• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Nu har jag letat efter en Orient Ray 2 Blå överallt och ganska länge. Out of Stock överallt.
Vet någon var jag kan få tag på en? (på länk). Ping @Mforce @Spindel
 

Earendil

Breitling
Nu har jag letat efter en Orient Ray 2 Blå överallt och ganska länge. Out of Stock överallt.
Vet någon var jag kan få tag på en? (på länk). Ping @Mforce @Spindel
Jag planerar också att skaffa mig en så småningom, och noterat att den är slut överallt. Rätt irriterande. Men gissar att de har leveransproblem med den blå för att den har någon speciell tillverkningsprocess jämfört med den svarta. Liknande har jag sett med mobiltelefoner.
 

matalm

Cartier
Jag har både Rolex och Orient. Jag hänger gärna här ändå! :(:)
Bra där! Jag kan faktiskt tänka mig att vidga mina vyer utanför Asien en del oxå. Casio och orient är klockorna jag skaffat under mitt nyvunna intresse men en gammal Certina sitter jag ju oxå på. Fast härnäst skulle jag vilja snegla åt en Seiko. Alpinist? Pogue? Eller nåt annat vintage... Man drömmer ju om ett loppisfynd... Förgäves antar jag.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Jag planerar också att skaffa mig en så småningom, och noterat att den är slut överallt. Rätt irriterande. Men gissar att de har leveransproblem med den blå för att den har någon speciell tillverkningsprocess jämfört med den svarta. Liknande har jag sett med mobiltelefoner.
Jag tror helt enkelt de underskattade efterfrågan på den blå varför fler svarta tillverkades och att de släpar efter.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Bra där! Jag kan faktiskt tänka mig att vidga mina vyer utanför Asien en del oxå. Casio och orient är klockorna jag skaffat under mitt nyvunna intresse men en gammal Certina sitter jag ju oxå på. Fast härnäst skulle jag vilja snegla åt en Seiko. Alpinist? Pogue? Eller nåt annat vintage... Man drömmer ju om ett loppisfynd... Förgäves antar jag.
Kör på en Alpinist. Dom är fina.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Bra där! Jag kan faktiskt tänka mig att vidga mina vyer utanför Asien en del oxå. Casio och orient är klockorna jag skaffat under mitt nyvunna intresse men en gammal Certina sitter jag ju oxå på. Fast härnäst skulle jag vilja snegla åt en Seiko. Alpinist? Pogue? Eller nåt annat vintage... Man drömmer ju om ett loppisfynd... Förgäves antar jag.
Kolla bukten efter fin och vintage Seiko från japan. Man kan göra fynd lite tur.
Även the Citizen kan man ibland finna under marknadspris ifall HAQ är nåt som är intressant.
 

Psykel

Patek
Nu börjar vi snacka!
Kör!
Fattar inte riktigt varför den fulaste versionen släpptes först, den i guld och grönt. Kan inte påstå att den skapade nåt köpsug.
Tycker dock att denna är strået vassare, för 10€ mer än Bambinon: http://www.seriouswatches.com/orient/automaat/orient-fac05007d.html
Samma storlek, men snyggare och med (jag vet, petigt) 22mm luggbredd vs Bambinons 21mm. Blir det budget-Orient i dressat stuk med nya urverket, så blir det nog en sån.
fb521a67-fd82-11e5-866b-60a44c5c84fd_85eba1f5-0ddf-11e6-815d-60a44c5c84fd.jpeg
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Fattar inte riktigt varför den fulaste versionen släpptes först, den i guld och grönt. Kan inte påstå att den skapade nåt köpsug.
Tycker dock att denna är strået vassare, för 10€ mer än Bambinon: http://www.seriouswatches.com/orient/automaat/orient-fac05007d.html
Samma storlek, men snyggare och med (jag vet, petigt) 22mm luggbredd vs Bambinons 21mm. Blir det budget-Orient i dressat stuk med nya urverket, så blir det nog en sån.
fb521a67-fd82-11e5-866b-60a44c5c84fd_85eba1f5-0ddf-11e6-815d-60a44c5c84fd.jpeg
Förmodligen syniskt marknadstänk.
De hade säkert skitmånga vettiga bambinos i lager varför de tog en hemsk först för att få en nyhet utan att sabba marknaden.

