• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Mauritz

Rolex
Jag gillar EVO och efter sett bilder pÄ @Smulan s pÄ gummi sÄ mÄste jag nog slÀnga pÄ mitt.
Allt blir roligare med bilder sÄ slÀnger in denna frÄn i torsdags.

IMG_1052.JPG
 

Smulan

Rolex
Vad gÄr gummit löst pÄ ? Med spÀnne ? TitanspÀnne ? LÄng vÀntetid ?
Har varit lite smĚsugen ett tag, tycker det Àr kaxigt som tusan.
Drygt 1400 med stÄlspÀnne. Klockmaster hade det hemma i butik. ViklÄsvarianten gÄr pÄ +4K.

Ett minus vÀrt att nÀmna med gummit Àr lÀngden och verkar anpassat för kroppsbyggare och tjockisar. Passar precis pÄ innersta hÄlet och min iof rÀtt tunna 17,5 cm arm.
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Drygt 1400 med stÄlspÀnne. Klockmaster hade det hemma i butik. ViklÄsvarianten gÄr pÄ +4K.

Ett minus vÀrt att nÀmna med gummit Àr lÀngden och verkar anpassat för kroppsbyggare och tjockisar. Passar precis pÄ innersta hÄlet och min iof rÀtt tunna 17,5 cm arm.
Det finns vÀl olika lÀngder pÄ remmarna nÀr det Àr vanligt lÄs och inte viklÄset
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Drygt 1400 med stÄlspÀnne. Klockmaster hade det hemma i butik. ViklÄsvarianten gÄr pÄ +4K.

Ett minus vÀrt att nÀmna med gummit Àr lÀngden och verkar anpassat för kroppsbyggare och tjockisar. Passar precis pÄ innersta hÄlet och min iof rÀtt tunna 17,5 cm arm.
Vanliga 22-20 suger, ödemgummit. ;) Det finns en kortare variant att bestÀlla för oss utan ödem.
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Gummina Àr utbytbara och kostar en spottstyver i jÀmförelse med lÄsen, men i detta fallet Àr det ett helt nytt oavkortat blÄtt pro3?(slÀtt) pÄ det nya inplastade borstade lÄset.
Och pÄ det polerade(beg) sitter det ett kortat svart ocean racer som passar upp till 19cm.

Det slÀta heter Pro 2 har jag ju försökt lÀra dig tidigare ;)
 

Oli

Omega
2-Faktor
Kan du ha bandet till din special? Den vi testade pÄ tpn var sÀkert 18cm pÄ innersta hÄlet.
Ja, bandet pÄ special sitter mycket bÀttre Àn tidigare gummin. Har tom ett hÄl till godo nu. Standard band 22/20, tunnare vid spÀnnet nu ocksÄ. Mkt bekvÀmt faktiskt.
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
IMG_0184.JPG

Goddagens kÀra dörrvakter! ;)

Var nÄgonstans hittar jag alla de trevliga canvas strapsen som finns med i trÄden.

Är inte i behov av nĂ„gra original, men skulle uppskatta bra kvalitet. Var nĂ„gonstans bör jag leta?
MÄnga kör vÀl Hadley Roma och de som gör det fÄr svara sjÀlv var de handlar men jag har ett par custum canvas frÄn @Anders W som jag Àr vÀldigt nöjd med. Har lÀder frÄn honom ocksÄ. Kanske kan vara nÄgot?
 

Denke

BrÀnnström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IMG_0184.JPG

Goddagens kÀra dörrvakter! ;)

Var nÄgonstans hittar jag alla de trevliga canvas strapsen som finns med i trÄden.

Är inte i behov av nĂ„gra original, men skulle uppskatta bra kvalitet. Var nĂ„gonstans bör jag leta?

Jag köpte nÄgra Hadley Roma. Kommer inte ihÄg vart. @yonsson tipsade. Bra grejer! :)

image.jpeg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IMG_0184.JPG

Goddagens kÀra dörrvakter! ;)

Var nÄgonstans hittar jag alla de trevliga canvas strapsen som finns med i trÄden.

Är inte i behov av nĂ„gra original, men skulle uppskatta bra kvalitet. Var nĂ„gonstans bör jag leta?
Strappedfortime.com
Hadley Roma Cordura. Typ 300kr inkl frakt och nÀstan lika bra som originalbreitling, hÄller lÀngre Àn brattebanden ocksÄ.
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Jag rekommenderar globalwatchband.com för Hadley Roma. Köpte mitt första cordura dÀr för en massa Är sedan. Det har alltid fungerat bra att handla dÀrifrÄn.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Innan jag skrev fÀrdigt hade du tydligen hunnit svara. Men visst Àr det sÄ att det Àr under olika temperaturer, förutsÀttningar osv? Verkligheten kan var Ànnu mer exakt under vanlig anvÀndning.
De Àr ju i princip alltid mer exakta Àn sÄ IRL. Har för mig COSC testar kvarts i 2 olika temperaturer till skillnad frÄn mekaniska urverk som testas vid 3 olika temperaturer.

Men spelar ju ingen roll egentligen för enda sÀttet att hamna pÄ +-15spy Àr genom thermokompensering, urverket kompenserar alltsÄ för temperaturkiftningar.

Edit: COSC: +-25 spy. Breitlings inte standard Àr alltsÄ strÀngare och +-15spy.
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
De Àr ju i princip alltid mer exakta Àn sÄ IRL. Har för mig COSC testar kvarts i 2 olika temperaturer till skillnad frÄn mekaniska urverk som testas vid 3 olika temperaturer.

Men spelar ju ingen roll egentligen för enda sÀttet att hamna pÄ +-15spy Àr genom thermokompensering, urverket kompenserar alltsÄ för temperaturkiftningar.

Edit: COSC: +-25 spy. Breitlings inte standard Àr alltsÄ strÀngare och +-15spy.

Det Àr ju sÄ sjukt koolt! Om min superkvarts taktar sÄ hÀr sÄ hamnar den pÄ +10,12 sekunder per Är. Kvarts Àr tufft!
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Har detta blivit officiella aerospace-trÄden? Jo quartz Àr lika trist som att strecktitta pÄ keno rent tekniskt, men vÀldigt bra om man vill ha exakt tid. Jag har en mobil som gÄr bÀttre Àn alla armbandsklockor och köper klockan för andra saker: urverk, hantverk, historik, unikhet(finns det ordet ens?), utseende, manssmycke, intresse och hobby sen barnsben. Kan dock uppskatta en aerospace eller varför inte en hÀrlig vintage Casio. HÀr Àr mitt bidrag till denna nya aerospace-trÄd: :)
image.jpeg
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
ja jag Àr vÀldigt sugen

Vad blir det för modell i sÄ fall?
Det Àr ju sÄ sjukt praktiskt med kvarts mellan varven. Jag reser rÀtt mycket i jobbet och jag brukar ha med mig min i ett rese-etui i vÀskan. Alltid redo att slÀnga pÄ sig efter en arbetsdag, behöver inte stÀlla, skaka och skruva med mera.
 
Topp