• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Icaras

Rolex
Japp, gick ut produktion 2012.

HÀr Àr frugans pÄ CheepolÀder:

image.jpg


/Daniel
Ser kanon ut! Om det Ă€r nĂ„gon bratte jag kan tĂ€nka mig sĂ„ Ă€r det SOH :). Är lite tveksam till om jag ska köpa en sĂ„dan, en Tudor Pelagos, en Speedy eller om jag ska fortsĂ€tta i vintagetrĂ€sket :D
 
Okej dÄ, pÄ allmÀn begÀran!
image.jpg

Min första riktiga klocka! VÀldigt svag för panda-dial som jag skrev tidigare i trÄden.

image.jpg

Klocka nr3 (blev Omega Speedmaster imellan ocksÄ). Det Àr en Chronomat B01 Limited edition (881/2000)

image.jpg

NyförvÀrvet som köptes i mÄndag. En Avenger Seawolf Black Steel Limited edition (371/2000)

Sedan jag köptes seawolfen sÄ blir det nog sÄ att chronomaten fÄr tillbaka sin lÀnk igen Àven om jag verkligen gillar den pÄ gummi!
 
Det var minsann ingen dÄlig lineup du drÀmde till med, grattis :)

/Daniel
Tackar!
Har gÄtt frÄn 0-100 pÄ 5 mÄnader.
Just nu kÀnns det som att det bara Àr en GMT som saknas. Och det mÄste inte vara en Breitling. Har bara blivit sÄ dÄ tillfÀllen har getts att köpa ovanstÄende klockor.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tackar!
Har gÄtt frÄn 0-100 pÄ 5 mÄnader.
Just nu kÀnns det som att det bara Àr en GMT som saknas. Och det mÄste inte vara en Breitling. Har bara blivit sÄ dÄ tillfÀllen har getts att köpa ovanstÄende klockor.

Klart grabben ska ha en GMT!!:) Riktigt fina klockor du har!!
 
Haha, sÄklart RicVin!
Vill ju följa i dina fotspÄr... Fast vit-tavlad exp2:a i sÄ fall.

Eller vit stÄlfisk med GMT kanske...
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Okej dÄ, pÄ allmÀn begÀran!
Min första riktiga klocka! VÀldigt svag för panda-dial som jag skrev tidigare i trÄden.

Klocka nr3 (blev Omega Speedmaster imellan ocksÄ). Det Àr en Chronomat B01 Limited edition (881/2000)

NyförvÀrvet som köptes i mÄndag. En Avenger Seawolf Black Steel Limited edition (371/2000)

Sedan jag köptes seawolfen sÄ blir det nog sÄ att chronomaten fÄr tillbaka sin lÀnk igen Àven om jag verkligen gillar den pÄ gummi!

Utan tvekan den snyggaste breitlingen (transocean)!
 

mega

Rolex
Okej dÄ, pÄ allmÀn begÀran!
image.jpg

Min första riktiga klocka! VÀldigt svag för panda-dial som jag skrev tidigare i trÄden.

image.jpg

Klocka nr3 (blev Omega Speedmaster imellan ocksÄ). Det Àr en Chronomat B01 Limited edition (881/2000)

image.jpg

NyförvÀrvet som köptes i mÄndag. En Avenger Seawolf Black Steel Limited edition (371/2000)

Sedan jag köptes seawolfen sÄ blir det nog sÄ att chronomaten fÄr tillbaka sin lÀnk igen Àven om jag verkligen gillar den pÄ gummi!
Den dÀr Transocean Chronon gillade jag skarpt. Ser hur klassisk ut som helst, riktigt vacker. Den Àr ganska ny eller ?
 

mega

Rolex
Okej dÄ, pÄ allmÀn begÀran!
image.jpg

Min första riktiga klocka! VÀldigt svag för panda-dial som jag skrev tidigare i trÄden.

image.jpg

Klocka nr3 (blev Omega Speedmaster imellan ocksÄ). Det Àr en Chronomat B01 Limited edition (881/2000)

image.jpg

NyförvÀrvet som köptes i mÄndag. En Avenger Seawolf Black Steel Limited edition (371/2000)

Sedan jag köptes seawolfen sÄ blir det nog sÄ att chronomaten fÄr tillbaka sin lÀnk igen Àven om jag verkligen gillar den pÄ gummi!


Min Seawolf hÀlsar! Din Àr den enda jag sett pÄ forumet, förutom min egen dÄ förstÄs.
image.jpg
 

svesam

Rolex
En sista frÄga :D. Vad Àr skillnaden mellan dessa:
A1732136-BA61-151A
A1732124-BA61-151A

SistnÀmnda verkar vara 1.5mm tjockare.

Halloj,

TÀnkte försöka bena ut detta :)

Skillnade mellan dina tvÄ exempel Àr fÀrgen pÄ bezelen:
A1732136 - Grön bezel
A1732124 - Svart bezel

Finns Àven:
A1332116 - BlÄ bezel
U1732112 - Guld bezel

BA61 Àr svart tavla oavsett bezel

Samtliga Àr 12,95mm höga sÄ att de mÄtten skulla vara olika Àr nog faktafel.

