• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Fujoor

Patek
2-Faktor
Det jag menade. Lite trist att originaländlänkarna gör att det behövs ny länk. Betalar hellre ngt mer och får en bättre original. :)
Fast hur många originallänkar håller bra kvalité i denna prisklassen? Tycker att strapcodes länkar (iaf de till skx serien) är väldigt mkt länk för pengen.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Fast hur många originallänkar håller bra kvalité i denna prisklassen? Tycker att strapcodes länkar (iaf de till skx serien) är väldigt mkt länk för pengen.
Ingen.
Det jag menade.
Släng på 300 spänn på priset och fixa solida. Länken i sig och låset fyller sin funktion tillfredställande.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Shit... Här sitter jag och kör värsta Orient-bashingen.
Den såg jag inte komma. :bored:
Selfhater :) Äsch. Vi har väl alla märken vi saknar vissa detaljer på. Släpp en skx007 med nya 4R36 verket och lugholes och jag blir OWG.
Men för att vara ontopic. När jag fått min mako skall jag köra lite bilder och jämförelser :)
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Och ändlänkarna. Hatar ändlänkarna. :mad::)
Fast ändlänkarna är bara vikta plåtbitar, de går inte sönder.

Bandstiften däremot är ju lite i klenaste laget för en dykare. Jag har själv inte knäckt dem men många vittnesmål på WUS om att de lämnar lite att önska. Jag menar hur gick det med bandstiftet på din delfin (samma som Mako/Ray) när du kortade armbandet? ;)
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Fast ändlänkarna är bara vikta plåtbitar, de går inte sönder.

Bandstiften däremot är ju lite i klenaste laget för en dykare. Jag har själv inte knäckt dem men många vittnesmål på WUS om att de lämnar lite att önska. Jag menar hur gick det med bandstiftet på din delfin (samma som Mako/Ray) när du kortade armbandet? ;)
De går inte sönder men böjs till och får än sämre passform skitlätt eftersom de är så tunna.
Höll ju med om bandstiften. ;)
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Gjorde min i %-förlust sämsta affär nånsin idag när jag bytte till mig den här.
WP_20161014_20_58_34_Pro (2).jpg

Glad ändå eftersom jag velat ha denna ett bra tag. :D

Tack @Subby för en smidig affär. Förstod vad du menade med smala handleder och att du inte fixar OSD då fotot visar hur långt jag fick upp klockan med spännet öppet. ;):)
 

Subby

Rolex
Gjorde min i %-förlust sämsta affär nånsin idag när jag bytte till mig den här.
WP_20161014_20_58_34_Pro (2).jpg

Glad ändå eftersom jag velat ha denna ett bra tag. :D

Tack @Subby för en smidig affär. Förstod vad du menade med smala handleder och att du inte fixar OSD då fotot visar hur långt jag fick upp klockan med spännet öppet. ;):)
Hahahaha, du hade bra användning av länkbitarna iallafall! :D
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
@Fujoor - Min strapcode-länk kom till min stad i morse, så jag borde kunna hämta ut den i eftermiddag. Uppdaterar med bilder när jag fått på den :)

Såg i efterhand att man kunde välja olika slags buckels, varav en var "submariner"-style vilket var jäkligt snyggt. Jag valde dock ett som såg ut som Orients standard. Men det gör inte så jävla mycket :)
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
@Fujoor - Min strapcode-länk kom till min stad i morse, så jag borde kunna hämta ut den i eftermiddag. Uppdaterar med bilder när jag fått på den :)

Såg i efterhand att man kunde välja olika slags buckels, varav en var "submariner"-style vilket var jäkligt snyggt. Jag valde dock ett som såg ut som Orients standard. Men det gör inte så jävla mycket :)
Kul. Jag fick skicka tillbaka min Orient. Det var en del defekter på lume ploppen och repor på baksidan. Kommer få en ny snart.
Länken är däremot framme här snart också!

Du lär ju ha ett komplett sett först så posta gärna bilder. Blir spännande att se!
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Kul. Jag fick skicka tillbaka min Orient. Det var en del defekter på lume ploppen och repor på baksidan. Kommer få en ny snart.
Länken är däremot framme här snart också!

Du lär ju ha ett komplett sett först så posta gärna bilder. Blir spännande att se!
Nej vad trist! Men bra att du får en ny. Hade blivit besviken om du sket i den ;) För visst är den grym? :)

Yes, jag bombar bilder senare!
 

DB15

Panerai
Pledge Member
V
Gjorde min i %-förlust sämsta affär nånsin idag när jag bytte till mig den här.
WP_20161014_20_58_34_Pro (2).jpg

Glad ändå eftersom jag velat ha denna ett bra tag. :D

Tack @Subby för en smidig affär. Förstod vad du menade med smala handleder och att du inte fixar OSD då fotot visar hur långt jag fick upp klockan med spännet öppet. ;):)
Vad byte du bort om man får fråga :)
 
Topp