• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Chumba

Rolex
Letar efter en bambino. Vit eller creme färgad tavla med blå visare. Verkar ju väldigt svårt att hitta. Någon som vet något hemligt ställe i europa, tror jag kollat alla orient handlare.. eller om någon sitter på en som de vill sälja till mig:). Vet att det finns någon på ebay men vill helst handla av någon seriös handlare eller trevlig klocksnackare..
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Letar efter en bambino. Vit eller creme färgad tavla med blå visare. Verkar ju väldigt svårt att hitta. Någon som vet något hemligt ställe i europa, tror jag kollat alla orient handlare.. eller om någon sitter på en som de vill sälja till mig:). Vet att det finns någon på ebay men vill helst handla av någon seriös handlare eller trevlig klocksnackare..
Den?
imagesK2AJ2SRR.jpg
 

M3lk3r

Omega
Man kan beställa från orientwatchusa.com via proxy annars, förlagsvis via shipito.com och dessutom nyttja rabattkoden "fall16" fram till den 18 oktober för att få 35% rabatt. Där finns vit och cremefärgad med blå visare!

Såg förövrigt flera helt nya bambinos med nya urverket på ebay från ryssland för ca 950 kr styck med gratis frakt. Fattar inte hur det går ihop. Borde köpt en.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Ville bara meddela att jag idag har haft min Ray II i 8 dagar. Jag har aldrig ställt om tiden, och den visar fortfarande samma tid (på minuten, ej mätt på sekunden). Jag är imponerad!
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Ganska mycket sunburst är det. Svårfångad på bild bara.
Snyggt! Läckert med den röda sekund visaren mot den blåa tavlan!
En stor fördel är ju också det nya verket med hack och wind funktion. När man har andra klockor med den funktionen och så ska man ställa sin Ray som inte har det, då blir man grymt irriterad då jag alltid vill synka så bra som möjligt!
 
Topp