• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

JensBP

Brattlife
2-Faktor
AssÄ detta Àr ju lite kul, sno en bild pÄ nÀtet och sÄ tar du den. Hahah, sorry men roligt (pÄ ett forumvis) :p:D
Hahaha tÀnkte exakt samma sak. Man mÄste t.o.m anstrÀnga sig för att hitta en sÄn dÄlig bild pÄ nÀtet. Jag hittar iaf ingen sÀmre efter en snabb googling. DÀremot denna pÄ en sekund och dÄ kan man iaf se hur klockan ser ut...
image.jpeg

Och @Oscar900218 det Àr en jÀttetrevlig modell. Jag har haft tvÄ stycken av stÄlversionen. Mer lyxkÀnsla Àn Colt, Superocean, Avenger etc, men inte lika mycket tool.
 

PCB

Audemars
Det kÀnns som att man smyger nÀr man tittar pÄ alla fina Bretlingklockor hÀr i trÄden, som om man stod pÄ tÄ och tittade in genom fönstret till tjejernas omklÀdningsrum i mellanstadiet. Jag ska ha en Bretling men det finns lite att lÀra sig och en del att vÀlja pÄ. Det Àr lite kunskapsinhÀmtning kvar innan beslut, men tack för titten.
haha kul!
tror annars hÀr lurkar en massa :rolex:-fanboys,som avundsjukt tittar in i vÀrmen,
,,,,som verkligen skulle vilja!,,
,,,,,,,men som aldrig skulle vÄga:cool:
kul att du Àr en som vÄgar:)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Far o dotter gillar titan:cigar:
Hittade den i en gamal lÄda
Titan,safir,lume, och 100m wr,blir perfekt, med ett batteribyte
IMG_4015.JPG
Din aerospace Àr episkt fin (min med hehe). Lova att inte flippa denna direkt nu. Du kommer inte hitta en bÀttre och mer prisvÀrd bratte Àn avantage, du som föredrar batterier. Dessutom Àr du nu inte lurker lÀngre, utan officiell bratteÀgare igen. MÄste vara skönt. Jag mÄste ta bort min text bredvid bannern och hitta pÄ nÄgot annat kul. :)
 
  • Like
Reactions: PCB

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Modellen innan Avantage Àr inte lika lyxig, men mer ruffig och toolig, trots detta exemplars taffliga guldplÀtering som jag snarare tror Àr doublé dÄ det Àr sÄ tunt och dÄligt. Jag Àr nöjd med bÄda. Saknas en ny Evo bara. :)
image.jpeg
 

PCB

Audemars
Din aerospace Àr episkt fin (min med hehe). Lova att inte flippa denna direkt nu. Du kommer inte hitta en bÀttre och mer prisvÀrd bratte Àn avantage, du som föredrar batterier. Dessutom Àr du nu inte lurker lÀngre, utan officiell bratteÀgare igen. MÄste vara skönt. Jag mÄste ta bort min text bredvid bannern och hitta pÄ nÄgot annat kul. :)
kommer inte flippas.
Modellen innan Avantage Àr inte lika lyxig, men mer ruffig och toolig, trots detta exemplars taffliga guldplÀtering som jag snarare tror Àr doublé dÄ det Àr sÄ tunt och dÄligt. Jag Àr nöjd med bÄda. Saknas en ny Evo bara. :)
image.jpeg
du skulle haft en nightmission,hade blivit en perfekt trippel
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
kommer inte flippas.

du skulle haft en nightmission,hade blivit en perfekt trippel
Ja den skulle jag vilja ha, men pÄ lÀnk. TyvÀrr finns ju ingen svart lÀnk, men det blir ju kanonbra med vanliga lÀnkar pÄ pvd-brattar vilket nÄgon visade hÀr i trÄden tidigare. SÄ varför inte?
En som diggar Avantage Àr för övrigt Prins Harry. Han kör sin limited-modell till allt, casual, smoking etc. Respekt pÄ det! Jag har inte lyckats luska ut vilken limited han har. Det Àr nÄgot flygplan klockan tre och nÄn logo med rött i klockan nio. :)
image.jpeg
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
SÄ...vad duger egentligen en Aerospace Avantage till? Och nÀr passar den? I min förra post sÄg vi att den Àr okej att hÀnga med Usain med. HÀr kommer lite bildbevis vad den mer duger till:

