• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Får man fråga vad du har för armband på den där finingen?
Men strapcodes nya oyster är ju avsmalnande. Det är ju precis vad du vill ha. Passar nya Ray och mako.

IMG_4339.JPG

Stort tack för tipset. Har beställt nu!
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Tack. Gillar den ordentligt.

Om jag bara kunde hitta en avsmalnande oyster som passar hade jag kunnat vara OWG med den. På riktigt. Har du något tips? Något som skulle passa? Skiter i om det kostar lika mycket som klockan.
E bara lite nyfiken å du behöver inte svara om du inte vill.
Du kör ju även lite andra fina klockor i en betydligt högre prisklass än Orient har jag för mig? Vad är det med Orient som du tycker om så mycket? Jag gillar Orient för att man får så grymt mycket klocka för pengen med egna urverk samt en gedigen historia! Hade jag däremot haft lite mer pengar att röra mig med så finns det mycket som lockar därute!
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
E bara lite nyfiken å du behöver inte svara om du inte vill.
Du kör ju även lite andra fina klockor i en betydligt högre prisklass än Orient har jag för mig? Vad är det med Orient som du tycker om så mycket? Jag gillar Orient för att man får så grymt mycket klocka för pengen med egna urverk samt en gedigen historia! Hade jag däremot haft lite mer pengar att röra mig med så finns det mycket som lockar därute!
Visst är det så, men jag tycker klockor är kul och Orient gör snygga pjäser. Inte mer avancerat än så.
Det är just det att det är inga stora pengar det handlar om så jag kan köpa både dyra klockor samt Orient/Seiko mellan varven.

Jag skiter i vad det står på klockan :) Orient är bra skit!!
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Visst är det så, men jag tycker klockor är kul och Orient gör snygga pjäser. Inte mer avancerat än så.
Det är just det att det är inga stora pengar det handlar om så jag kan köpa både dyra klockor samt Orient/Seiko mellan varven.

Jag skiter i vad det står på klockan :) Orient är bra skit!!
Du har en sund syn på klockor tycker jag! Alldeles för många här som enbart bryr sig om vad det står på klockan istället för vad det faktiskt är för något.
Hade jag varit själv så hade jag garanterat spenderat mer pengar på klockor men jag har hus, barn och en studerande kärring så det går inte rättfärdiga ett klock köp för 50tusen... nä jag får hålla mig runt några tusen lappar :)
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Snyggaste - definitivt.
Bäst länk - självklart.
Bäst verk - nja. Börjat uppskatta hack och handuppdragning för mkt. Däremot klart bättre än gamla 469.
Va fan var det som sitter i delfinen var det 43834? Jag kommer inte ihåg :p

Stopp hade varit bra (men absolut inte ett måste) men handuppdragning skiter jag faktiskt fullständigt i på en automat.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Va fan var det som sitter i delfinen var det 43834? Jag kommer inte ihåg :p

Stopp hade varit bra (men absolut inte ett måste) men handuppdragning skiter jag faktiskt fullständigt i på en automat.
48743? Gamla OS verket .
Har blivit terapi för mig att hålla igång klockor medelst handuppdragning. Blir skitsur på mig själv om jag glömmer.:D
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Och jag hovrar över köpknappen. Väntar på att få mail från AD att den finns i lager igen...hoppas på lite rabatt eller så. Men de sa att modellen är "on backorder" och att Orient rensar ut bland alla modeller och ska satsa på färre....hoppas på mail snart...
Den kommer inte rensas ut. Definitivt den gamla och äldre Bambino - vilket sannolikt är anledningen till att nya inte släpps i så många ex. Måste rensas lager. :)
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Känns som jag upptäcker en ny värld här. Denna är ju skitsnygg. Varför köper ingen denna. Kan man bara köpa den i USA? Vacker vit tavla. Safirglas. Lugholes. Wtf liksom.
IMG_4385.JPG
Bara USA, för min egen del är jag inte så förtjust i den men det som stör mig mest är en designmiss (som inte syns på den bilden).
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Känns som jag upptäcker en ny värld här. Denna är ju skitsnygg. Varför köper ingen denna. Kan man bara köpa den i USA? Vacker vit tavla. Safirglas. Lugholes. Wtf liksom.
IMG_4385.JPG
Longislandwatch lär få in den småningom och de skickar hit. När intresset mättats i staterna.

Designmissen var ju tyvärr en kostnadsfråga och ett medvetet val. Men jag håller med. De hade kunnat slängt på ett tjockare och höjt priset nån hundring.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Bara USA, för min egen del är jag inte så förtjust i den men det som stör mig mest är en designmiss (som inte syns på den bilden).

Longislandwatch lär få in den småningom och de skickar hit. När intresset mättats i staterna.

Designmissen var ju tyvärr en kostnadsfråga och ett medvetet val. Men jag håller med. De hade kunnat slängt på ett tjockare och höjt priset nån hundring.

Tycker iaf att den ser clean och snygg ut. Kanske köper bägge två och provar på :)
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Topp