/Daniel
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Okej dÄ, pÄ allmÀn begÀran!
image.jpg

Min första riktiga klocka! VÀldigt svag för panda-dial som jag skrev tidigare i trÄden.

image.jpg

Klocka nr3 (blev Omega Speedmaster imellan ocksÄ). Det Àr en Chronomat B01 Limited edition (881/2000)

image.jpg

NyförvÀrvet som köptes i mÄndag. En Avenger Seawolf Black Steel Limited edition (371/2000)

Sedan jag köptes seawolfen sÄ blir det nog sÄ att chronomaten fÄr tillbaka sin lÀnk igen Àven om jag verkligen gillar den pÄ gummi!


Jamen vad roligt för dig att du har den dÀr Transocean och den limiterade Chronomaten som jag vill ha!
Det Àr vÀl en av de fÄ Chronomater som Àr borstade?

Nu blev jag avundsjuk och tjurig, men lÀgg gÀrna upp lite mer bilder pÄ dessa. ;)
Har du lÀnk till Chronon ocksÄ?
Edit: lÀste att du har lÀnk till den ocksÄ, ge mig bild!
 

Icaras

Rolex
Halloj,

TÀnkte försöka bena ut detta :)

Skillnade mellan dina tvÄ exempel Àr fÀrgen pÄ bezelen:
A1732136 - Grön bezel
A1732124 - Svart bezel

Finns Àven:
A1332116 - BlÄ bezel
U1732112 - Guld bezel

BA61 Àr svart tavla oavsett bezel

Samtliga Àr 12,95mm höga sÄ att de mÄtten skulla vara olika Àr nog faktafel.

/Daniel
Aha! DÀr ser man, kikade pÄ Uret.se och Breitlings egna hemsida,förstnÀmnda som bÄde hade fel i informationen och riktigt dÄliga bilder. Trodde bÄda var svarta :p

Egentligen riktigt dÄligt av Uret.se... titta hÀr pÄ bilderna och i infon:
http://www.uret.se/breitling-superocean-heritage-black-dial-bracelet-p-14075.html
http://www.uret.se/breitling-superocean-heritage-black-dial-bracelet-p-13356.html

Skiljer ca 13g, 1.5mm pÄ höjden, mer info om verket pÄ den ena, annan info om lÀnken och pÄ den ena stÄr dÀr att boetten Àr i stÄl medan den andra i polerat stÄl. Lite ordning fÄr det vÀl vara om man tÀnker punga ut 29.000kr :facepalm:
 

svesam

Rolex
Egentligen riktigt dÄligt av Uret.se... titta hÀr pÄ bilderna och i infon:

Skiljer ca 13g, 1.5mm pÄ höjden, mer info om verket pÄ den ena, annan info om lÀnken och pÄ den ena stÄr dÀr att boetten Àr i stÄl medan den andra i polerat stÄl. Lite ordning fÄr det vÀl vara om man tÀnker punga ut 29.000kr :facepalm:

Pinsamt sa Bill, pinsamt sa Bull...
Uret(vintage).se Àr vÀl i lite blÄsvÀder i en annan trÄd ocksÄ dÀr de sÀljer Marina Militare...

/Daniel
 

svesam

Rolex

De har krÄnglat till det riktigt för sig nÀr de "copy-paste:at sin info...
I det "tyngre" av exemplen sÄ Àr mÄtten och vikterna frÄn syskonet Superocean 42...

I det "lÀttare" av exemplen sÄ har de lyckats fÄ diametern och vikten rÀtt men höjden har de
tagit frÄn storebrodern Heritage 46...

Ibland Àr det svÄrt att hÄlla tungan i rÀtt mun nÀr man klipper och klistrar :oops:

/Daniel
 
Jamen vad roligt för dig att du har den dÀr Transocean och den limiterade Chronomaten som jag vill ha!
Det Àr vÀl en av de fÄ Chronomater som Àr borstade?

Nu blev jag avundsjuk och tjurig, men lÀgg gÀrna upp lite mer bilder pÄ dessa. ;)
Har du lÀnk till Chronon ocksÄ?
Edit: lÀste att du har lÀnk till den ocksÄ, ge mig bild!


Visst Àr det kul för mig sÄ sluta tjura :)
Chronomat B01 Àr den enda borstade jag hittat men jag har inte letat sÄÄÄ mycket.
Skall försöka ta bild pÄ lÀnken och lÀgga upp ikvÀll. Skall försöka fÄ tummen ur och komma ivÀg och fÄ förlÀngt den ocksÄ sÄ att den kan sÀttas pÄ klockan (Àven fast den Àr sjukt snygg pÄ gummit)...
 
Jamen vad roligt för dig att du har den dÀr Transocean och den limiterade Chronomaten som jag vill ha!
Det Àr vÀl en av de fÄ Chronomater som Àr borstade?

Nu blev jag avundsjuk och tjurig, men lÀgg gÀrna upp lite mer bilder pÄ dessa. ;)
Har du lÀnk till Chronon ocksÄ?
Edit: lÀste att du har lÀnk till den ocksÄ, ge mig bild!

Lite fler bilder pÄ samlingen dÄ! Omegan fick hÀnga med ocksÄ...
image.jpg

image.jpg


Inte lÀtt med kasst ljus och ifÄn men det fÄr duga för nu!
 

Camo00

Patek
Bra trÄd! Har gÄtt frÄn att inte kÀnna nÄt för Breitling till att Àlska mÀrket och mÄnga av modellerna... Skulle nog vara nöjd med bara Brattar livet ut...?! :)

HÀr Àr de jag samlat pÄ mig hittills:

IMG_1485_zpsea083903.jpg
 
Topp