NĂ€r man delar ut guldmedaljer? Check.
image.jpeg


I det militÀra? Check.
image.jpeg


NĂ€r man kramar en brasiliansk polis? Check.
image.jpeg


NĂ€r man pratar i telefon och verkar vilja visa att man har bratte? Check.
image.jpeg


NÀr man....ja, hÄller för öronen, eller hÀrmar nÄn unge som hÄller för öronen? Ja den duger iaf. Check.
image.jpeg


PÄ stadsbesök. Check.
image.jpeg


PĂ„ middagsbjudning? Check.
image.jpeg


NÀr man hÀnger med farsan? Check.
image.jpeg


NÀr man gÄr pÄ idrottsevengemang? Check.
image.jpeg


NÀr man gullar med nÄgon litet djur? FÄgelunge? Igelkottbebis? Check.
image.jpeg


Slutsats: Klockan Àr kunglig och duger till allt.
 

PCB

Audemars
SÄ...vad duger egentligen en Aerospace Avantage till? Och nÀr passar den? I min förra post sÄg vi att den Àr okej att hÀnga med Usain med. HÀr kommer lite bildbevis vad den mer duger till:

NĂ€r man delar ut guldmedaljer? Check.
image.jpeg


I det militÀra? Check.
image.jpeg


NĂ€r man kramar en brasiliansk polis? Check.
image.jpeg


NĂ€r man pratar i telefon och verkar vilja visa att man har bratte? Check.
image.jpeg


NÀr man....ja, hÄller för öronen, eller hÀrmar nÄn unge som hÄller för öronen? Ja den duger iaf. Check.
image.jpeg


PÄ stadsbesök. Check.
image.jpeg


PĂ„ middagsbjudning? Check.
image.jpeg


NÀr man hÀnger med farsan? Check.
image.jpeg


NÀr man gÄr pÄ idrottsevengemang? Check.
image.jpeg


NÀr man gullar med nÄgon litet djur? FÄgelunge? Igelkottbebis? Check.
image.jpeg


Slutsats: Klockan Àr kunglig och duger till allt.
Haha, toppklass!
Men bajsbruna remmen pÄ nightmission Àr helrÀtt!
 

Oscar900218

Cartier
Hahaha tÀnkte exakt samma sak. Man mÄste t.o.m anstrÀnga sig för att hitta en sÄn dÄlig bild pÄ nÀtet. Jag hittar iaf ingen sÀmre efter en snabb googling. DÀremot denna pÄ en sekund och dÄ kan man iaf se hur klockan ser ut...
image.jpeg

Och @Oscar900218 det Àr en jÀttetrevlig modell. Jag har haft tvÄ stycken av stÄlversionen. Mer lyxkÀnsla Àn Colt, Superocean, Avenger etc, men inte lika mycket tool.
Haha jag ber om ursÀkt för den dÄliga bilden, det Àr en kille pÄ blocket som sÀljer den som jag snodde bilden frÄn :) mina tool-klockor har jag men Àr ute efter nÄgot i tvÄ-ton och som Àr mellan 38-41mm. Har ingen erfarenhet kring denna referens nÀmligen. InvÀntar för tillfÀllet en Cartier santos i tvÄ ton som Àr inne pÄ service men har börjat sukta efter en Breitling igen:)
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
SÄ...vad duger egentligen en Aerospace Avantage till? Och nÀr passar den? I min förra post sÄg vi att den Àr okej att hÀnga med Usain med. HÀr kommer lite bildbevis vad den mer duger till:

