• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Spindel

KS vulkanolog på Island
Har vi diskuterat nya Orient Star Retrograde?
Det har vi inte.
Dags för det. Den är grym.
1257.png

WZ0111DE
1255.png

WZ0091DE
1256.png

WZ0101DE

40.5 mm utan kronan
47.5 mm lug till lug
40A52 heter verket


Bättre än föregångaren imho. Känns mer genomarbetad och detaljrik när man studerar bilderna.

120000 Yen är riktpriset så räkna med en 8-10k plus frakt (och moms) när du beställer den från Japan då den som allt kul är jdm.

Mer bilder och japansk info: HÄR
Har jag inte redan gjort ett inlägg om dessa retrogrades? (- den begärnsade) :p

Jag är fortfarande putt att de lagt ner RO för övrigt :(
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Har jag inte redan gjort ett inlägg om dessa retrogrades? (- den begärnsade) :p

Jag är fortfarande putt att de lagt ner RO för övrigt :(
Inte sett. Inte hängt med speciellt här så jag tar ditt ord på att så är fallet. ;)

Jag väntar på RO-kalibrarna i OS. Då är jag ok med det. Annars inte.

Sen vill jag se den där smartklockan. Räknar med Tag Heuer-mässig kvalitet och design för 2k.
 

Kropoth

Cartier
Jag tycker att Orient Marshall är riktigt snygg med sin rotating inner bezel, men på alla bilder jag sett så är dag- och/eller datumfältet i osynk i fönstret. Är det ett generellt problem på klockorna?
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
JEoIIBR_d.jpg

Bild ärligt snodd från Internet.
Namnskivan är i underkant, och sifferskivan slår nästan i taket.
Nej definitivt inte alla.
Däremot är det klart att det finns större tolerans för ngt felinställda dag/datumskivor på ett standard 46943 än ett dyrare verk. Tycker man ser det på mako/Ray också (och billigare seiko för den delen).
Blir omöjligt hålla prisnivån om man ska börja kassera verk för sånt.
 

Kropoth

Cartier
Nej definitivt inte alla.
Däremot är det klart att det finns större tolerans för ngt felinställda dag/datumskivor på ett standard 46943 än ett dyrare verk. Tycker man ser det på mako/Ray också (och billigare seiko för den delen).
Blir omöjligt hålla prisnivån om man ska börja kassera verk för sånt.
Kan en urmakare lyfta skivan rätt annars?
 
Topp