• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den meningslösa tråden om vad vi vill köpa för klockor

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Jag kan inte bestämma mig om jag vill ha en vintage eller modern datejust....
image.png
image.png
Nä, det är inte lätt. Svaret är nog en vintage och en ny. Sitter själv med två vintage idag som jag tycker kombinerar varandra bra med olika tavlor, länkar och ringar.
image.jpg
 

Lapo Elkann

Cartier
2-Faktor
Jag kan inte bestämma mig om jag vill ha en vintage eller modern datejust....
image.png
image.png
Vintage. Min högst personliga åsikt är att datejusten tappade sin charm vid övergången till sexsiffrigt. Blev då för tjock och bulkig, fick fula visare och indexmarkeringarna blev på tok för stora. Enda lyftet med en nyare modell är det dolda spännet...
 

Snilsson

Cartier
Det finns mycket jag vill köpa men bara en bråkdel som är inom räckhåll.. :arghh: Men vi kan ju drömma oss bort för ett tag ändå!

Breitling Superocean Heritage 38mm
5500359704_60f9dcf676_b.jpg


Omega Speedmaster Reduced (ja, faktiskt)
speedmaster-reduced-2.png


Rolex Datejust 16220 med blå tavla.
RX16220-DJ-SS-BLUE-02.jpg


Sist men inte minst Rolex Submariner 14060 No date - Tycker datumbubbla är underbar på DJn men ser helst utan på Sub.
rolex-14060-ginault.jpg



Jag har en bit att vandra.. :angel:
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Många sköna förslag i tråden, har själv sug på att antingen konsolidera och köpa en 5164 (då skulle dock två vintage rolex behöva lämna) eller kanske bara sitta nöjd för stunden. :)
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Jag tänker ha en Explorer, brukar fastna i bildsökningar på just den klockan.. Denna bilden från fratellowatches till exempel, vilken skönhet!
RolexExplorer14270-1.jpg


Tyckte att den var tråkig och alldaglig innan. Men nu har jag helt vänt om och vill ha den! Är sugen på tvåan med, men känner att en Explorer I kan bli en keeper.
friday-4.jpg


Köper jag tvåan så måste jag i så fall ha två tavlor, älskar båda. Så då blir det som att ha två klockor :)
Rolex

explorer2_0006_840x77013350130311517FDZ


Målet får nog vara en kombination av ettan och tvåan! Men det ligger en bit in i framtiden!

Bjuppar på några från förra sommaren, riktigt kompetent klocka :D

3_4-jpg.54040

eSZP8O7.jpg
hx3inPX.jpg
1_12-jpg.52258
6-jpg.54433
7_1-jpg.56240
 

Fsjberg

Cartier
Jag tänker ha en Explorer, brukar fastna i bildsökningar på just den klockan.. Denna bilden från fratellowatches till exempel, vilken skönhet!
RolexExplorer14270-1.jpg


Tyckte att den var tråkig och alldaglig innan. Men nu har jag helt vänt om och vill ha den! Är sugen på tvåan med, men känner att en Explorer I kan bli en keeper.
friday-4.jpg


Köper jag tvåan så måste jag i så fall ha två tavlor, älskar båda. Så då blir det som att ha två klockor :)
Rolex

explorer2_0006_840x77013350130311517FDZ


Målet får nog vara en kombination av ettan och tvåan! Men det ligger en bit in i framtiden!

Sitter med exakt samma tankar! Skönt att man inte är den enda som har svårt att välja mellan Explorer I och II:an, samt i sådana fall vilken tavla man vill ha. :)
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Förvisso just fått in en av mina drömklockor, men man måste ju även snegla framåt..
Vore trevligt att komplettera med exempelvis en AP Diver..
image.jpeg

image.jpeg
 
Har under en lång tid varit sugen på en 116610LN, älskar färgerna och den vackra finishen. Det stod mellan 16570 och en 116610, men av någon anledning valde jag utforskaren. Men för ett tag sedan har viljan kommit tillbaka. Av någon anledning dras jag också till en Gmt 1675, tycker det känns som att den har mer "själ" än en ny su, däremot skulle det vara kul med en helt ny klocka. Är dock en sucker för vintage så valet lär bli svårt... Båda är ju dock underbara klockor.
image.jpg
image.jpg
 
Senast ändrad:

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Har under en lång tid varit sugen på en 116610LN, älskar färgerna och den vackra finishen. Det stod mellan 16570 och en 116610, men av någon anledning valde jag utforskaren. Men för ett tag sedan har viljan kommit tillbaka.Men av någon anledning dras jag också till en Gmt 1675, tycker det känns som att den har mer "själ" än en ny su, däremot skulle det vara kul med en helt ny klocka. Är dock en sucker för vintage så valet lär bli svårt... Båda är ju dock underbara klockor.
image.jpg
Det där är ju ingen riktig 116610.
 

ScubaKing

Audemars
Jag är ingen flippare heller. Just nu är jag sugen på en Breitling Crosswind ref.B44356.

3038669b_xxl.jpg
3038669b_xxl.jpg
 

Bilagor

  • 3038669c_xxl.jpg
    3038669c_xxl.jpg
    127 KB · Visningar: 26
Topp