• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Syven

Panerai
2-Faktor
Ligger en sån här på Rakuten om någon är intresserad.
0309061500701_3.jpg


http://global.rakuten.com/en/store/yoshimura78/item/0309061500701/

EDIT:// Måste tillägga att den är begagnad och armbandet ser inte ut att vara original om man dömmer av glipan vid ändlänken.
Nä knappast original länken. Står ju seiko på spännet;)
 

M3lk3r

Omega
Diggar makon egentligen men funderar på att flippa den mot en bambino istället och köpa en annan dykarbeater. Bezeln var inte tillräckligt fet, vill ha lite toolkänsla blandat med retro.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Hade varit tungt men för dyr för en att vara beater åt mig. Om vi snackar pro saturation diver nu alltså.
Jupp är den jag menar. Annars finns ju även M-force-serien som i mångt och mycket är som OSD men inte tät till 300 m och inte heliumtät. Just nu finns väl bara en modell officiellt men det är ganska gott om de som är några generationer äldre också.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Del 2 av serien Mforce synar Ebay:

"Very good condition"
Måste betyda att man slipper se datumet vilket ju kan vara bra om man spenderat lönen och det är den 10e.
s-l1600.jpg

(Del 1 är ovan)
 

Kattvakt

Panerai
2-Faktor
Nu har jag fått hem min Bambino:

jMzCa2i.jpg

Det verkar vara hacking och manuell uppdragning på min.:) (Hade hört/fått för mig att det kanske bara fanns på den senaste generationen...)

Armbandet är kanske inte det allra bästa – fast vi snackar ju inte PP-priser, så i förhållande till vad man fått ge för klockan är den helt klart värd det.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Nu har jag fått hem min Bambino:

Det verkar vara hacking och manuell uppdragning på min.:) (Hade hört/fått för mig att det kanske bara fanns på den senaste generationen...)

Armbandet är kanske inte det allra bästa – fast vi snackar ju inte PP-priser, så i förhållande till vad man fått ge för klockan är den helt klart värd det.
De har uppdaterat alla versioner. Om produktkoden börjar på FA så är det nya verket.
Lädret suger på alla billigare Orient så det är bara byta mot ett Hirsch eller liknande. Rätt bra bang för pengen även med den lilla extrakostnaden. :)

Grattis!
 
Topp