Den där gillade jag inte när jag såg den men på den bilden var den inte så dum.
Skitsak kanske men 22 är klart bättre än 21. Särskilt med tanke på att originalbanden är skräp.
 

Psykel

Patek
Förmodligen syniskt marknadstänk.
De hade säkert skitmånga vettiga bambinos i lager varför de tog en hemsk först för att få en nyhet utan att sabba marknaden.

Den där gillade jag inte när jag såg den men på den bilden var den inte så dum.
Skitsak kanske men 22 är klart bättre än 21. Särskilt med tanke på att originalbanden är skräp.
Lite det jag tänkte också, angående bandet. Och jo, håller med om att seriouswatches produktfoto är rätt kasst, men kollar man demovideon så ser den rätt awesome ut! I fotot jag la upp (hittat på google) så framgår inte riktigt djupet i tavlan, dock. Här är en stillbild från videon:
maxresdefault.jpg
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Jag vet ju att klockor under 40mm av nån anledning är hett på forum så här kommer lite konsumentupplysning.
Orientuhren har denna i lager.
Bättre specad än OS Classic med kal.40 och Safir på 39mm. Trevlig länk också.
FEJ02003W0-1.jpg

EJ02003W €294
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Jag vet i fan om jag redan lagt in detta i denna tråd, om jag nu redan lagt upp nedanstående material är det väl bara bra med repetition :p

Jag satt och kollade lite i deras senaste katalog (digital) och tänkte att det alltid är kul med lite sprängskisser på 469xx basurverket.
Skärmavbild 2016-08-02 kl. 21.15.30.png


Sedan en lite uppdaterad superkomprimerad tidslinje (jag menar KD finns inte ens med på denna version av tidslinjen :p ).
Skärmavbild 2016-08-02 kl. 21.16.00.png


Båda bilderna är saxade ur den senaste produktkatalogen från Orient.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Jag vet ju att klockor under 40mm av nån anledning är hett på forum så här kommer lite konsumentupplysning.
Orientuhren har denna i lager.
Bättre specad än OS Classic med kal.40 och Safir på 39mm. Trevlig länk också.
FEJ02003W0-1.jpg

EJ02003W €294
Skillnaden mellan den och Classic är väl även att glaset på denna inte är konvext ;)
 

midikem

Cartier
Jag vet ju att klockor under 40mm av nån anledning är hett på forum så här kommer lite konsumentupplysning.
Orientuhren har denna i lager.
Bättre specad än OS Classic med kal.40 och Safir på 39mm. Trevlig länk också.
FEJ02003W0-1.jpg

EJ02003W €294
Var påväg att köpa den där för några månader sedan, men det blev en Orient ffd0f001w istället.
 
vaTjena! Har fått upp ögonen för orient och förlåt om jag är helt ute och cyklar nu men det verkar som att detta är rätt tråd? Iallafall så är det Orient Mako USA II som jag skapat intresse för och skulle vara tacksam för om jag kunde få lite förklarat om klockan. Samt om ni rekomenderar ett framtida köp och isåfall var jag kan/borde beställa den ifrån.

Var påväg att köpa den där för några månader sedan, men det blev en Orient ffd0f001w istället.
inget dåligt köp det heller!
 
Hej hej! Är en ganska ny in i klockvärlden och verkligen ny när det gäller märket orient. Det enda jag i stor sett vet att det är japanskt och har kopplingar med seiko. Iaf (nån får gärna berätta lite viktiga ditaljer om man vill) :D.
Saken gällde att jag har letat efter en GMT och det ser ut som att jag nu äntligen hittat den rätta! Orien Star DJ00002W! Har någon haft vantarna på klockan får man gärna säga om det är något jag bör veta! Har hört att den är ganska stor men har en Certina DS Action diver just nu så jag antar att jag är van vid stora klockor hehe :)
 

Bilagor

  • image.png
    image.png
    118.5 KB · Visningar: 64
Topp