NĂ€r man delar ut guldmedaljer? Check.
image.jpeg


I det militÀra? Check.
image.jpeg


NĂ€r man kramar en brasiliansk polis? Check.
image.jpeg


NĂ€r man pratar i telefon och verkar vilja visa att man har bratte? Check.
image.jpeg


NÀr man....ja, hÄller för öronen, eller hÀrmar nÄn unge som hÄller för öronen? Ja den duger iaf. Check.
image.jpeg


PÄ stadsbesök. Check.
image.jpeg


PĂ„ middagsbjudning? Check.
image.jpeg


NÀr man hÀnger med farsan? Check.
image.jpeg


NÀr man gÄr pÄ idrottsevengemang? Check.
image.jpeg


NÀr man gullar med nÄgon litet djur? FÄgelunge? Igelkottbebis? Check.
image.jpeg


Slutsats: Klockan Àr kunglig och duger till allt.
Prinsen Àr kunglig pÄ fler sÀtt Àn ett, jag har trÀffat honom vid ett par tillfÀllen i idrotts-/militÀrsammanhang. En riktigt trevlig prick med ett hyfsat klockintresse :)
 

svesam

Rolex
Fredag den 13:e och i fjÀrran land. Vad gör man dÄ? Jo, man passar pÄ att shoppa lite nytt. :D VÀdigt trevligt bemötande i butiken, engelskan kanske inte var pÄ topp men de försökte sanneriligen. Man kÀnde sig rÀtt ompysslad, kaffe kom pÄ bordet innan jag ens hann och sÀtta mig. Bra service helt enkelt! SÄ vad blev det nu dÄ?
Jo, det blev nÄgot som var uppe i trÄden sisÄdÀr 20 sidor bakÄt. "Special Edition" för landet i frÄga, pÀrlemor och pÄ bÀsta Breitling-manér; polerat. Kör en mini-paketöppning direkt hÀr i trÄden:

Förutom en schysst pÄse att bÀra hem klockan i bjöds det pÄ ett par kepsar och lite literatur:
IMG_1166.JPG

SÄ vad fanns i pÄsen dÄ? En kartong med ett etui :):
IMG_1168.JPG

I etuiet gömmer sig en:
IMG_1205.JPG

Storebror sÀger hej ocksÄ :D:
IMG_1189.JPG

Trevlig helg pÄ er KS:are! :)

Ja jÀvlar!!!
Den tavlan:wideyed:
Fett grattis!!
 

Coromo

Omega
Det kÀnns som att man smyger nÀr man tittar pÄ alla fina Bretlingklockor hÀr i trÄden, som om man stod pÄ tÄ och tittade in genom fönstret till tjejernas omklÀdningsrum i mellanstadiet. Jag ska ha en Bretling men det finns lite att lÀra sig och en del att vÀlja pÄ. Det Àr lite kunskapsinhÀmtning kvar innan beslut, men tack för titten.

Jag kÀnner igen mig sjÀlv i vad du sÀger...

Satt sjÀlv och lÀste lÀnge hÀr pÄ forumet och i denna trÄden innan jag bestÀmde mig för vilken modell som jag ville ha.

Sedan letade jag i ett halvÄr innan jag hittade min A17380 med rÀtt urtavla till ett bra pris.
Och jag Àr lika nöjd nu som nÀr jag köpte den

20160810_192039.jpg
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Jag kÀnner igen mig sjÀlv i vad du sÀger...

Satt sjÀlv och lÀste lÀnge hÀr pÄ forumet och i denna trÄden innan jag bestÀmde mig för vilken modell som jag ville ha.

Sedan letade jag i ett halvÄr innan jag hittade min A17380 med rÀtt urtavla till ett bra pris.
Och jag Àr lika nöjd nu som nÀr jag köpte den

20160810_192039.jpg
Det Àr det dÀr man kallar en rejÀl dinka. Det Àr grym design. Ett halvÄr? SÄ lÄng tid vill jag inte vÀnta, men du lovar att om jag plöjer igenom trÄdens 11415 inlÀgg sÄ kommer jag ut mer kunnig?
 

