• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sacke

Breitling
Vad tror ni om denna? Fick den beg utan låda eller papper.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 

wg11

Cartier
Kanske bara är jag som är lite blind men jag ser inte fästningarna för stenarna på urtavlan, vilket får mig att fundera på om dem är limmade direkt på urtavlan vilket är vanligt för just sämre kopior.

På de äldre tavlorna (kan ej vilket år/ref man bytte) är stenarna monterade på detta sätt. På nyare tavlorna syns självs infästningen mot tavlan tydligare.

Här är en liten video där man pratar om skillnaderna mellan dessa tavlor:

image.png
 

Kris.P

Breitling
Äkta eller inte?

Köpt från tradera men ska träffa säljaren imorgon så tänkte kolla om ni kan hjälpa mig genom att bara titta på bilderna jag har fått.
 

Bilagor

  • Screenshot_2016-05-26-20-17-25.png
    Screenshot_2016-05-26-20-17-25.png
    148.6 KB · Visningar: 250
  • Screenshot_2016-05-26-20-17-33.png
    Screenshot_2016-05-26-20-17-33.png
    165.1 KB · Visningar: 231
  • Screenshot_2016-05-26-20-17-40.png
    Screenshot_2016-05-26-20-17-40.png
    132.8 KB · Visningar: 225

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Och det är ironi eller inte :)
Det är nämnligen en kompis till mig som köpte den som äkta men den ser ju inte direkt äkta ut om man säger så. men då jag inte sett nån äkta i verkligheten har jag inte koll på omegas band av denna typ :)
Oj. Sorry!
Jag var ironisk (trodde att du var detsamma - ironi är klurigt på nätet).
Det ser ut som skit, och kan väl omöjligt vara äkta? Om vi bortser från alla "gummirester" så ser ju inte Omega-logotypen ut riktigt sådär.
"Omegan" ska vara betydligt mer stängd.
 
D

Deleted member 1154

Guest
Oj. Sorry!
Jag var ironisk (trodde att du var detsamma - ironi är klurigt på nätet).
Det ser ut som skit, och kan väl omöjligt vara äkta? Om vi bortser från alla "gummirester" så ser ju inte Omega-logotypen ut riktigt sådär.
"Omegan" ska vara betydligt mer stängd.

Ok, då kan min kompis somna om då... :) Trevlig fredag! Man kanske kan bygga om det till fiskedrag eller nåt? annars kasta så klart...
 
  • Like
Reactions: JLW

Leif

Cartier
Hej alla. Är i planerna att köpa en begagnad Breitling och har ett gäng bilder som jag tagit på den. Kan ta fler om det behövs. Jag är tveksam och fundersam av följande anledning. Länkarna ytterst närmast boet är märkta på bägge sidor av uret. När jag kollar på nätet så hittar jag inte motsvarande bilder. Jag hittar bara bilder där en av länkarna per sida är märkta. Ska det inte också finnas ett serienummer på armbandet? Skulle gärna vilja ha lite input här om vad ni tror.
DSC_0561.JPG
DSC_0560.JPG
DSC_0559.JPG
DSC_0558.JPG
DSC_0557.JPG
DSC_0556.JPG
DSC_0555.JPG
DSC_0554.JPG
DSC_0553.JPG
DSC_0552.JPG
DSC_0551.JPG
DSC_0550.JPG
 
Hej alla. Är i planerna att köpa en begagnad Breitling och har ett gäng bilder som jag tagit på den. Kan ta fler om det behövs. Jag är tveksam och fundersam av följande anledning. Länkarna ytterst närmast boet är märkta på bägge sidor av uret. När jag kollar på nätet så hittar jag inte motsvarande bilder. Jag hittar bara bilder där en av länkarna per sida är märkta. Ska det inte också finnas ett serienummer på armbandet? Skulle gärna vilja ha lite input här om vad ni tror.
DSC_0561.JPG
DSC_0560.JPG
DSC_0559.JPG
DSC_0558.JPG
DSC_0557.JPG
DSC_0556.JPG
DSC_0555.JPG
DSC_0554.JPG
DSC_0553.JPG
DSC_0552.JPG
DSC_0551.JPG
DSC_0550.JPG
Om du får ta bilder på den etc, skulle du inte kunna få ta med dig den till ÅF för att verifiera äktheten då också? Förmodligen säkrast så för din skull.
 
Inte en chans att ens hublot placerar subdialsen så dåligt
den Hublot är en kopia av det sämre snittet! kolla den dåliga överlappningen på indexet kl 2 , datumfönstret har vita kanter, carbonfibret ligger dåligt, siffrorna i sub dilen e ojämna, Hublot typsnittet e fel osv
Tack för svaren! det är en från jobbet som äger klockan, är ingen Hublot expert men när jag fick känna på dig kändes den "billig" misstänkte att den var fejk men sa inget till honom.
 

tommyren

Cartier
2-Faktor
Bekant är stolt över sin DD, men är den äkta?
Känns lite billig och jag tror inte han har cashat så mycket som en DD kostar
image.jpeg
 
Topp