• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den minimala tråden om miniräknarklockor!

Boppe

Breitling
Efter att min gamla trotjänare Casio CA-53W återigen gjorde entré i klocksamlingen efter ett par år i byrålådan insåg jag att det inte fanns någon tråd med dessa fantastiska skapelser, miniräknarklockor, och man är ju sällan ensam om sina konstiga preferenser?

Min egen skaffade jag runt 2005, och den var en mycket behändig skolkamrat, speciellt sedan jag listade ut hur man stängde av pipet på knappsatsen... Tyvärr avgick min första CA-53W med döden efter att ha drunknat i tvåkomponentsfärg, och jag trodde att mina knappar-dagar var räknade (höhö :banghead:). Tack och lov hittade jag en till salu i Singapore, och knep den utan att tveka.

Posta gärna bilder på era miniräknardinkor, eller någon annans, eller någon ni vill ha! :woot:
IMG_20170413_153312.jpg
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Min med, är det fler än jag som minns de svartvita annonserna för digitalur i kvällspressen på det tidiga 80 talet ?
Ju fler knappar (eller melodier i melodialarmet) desto tuffare var klockan :)
 
Topp