• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Scipio

Patek
2-Faktor
Njuter av stÄlfisken:)
IMG_1396.JPG
Fin modell men den slĂ„r inte min favorit, Alfons Åberg.
 

Oli

Omega
2-Faktor
Ja. Det har ju fungerat tidigare men inte senaste dagarna.
Android Àr vÀl inte synonymt med Rolex sÄ dÄ fungerar det vÀl inte hÀr.
Det har nÄgot med att göra med att telefonen gör bilden till sÀmre kvalitet pÄ vÀgen upp till servern. Vet ej varför. Bytte tillbaka till iPhone sÄ var det löst. #breitling ;)
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Alfons Àr en glad pojke idag. Han har köpt en ny klocka. Alfons undrar om det hÀr Àr paketöppningstrÄden. Alfons undrar om det Àr hÀr man ska öppna paket? Alfons kan inget om mÀrken. Han valde bara en som han tyckte var gullig. Den Àr fin, sa pappa.
IMG_0385.PNG
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Det har nÄgot med att göra med att telefonen gör bilden till sÀmre kvalitet pÄ vÀgen upp till servern. Vet ej varför. Bytte tillbaka till iPhone sÄ var det löst. #breitling ;)

Fan det har ju fungerat tidigare. Plus att det blir: Sidan kan inte visas var och varannan gÄng man uppdaterar sidan. Skiter i det hÀr snart. :mad:
 
  • Like
Reactions: Oli

mega

Rolex
Det har nÄgot med att göra med att telefonen gör bilden till sÀmre kvalitet pÄ vÀgen upp till servern. Vet ej varför. Bytte tillbaka till iPhone sÄ var det löst. #breitling ;)
Är det dĂ€rför det Ă€r stört omöjligt att lĂ€gga upp bra bilder trots att dom ser ok ut i telefonen ? Har stört ihjĂ€l mig pĂ„ det...
 

mega

Rolex
Godmorgon Breitlignfans.
Det blev till att behÄlla denna. Tiden gÄr bara att stÀlla framÄt, annars fungerar den bra.
Hur pass trög skall kronan vara pÄ denna modell ? PÄ min lite nyare snurrar kronan superenkelt, denna krÀver lite fasthet.
Funderar pÄ om man skulle serva den... Gillar verkligen denna modell skarpt. KÀnns som den sista riktigt tooliga Aeron.
Om nÄgon vill byta sin svarta tavla mot denna mörkgrÄa sÄ vet ni var jag finns.

_20170114_094140.JPG
 

xmb216bc

Panerai
Fredag den 13:e och i fjÀrran land. Vad gör man dÄ? Jo, man passar pÄ att shoppa lite nytt. :D VÀdigt trevligt bemötande i butiken, engelskan kanske inte var pÄ topp men de försökte sanneriligen. Man kÀnde sig rÀtt ompysslad, kaffe kom pÄ bordet innan jag ens hann och sÀtta mig. Bra service helt enkelt! SÄ vad blev det nu dÄ?
Jo, det blev nÄgot som var uppe i trÄden sisÄdÀr 20 sidor bakÄt. "Special Edition" för landet i frÄga, pÀrlemor och pÄ bÀsta Breitling-manér; polerat. Kör en mini-paketöppning direkt hÀr i trÄden:

Förutom en schysst pÄse att bÀra hem klockan i bjöds det pÄ ett par kepsar och lite literatur:
IMG_1166.JPG

SÄ vad fanns i pÄsen dÄ? En kartong med ett etui :):
IMG_1168.JPG

I etuiet gömmer sig en:
IMG_1205.JPG

Storebror sÀger hej ocksÄ :D:
IMG_1189.JPG

Trevlig helg pÄ er KS:are! :)
Den tavlan....gÄr inte att slÄ, sÄ jÀkla snygg. Grattis till klockan, nu fick du mig att bli lite avis
 

CyberAndre

Cartier
Hej Breitlingfans,
Tydligen har jag blivit besatt av Breitling men kan inte sÄ mycket. Hade dialog med nÄn pÄ Chrono som sa att vissa modeller och Är sÄ Àr urverken inte sÄ dekorerade. StÀmmer detta? Urverket skall vara frÄn 1990.
urverkBreitling.jpg
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Hej Breitlingfans,
Tydligen har jag blivit besatt av Breitling men kan inte sÄ mycket. Hade dialog med nÄn pÄ Chrono som sa att vissa modeller och Är sÄ Àr urverken inte sÄ dekorerade. StÀmmer detta? Urverket skall vara frÄn 1990.
urverkBreitling.jpg
Ref 81950 har omÀrkta Valjoux 7750. Möjligen har nÄgon nyare gravering. Men det Àr korrekt. Att den Àr frÄn just sista Äret 1990 fÄr man ta med en nypa salt sÄ lÀnge inga papper finns. Har mÀrkt att mÄnga utlÀndska sÀljare som (oÀrlig) regel skriver 1990 pÄ sina klockor nÀr spannet Àr 84-90. De första Ären har de Aeromacchi-casebacks, sedan med breitling-vingar.
 
Topp