• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Subby

Rolex
Jävligt snygg tavla men lika svårt att fånga på bild. Jag tycker att Orient borde satsa lite mer på AR.
IMG_0408.JPG
 

Subby

Rolex
Orient satsar väldigt mycket på AR på de dyrare OS (som har bättre än Royal).
Har det tom som selling-point.
http://www.orient-watch.com/orientstar/world_time_02.html

De struntar i det på vissa modeller av kostnadsskäl. Classic har tom mineral (vilket iofs har bättre antireflex).

Faktiskt hade min gamla Classic bättre AR, jag trodde att det skulle vara bättre med safirglas. Det är enda punkten jag tycker att min gamla Classic var bättre :)
 

ajanOtto

Breitling
Sub vs Ray.

Tycker ändå Rayen är nästan lika snygg. Skiljer bara några lappar :oops:

IMG_3545.JPG
Båda har sina för och nackdelar i designen/utseendet.

Tycker mera om Rolexens smala minutvisare, dock avskyr jag den integrerade Mercedes-logon i timvisaren. Däremot har Rolexen för mycket text på urtavlan för min smak. Veckodag + datum är ju en klar fördel.

Pris/kvalitet-förhållande borde ju vara ganska givet, eller...
 

Antonn

Breitling
2-Faktor
Hallåj, har en fråga vad ni tycker om era orient mako xl. Är sjukt sugen på en sommarklocka och funderar på en orient mako xl eller en seiko skx009. Ni som äger ngn av dessa vad skulle ni tipsa om? :)
 

Zalath

Panerai
Hallåj, har en fråga vad ni tycker om era orient mako xl. Är sjukt sugen på en sommarklocka och funderar på en orient mako xl eller en seiko skx009. Ni som äger ngn av dessa vad skulle ni tipsa om? :)
Jag har ingen XL, men Mako är en fin sommarklocka. Hitta en med en färg som passar dig och du kommer bli nöjd. Tavlorna på Orienttavlor är ofta riktigt fina, speciellt de färgade!
 

Subby

Rolex
Hallåj, har en fråga vad ni tycker om era orient mako xl. Är sjukt sugen på en sommarklocka och funderar på en orient mako xl eller en seiko skx009. Ni som äger ngn av dessa vad skulle ni tipsa om? :)

Jag har haft både skx:en och mako xl som numera är hos @Mforce, riktigt fina klockor båda två men vill du ha en sommarklocka så ska du köpa en MakoXL med orange vridning och vit tavla.
 

Antonn

Breitling
2-Faktor
Jag har haft både skx:en och mako xl som numera är hos @Mforce, riktigt fina klockor båda två men vill du ha en sommarklocka så ska du köpa en MakoXL med orange vridning och vit tavla.
Den känns som en riktigt skön sommar klocka (orange XL) får se vad som dyker upp här på klocksnack! Funderade på att dra hem en från creationwatch ifall jag inte hittar något till sommaren! :)
 

GandalfTheGreen

Breitling
Den här kom på posten i går.
IMG_0346.JPG

Tack vare denna tråd som jag fick upp ögonen för Orient. Härlig klocka med fin tyngd.
IMG_0336.JPG

Men det behövs en ny länk!
Välkommen till Ray familjen om du inte tidigare var det!
En mycket trevlig klocka för priset får jag säga! Håller dock med om att länken inte är i toppklass. Jag har själv beställt två stycken nya straps som förväntas komma i början på nästa vecka. :D

img_6201-edit.png s-l1000.jpg img_8787.jpg
 

Aston

Panerai
Välkommen till Ray familjen om du inte tidigare var det!
En mycket trevlig klocka för priset får jag säga! Håller dock med om att länken inte är i toppklass. Jag har själv beställt två stycken nya straps som förväntas komma i början på nästa vecka. :D

img_6201-edit.png s-l1000.jpg img_8787.jpg
Tackar, det är min första Orient och första intrycket är mycket positivt. Har tänkt köpa länk från Srapcode, har en sedan tidigare till en Squale (men den är 20 mm och raka ändlänkar) och jag är mycket nöjd med den.
 

GandalfTheGreen

Breitling
Tackar, det är min första Orient och första intrycket är mycket positivt. Har tänkt köpa länk från Srapcode, har en sedan tidigare till en Squale (men den är 20 mm och raka ändlänkar) och jag är mycket nöjd med den.
Tycker jag att du ska göra! Jag har inte provat deras produkter, men vet att dom är bra enl alla recensioner.
Själv köpte jag dessa från Watchgecko. :)
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Den här kom på posten i går.
IMG_0346.JPG

Tack vare denna tråd som jag fick upp ögonen för Orient. Härlig klocka med fin tyngd.
IMG_0336.JPG

Men det behövs en ny länk!
Även för mig så var en Ray min första mekaniska klocka, dock första versionen utan hack och wind....önskar den hade det! Gav ynka 1200kr ny för den från skywatches och slapp även tull och moms avgift för nått år sedan. Kan inte begripa hur man kan få så mycket klocka för pengarna? Håller tiden grymt bra med! Denna kommer jag aldrig göra mig av med.
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Sub vs Ray.

Tycker ändå Rayen är nästan lika snygg. Skiljer bara några lappar :oops:

IMG_3545.JPG
I mitt tycke så kan jag inte motivera prisskillnaden, visst är det skillnad på kvalite osv men inte vad prislappen ger sken av...tycker jag då! Hade säkert varit av en annan åsikt om pengar inte var något problem ;). Med kärring, ongar å hus så blir det lite svårt för en vanlig knegare...
 
Topp