var fulla. Klockan är dessutom jättefin i verkligheten men jag kan för lite om sånt här för att avgöra. Tacksam för svar

Bättre bild här nedan:
APo9tmI.jpg
Tror att du fått det svar du efterfrågar, dvs knalla iväg till farbror blå imorgon och lämna in den som upphittad. Risken är annars överhängande att det är du som får stämpeln fake.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Om du hittar 100kr på marken, hade du lämnat in sedeln hos polisen?
I flesta fallen ja men inte till polisen. Hittade 16k på golvet vid kassan i en matbutik en gång, lämnade till butikschefen. Sekunder senare kommer en galning inspringandes helt frustrerad och får tillbaka pengarna.
Lämnat in massvis med saker av dyrare värde. Kontanter på 1.5k, iPhone, iPad osv.
 

Servo

Omega
Jag var på krogen i Lördags på Avenyn i Göteborg och skulle gå på toa. Väl inne på toaletten så låg denna rollen på handfatet. Fattar ingenting men antar att den är fake. Annars vill jag gärna sälja vidare den. Då kommer mina två frågor: 1. Är denna äkta? 2. Vad kan jag begära för pris för den här? Den kommer ju då såklart utan tillbehör.

1) Oavsett om den är äkta eller ej gör du dig skyldig till brott om du behåller klockan. 2) Priset för en köpare blir förmodligen dagsböter och villkorlig dom ( normalt straff för häleri).

ENESlqB.jpg

cC7FM9m.jpg

CSJyufU.jpg
 

wadstroem

Cartier
Håll er till topic. Är denna äkta eller ej? Tycker personligen det vore märkligt om någon bara glömmer en dyr klocka på ett handfat. Detta var sent på natten och folk var fulla. Klockan är dessutom jättefin i verkligheten men jag kan för lite om sånt här för att avgöra. Tacksam för svar

Bättre bild här nedan:
APo9tmI.jpg

Tycker att den ser äkta ut (möjligtvis att vridningen ser lite väl skarp ut, men det kan vara ljuset) och om så är fallet så finns det någon där ute med mycket ångest just nu. Lämna in den till polisen, det är det enda rätta. Antingen så hamnar den till slut i din ägo, eller så dyker ägaren upp och då får du kanske en slant för din goda gärning.

Förutsättningarna för dig att sälja klockan utan box, cert eller någon som helst kunskap om klockan (ev. köpare kan dessutom kolla upp rättmätig ägare via Rolex) är inte speciellt goda, så det är nog ingen idé att försöka.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
@Anders Forsberg , @ScubaKing & @Aurum . Jag vet inte om jag bidrar eller pytsar på bränsle i diskussionen/argumentationen angående Cartieren. Mina tankar i frågan är att bakstycket ser väldigt enkelt ut. Rent förvånansvärt enkelt/slarvigt ut. Jag har köpt en sådan Tank med handjagat verk. Nu har jag inte några tillräckligt små skruvmejslar kvar (dessa små förgås så lätt) för att öppna klockan och visa verket. Det jag dock reagerar på är att Traderaklockan tycks sakna skruvarna på sidan som brukar sitta på Tanks. Min fru har både en kvartsare och denna och konstruktionen är densamma och bakstyckena snarlika. Här den större handjagade;
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Och till @bratwürst säger jag bara lämna forumet, du har inget här att göra. Gör rätt för dig och lämna in klockan till polisen. Gör du inte det så dra till Flashback och smid dina smutsiga planer istället för här.
 

Schildfat

Cartier
Inte smart att försöka sälja vidare då ägaren förmodligen redan anmält den stulen/tappad. Kommer bli flaggad och polisanmäld ifall den lämnas in på service eller försöker sälja till en klockhandlare som har tillgång till ett register.
 
Topp