• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Spindel

KS vulkanolog på Island
Fortfarande helt supernöjd med min Ray II på strapcode-länk. Vilken fantastisk klocka.
Jag har 7 klockor men denna får överlägset mest tid.

img_1569-jpg.434976


Jag har dock en fråga. Någon som har tips på ett bra kvalitetsmesh? Jag tänkte sätta de på min vita USA Mako II :)

Lite såhär:
Screen Shot 2016-12-08 at 09.08.20.png


på min:
orientmakousa2.JPG
Inget djävla mesmesh med rör i ändarna kör ett riktigt sharkmesh där det är ringarna i brynjan som träs över bandstiften. Leta bakåt i tråden (någon gång tidigt 2015) se meshet jag satte på min OSD, det hade dessutom några "länkbitar" närmast spännet så man enkelt kunde justera längden.

Jag har dock slutat använda det då kag tycker nato är mucket bekvämar och bättre än alla former av metallarmband (desutom blev OSDn så helvetiskt tung med det meshet).
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Har precis bytt om på "Ray". Blev riktigt hyfsat på Orients släta, helborstade oyster.
Rejäl länk för liten peng. Över förväntan både i kvalitet och utseende.
Dom håriga armarna sänker dock helhetsintrycket.:D
20161208_213052.jpg
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Apropå OSD.
Min överlevde fallet ner i stengolvet. Antar balansen fick en liiiiten smäll då den går -10 s/dygn nu. Lite sämre än innan men ingen fara.
Allt annat är precis som det ska. :)
 

namkrad

Cartier
2-Faktor
Ja, det är min beater som tagit rejält med stryk. Den går dock fortfarande bra.
Om man vill göra service på denna, är det fortfarande japan som gäller?
Har varit frånvarande från klockvärlden ett bra tag ;)
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Ja, det är min beater som tagit rejält med stryk. Den går dock fortfarande bra.
Om man vill göra service på denna, är det fortfarande japan som gäller?
Har varit frånvarande från klockvärlden ett bra tag ;)
Du kan säkert serva den hos någon urmakare i sverige (så länge inga packningar behöver bytas), men som @Mforce sa så ryker garantier på tätheten då.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Svårfångade numer? Tyckte den var dyr för beggad.
Men jag har inte koll på hur utbudet ser ut nu. Förr kunde man få ny under det där priset.
När såg du någon till salu senast? ;)

Jag tror att du får förvänta dig att lägga 15-20 kkr för en begagnad. Får inte glömma att kronan är lite svagare nu också.
 
Topp