• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
De har uppdaterat alla versioner. Om produktkoden börjar på FA så är det nya verket.
Lädret suger på alla billigare Orient så det är bara byta mot ett Hirsch eller liknande. Rätt bra bang för pengen även med den lilla extrakostnaden. :)

Grattis!
På tal om att lädret suger! Är ute efter något annat läder till min bambino, men varför använder de 21mm?? Hopplöst att få tag på band... hittade ett trevligt på sectime men har varit restat nu i några veckor. Tips mottages på 21mm läderband till humana priser.
 

Tärnan

Cartier
På tal om att lädret suger! Är ute efter något annat läder till min bambino, men varför använder de 21mm?? Hopplöst att få tag på band... hittade ett trevligt på sectime men har varit restat nu i några veckor. Tips mottages på 21mm läderband till humana priser.
Beställde ett custom-anpassat här för 1 vecka sedan, i från Chile, ynka 300 kr. Bandet är på väg, skickades efter 2 dagar men har ej nått mig än.
Martuleather.com
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
På tal om att lädret suger! Är ute efter något annat läder till min bambino, men varför använder de 21mm?? Hopplöst att få tag på band... hittade ett trevligt på sectime men har varit restat nu i några veckor. Tips mottages på 21mm läderband till humana priser.
Håller med kör i ett 22 mm, är det riktigt skinn kommer det ändå krympa lite med tiden
 

Buckshot

Panerai
Ok, det är kanske dags att inse att man får vad man betalar för. Förutom min Orient FTV02003D som stannade av okänd anledning men hoppade igång när urmakaren plockade ur batteriet och satt tillbaka det så; Idag när jag skulle justera tiden på min Orient Star Retro Future Guitar så fick jag kronan med tillhörande axel i handen. Det här är klockor med mycket begränsad användning, då jag har 8 st, och min 25 år gamla Certina används alltid på jobbet. Inga mer Orient för min del.:rage:
 

Subby

Rolex
Ok, det är kanske dags att inse att man får vad man betalar för. Förutom min Orient FTV02003D som stannade av okänd anledning men hoppade igång när urmakaren plockade ur batteriet och satt tillbaka det så; Idag när jag skulle justera tiden på min Orient Star Retro Future Guitar så fick jag kronan med tillhörande axel i handen. Det här är klockor med mycket begränsad användning, då jag har 8 st, och min 25 år gamla Certina används alltid på jobbet. Inga mer Orient för min del.:rage:
Riktigt tråkigt att höra! En sådan otur. Men vill påpeka att det finns dåliga exemplar inom alla märken och modell oavsett prisklass.

Själv har jag haft 7 st Orients hittils och ingen av de har lagt sig av. Har för närvarande 2st kvar och de fungerar felfritt.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Ok, det är kanske dags att inse att man får vad man betalar för. Förutom min Orient FTV02003D som stannade av okänd anledning men hoppade igång när urmakaren plockade ur batteriet och satt tillbaka det så; Idag när jag skulle justera tiden på min Orient Star Retro Future Guitar så fick jag kronan med tillhörande axel i handen. Det här är klockor med mycket begränsad användning, då jag har 8 st, och min 25 år gamla Certina används alltid på jobbet. Inga mer Orient för min del.:rage:
'
Har inte haft några större problem med mina heller och jag har många. En kapitelring som lossnat och ett urverk som går lite fort efter att en av ungarna slängt klockan i ett stengolv. Ett dåligt lås på en länk också men den klockan gör sig bättre på Nato så det bryr jag mig inte om.
Det där med kronan är givetvis inte bra men kan ju vara en skruv som lossnat eller ngt. Trist hur som helst. Särskilt som det är en OS och de brukar ha mindre problem än de billigare.

Kvarts har jag bara erfarenhet av med Seiko på tavlan och den jag äger funkar klockrent. Seikokvarts gillar jag. Kan tänka mig en sån med Orient på tavlan också.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Nu är den äntligen framme! What to say. Grymt snygg! Har safirglaset AR? Det känns så. Älskar lugholes!
IMG_4841.JPG
IMG_4840.JPG
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Insåg det så fort jag tog andra bilden! :) fast IRL har den väldigt lite reflektioner för att vara safir. Kanske AR på undersidan? :)
Inget alls. Men jag tycker det är få tillfällen det spelar roll. Lika på M-force och det har inte stört mig.

(Brasklapp: Gäller USA1. Tror inte de bytt glas till USA II.)
 
Topp