Coromo

Omega
Fredag den 13:e och i fjÀrran land. Vad gör man dÄ? Jo, man passar pÄ att shoppa lite nytt. :D VÀdigt trevligt bemötande i butiken, engelskan kanske inte var pÄ topp men de försökte sanneriligen. Man kÀnde sig rÀtt ompysslad, kaffe kom pÄ bordet innan jag ens hann och sÀtta mig. Bra service helt enkelt! SÄ vad blev det nu dÄ?
Jo, det blev nÄgot som var uppe i trÄden sisÄdÀr 20 sidor bakÄt. "Special Edition" för landet i frÄga, pÀrlemor och pÄ bÀsta Breitling-manér; polerat. Kör en mini-paketöppning direkt hÀr i trÄden:

Förutom en schysst pÄse att bÀra hem klockan i bjöds det pÄ ett par kepsar och lite literatur:
IMG_1166.JPG

SÄ vad fanns i pÄsen dÄ? En kartong med ett etui :):
IMG_1168.JPG

I etuiet gömmer sig en:
IMG_1205.JPG

Storebror sÀger hej ocksÄ :D:
IMG_1189.JPG

Trevlig helg pÄ er KS:are! :)

Helt fantastiskt klocka!
Sluta aldrig att posta bilder pÄ den
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Jag kÀnner igen mig sjÀlv i vad du sÀger...

Satt sjÀlv och lÀste lÀnge hÀr pÄ forumet och i denna trÄden innan jag bestÀmde mig för vilken modell som jag ville ha.

Sedan letade jag i ett halvÄr innan jag hittade min A17380 med rÀtt urtavla till ett bra pris.
Och jag Àr lika nöjd nu som nÀr jag köpte den

20160810_192039.jpg
Vad Àr det för modell? Det verkar inte stÄ modellbeteckningen pÄ alla Breitlings som det gör pÄ Rolex. Det gör att det blir lite svÄrare.
 
Senast Àndrad:

Coromo

Omega
Vad Àr det för modell? Det verkar inte stÄ modellbeteckning pÄ alla Breitlings som det göt pÄ Rolex. Det gör att det blir lite svÄrare.

Breitling A17380.
Eller Colt automatic II som den heter.
Det Àr en riktigt bra instegsbratte, det kan nog dom flesta hÀr intyga.
Och Àven om det Àr en instegsbratte sÄ hÄller jag den högre Àn mÄnga dyrare Breitling.
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Tycker det mÄste bli obekvÀmt med " överlappet" inmot handleden?

Ja usch ja, precis det. Vill minnas att bÄde jag och @Dixie postat bilder pÄ vÄra misshandlade handleder hÀr i trÄden? Men trÄden Àr sÄ mastodontstor att det Àr omöjligt att hitta. :)

Jag har inga som helst problem, men det Àr kanske förutsatt att man inte försöker strypa sin egen handled. Det Àr nog inte överlappet utan mer bygeln de största sig pÄ skulle jag tro.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Jag kÀnner igen mig sjÀlv i vad du sÀger...

Satt sjÀlv och lÀste lÀnge hÀr pÄ forumet och i denna trÄden innan jag bestÀmde mig för vilken modell som jag ville ha.

Sedan letade jag i ett halvÄr innan jag hittade min A17380 med rÀtt urtavla till ett bra pris.
Och jag Àr lika nöjd nu som nÀr jag köpte den

20160810_192039.jpg
Grymt bra klocka.
Jag har inga som helst problem, men det Àr kanske förutsatt att man inte försöker strypa sin egen handled. Det Àr nog inte överlappet utan mer bygeln de största sig pÄ skulle jag tro.
Ja stÄlbygeln. Trodde Peter menade den.
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
JÀkligt skumt. Jag zoomade bilden i telefonen och dÄ Àr den skarp. NÀr jag lÀgger upp den hÀr blir den skit.
 
Topp