• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Majkey

Breitling
Hoppas det Àr ok att komma med en lite modellfrÄga i denna trÄd sÄ chansar :)

Snubblade över en ny i butik aerospace Avantage Titanium 42mm Black Dial Ref. E79362, om jag lyckades googla upp rÀtt nummer och namn.
Det Àr inte en evo om jag kunde tyda allt rÀtt. Dem hade den nedsÀnkt till 25kkr dÄ det var en utgÄende modell.
KÀnde att jag mÄste frÄga om det Àr prisvÀrt för den Àldre modellen? Har spanat pÄ EVO:n men den Àr det en annan prisbild pÄ.

/Micke
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Hoppas det Àr ok att komma med en lite modellfrÄga i denna trÄd sÄ chansar :)

Snubblade över en ny i butik aerospace Avantage Titanium 42mm Black Dial Ref. E79362, om jag lyckades googla upp rÀtt nummer och namn.
Det Àr inte en evo om jag kunde tyda allt rÀtt. Dem hade den nedsÀnkt till 25kkr dÄ det var en utgÄende modell.
KÀnde att jag mÄste frÄga om det Àr prisvÀrt för den Àldre modellen? Har spanat pÄ EVO:n men den Àr det en annan prisbild pÄ.

/Micke
Du fÄr en EVO till samma pengar hos GrÄhandlare.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hoppas det Àr ok att komma med en lite modellfrÄga i denna trÄd sÄ chansar :)

Snubblade över en ny i butik aerospace Avantage Titanium 42mm Black Dial Ref. E79362, om jag lyckades googla upp rÀtt nummer och namn.
Det Àr inte en evo om jag kunde tyda allt rÀtt. Dem hade den nedsÀnkt till 25kkr dÄ det var en utgÄende modell.
KÀnde att jag mÄste frÄga om det Àr prisvÀrt för den Àldre modellen? Har spanat pÄ EVO:n men den Àr det en annan prisbild pÄ.

/Micke
LÄter inte billigt, nej. Kolla va begagnade hÀr har sÄlts för.
 

aljung

Panerai
2-Faktor
För dig @frere
FullSizeRender 3.jpg
IMG_8410.JPG
IMG_8409.JPG
 

Jörgen A

Omega
2-Faktor
Tror det Àr Pro 3 pÄ de flesta modeller nu. Emergency verkar ha 2 fortfarande.
Fasen, det Àr vÀl en Pro 3 i bilderna ovan nÀr jag kikar nÀrmare.
Trevlig som sjutton Àr de i vilket fall.
 

Brutus

Cartier
2-Faktor
Har en gmt avenger sÄ det borde vara samma fast i stÄl. HÄller med om att det Àr en grym lÀnk. Enda som jag inte riktigt Àr vÀn med Àr att claspen sticker upp lite och har en lite vass kant. LÀnkarna i övrigt Àr vÀldigt behagliga!
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Fick hem en Aerospace frÄn 1998 idag. Satt och lekte lite med den och upptÀcker att den digitala delen gÄr 1min snabbare Àn vad den analoga delen visar stÀller jag om den digitala sÄ hoppar den analoga tillbaka ocksÄ. GÄr det att ÄtgÀrda eller bara gilla lÀget?
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Fick hem en Aerospace frÄn 1998 idag. Satt och lekte lite med den och upptÀcker att den digitala delen gÄr 1min snabbare Àn vad den analoga delen visar stÀller jag om den digitala sÄ hoppar den analoga tillbaka ocksÄ. GÄr det att ÄtgÀrda eller bara gilla lÀget?
JodÄ. Skruva kronan i lÀge displayerna slÀckta. Drag ut kronan, "R" kommer upp i övre display. Sen skruvar du pÄ kronan sÄ den analoga matchar den digitala (minutvisaren hoppar en halvminut i taget). Tryck in kronan. Klart!
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
JodÄ. Skruva kronan i lÀge displayerna slÀckta. Drag ut kronan, "R" kommer upp i övre display. Sen skruvar du pÄ kronan sÄ den analoga matchar den digitala (minutvisaren hoppar en halvminut i taget). Tryck in kronan. Klart!
Helt fantastiskt! Funkade hur bra som helst. Tack sĂ„ JÄTTE mycket!
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Helt fantastiskt! Funkade hur bra som helst. Tack sĂ„ JÄTTE mycket!
:) och detta Àr frÄn en som aldrig har Àgt en Aerospace. Varför jag vet Àr att jag har en Tissot som jag haft i 17 Är. Iofs inte anvÀnd pÄ mÄnga Är men jag byter ÀndÄ batteri i den nÀr det Àr slut. DÄ brukar man fÄ justera detta. Min Tissot har exakt samma verk som dÄtida Aerospace. Men jag snabbkollade i manualen, sÄnt hÀstminne har jag inte riktigt.
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
:) och detta Àr frÄn en som aldrig har Àgt en Aerospace. Varför jag vet Àr att jag har en Tissot som jag haft i 17 Är. Iofs inte anvÀnd pÄ mÄnga Är men jag byter ÀndÄ batteri i den nÀr det Àr slut. DÄ brukar man fÄ justera detta. Min Tissot har exakt samma verk som dÄtida Aerospace. Men jag snabbkollade i manualen, sÄnt hÀstminne har jag inte riktigt.
Ah, det var som fan. Man lÀr sig alltid nÄgot nytt! Kul kuriosa.
Ska försöka behÄlla det i minnet till det Àr dags att byta batteri, dock en stund bort dÄ den servades för 1Är sedan. SÄ skulle tro att det Àr glömt dÄ tyvÀrr..
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Ah, det var som fan. Man lÀr sig alltid nÄgot nytt! Kul kuriosa.
Ska försöka behÄlla det i minnet till det Àr dags att byta batteri, dock en stund bort dÄ den servades för 1Är sedan. SÄ skulle tro att det Àr glömt dÄ tyvÀrr..
Det Àr ju bara om man byter batteri sjÀlv. LÀmnar du in det skall urmakaren fixa detta.
Skall ju tillÀgga att jag sitter hemma och jobbar och Tissot'en ligger i en hurts dÀr jag sitter. Kunde snabbt testa att det stÀmde :)
 

Nilecity

Breitling
Hej alla Breitling-fantaster!

Vart i Stockholmstrakten rekommenderar ni att man kan lĂ€mna in en Chronomat 13050.1 för service och köp av nytt originalband? TĂ€nkte nĂ€mligen ge det till min kĂ€ra far i julklapp! Har sett att Krons/Nymans har service och Ă€r dessutom certifierade av Breitling för polering (han vill ha den polerad). Har ni nĂ„gra andra rekommendationer? Han har Ă€ven en pilotlĂ€nk dĂ€r ett stift i/vid viklĂ„set har gĂ„tt av, vilket borde gĂ„ att laga? Slutligen har jag uppskattat kostnaden för detta till runt 8000kr, vilket jag sjĂ€lvklart ska ringa och kolla innan jag lĂ€mnar in den, rimligt? Dock blir jag lite smĂ„tt förvirrad nĂ€r jag lĂ€ser pĂ„ Krons hemsida, dĂ€r det stĂ„r att service ink. polering kostar 6500 för en automatisk chronograf. Är servicekostnaden samma för ett B01-verk som ett enkelt B13 (7750)!?

Tack pÄ förhand!
Peercccy NilegÄrd;)
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Hej,
Kommer med ytterligare dum frÄga! Nu nÀr jag börjat vÀnja med med min Aerospace sÄ gillar jag den mer och mer, i alla fall.. NU till frÄgan- vilken vattentÄlighet Àr den specad till? AlltsÄ en Aerospace frÄn -98.

Ha en trevlig Fredag allihop!
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Hej,
Kommer med ytterligare dum frÄga! Nu nÀr jag börjat vÀnja med med min Aerospace sÄ gillar jag den mer och mer, i alla fall.. NU till frÄgan- vilken vattentÄlighet Àr den specad till? AlltsÄ en Aerospace frÄn -98.

Ha en trevlig Fredag allihop!
Den hÀr websidan gÀller för alla funderingar kring Àldre Breitling
http://www.breitlingsource.com/watch_details/Professional_24.html
100m skriver dom f ö.

Ha en trevlig helg!
 

mega

Rolex
Hej alla Breitling-fantaster!

Vart i Stockholmstrakten rekommenderar ni att man kan lĂ€mna in en Chronomat 13050.1 för service och köp av nytt originalband? TĂ€nkte nĂ€mligen ge det till min kĂ€ra far i julklapp! Har sett att Krons/Nymans har service och Ă€r dessutom certifierade av Breitling för polering (han vill ha den polerad). Har ni nĂ„gra andra rekommendationer? Han har Ă€ven en pilotlĂ€nk dĂ€r ett stift i/vid viklĂ„set har gĂ„tt av, vilket borde gĂ„ att laga? Slutligen har jag uppskattat kostnaden för detta till runt 8000kr, vilket jag sjĂ€lvklart ska ringa och kolla innan jag lĂ€mnar in den, rimligt? Dock blir jag lite smĂ„tt förvirrad nĂ€r jag lĂ€ser pĂ„ Krons hemsida, dĂ€r det stĂ„r att service ink. polering kostar 6500 för en automatisk chronograf. Är servicekostnaden samma för ett B01-verk som ett enkelt B13 (7750)!?

Tack pÄ förhand!
Peercccy NilegÄrd;)
Du kan ju kolla med Klockmaster Globen. Dom Àr iaf AD och extremt trevliga att ha att göra med.
 

Denke

BrÀnnström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hej alla Breitling-fantaster!

Vart i Stockholmstrakten rekommenderar ni att man kan lĂ€mna in en Chronomat 13050.1 för service och köp av nytt originalband? TĂ€nkte nĂ€mligen ge det till min kĂ€ra far i julklapp! Har sett att Krons/Nymans har service och Ă€r dessutom certifierade av Breitling för polering (han vill ha den polerad). Har ni nĂ„gra andra rekommendationer? Han har Ă€ven en pilotlĂ€nk dĂ€r ett stift i/vid viklĂ„set har gĂ„tt av, vilket borde gĂ„ att laga? Slutligen har jag uppskattat kostnaden för detta till runt 8000kr, vilket jag sjĂ€lvklart ska ringa och kolla innan jag lĂ€mnar in den, rimligt? Dock blir jag lite smĂ„tt förvirrad nĂ€r jag lĂ€ser pĂ„ Krons hemsida, dĂ€r det stĂ„r att service ink. polering kostar 6500 för en automatisk chronograf. Är servicekostnaden samma för ett B01-verk som ett enkelt B13 (7750)!?

Tack pÄ förhand!
Peercccy NilegÄrd;)

Eller Erikson Urhandel. :)
 
Topp