• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag har börjat fÄ osunda tankar pÄ en Aerospace 90-talare med utc-lÀnk och enfÀrgad, dvs inga guldraiders. Min hobbyanalys Àr att det Àr möjligheten att nu fÄ Àga nÄgot som man inte hade rÄd med nÀr man var yngre som delvis Àr dragningskraften. Har surfat runt en massa och jÀmfört modeller och har hittat en klar favorit. Men...sjÀlvklart hittar jag ingen ref, sÄ kanske kan experterna i trÄden hjÀlpa till med det dÄ det skulle underlÀtta sökandet. Bilder som sagt lÄnade frÄn nÀtet.

post-1304-068016000 1338755236.jpg
post-1304-076781200 1338755227.jpg
 

mega

Rolex
Jag har börjat fÄ osunda tankar pÄ en Aerospace 90-talare med utc-lÀnk och enfÀrgad, dvs inga guldraiders. Min hobbyanalys Àr att det Àr möjligheten att nu fÄ Àga nÄgot som man inte hade rÄd med nÀr man var yngre som delvis Àr dragningskraften. Har surfat runt en massa och jÀmfört modeller och har hittat en klar favorit. Men...sjÀlvklart hittar jag ingen ref, sÄ kanske kan experterna i trÄden hjÀlpa till med det dÄ det skulle underlÀtta sökandet. Bilder som sagt lÄnade frÄn nÀtet.

post-1304-068016000 1338755236.jpg
post-1304-076781200 1338755227.jpg
Tror det Àr denna modell:
http://www.breitlingsource.com/watch_details/Professional_23.html

Kul! Det kan aldrig finnas för mÄnga aerospace pÄ forumet.
 

mega

Rolex
Jag har börjat fÄ osunda tankar pÄ en Aerospace 90-talare med utc-lÀnk och enfÀrgad, dvs inga guldraiders. Min hobbyanalys Àr att det Àr möjligheten att nu fÄ Àga nÄgot som man inte hade rÄd med nÀr man var yngre som delvis Àr dragningskraften. Har surfat runt en massa och jÀmfört modeller och har hittat en klar favorit. Men...sjÀlvklart hittar jag ingen ref, sÄ kanske kan experterna i trÄden hjÀlpa till med det dÄ det skulle underlÀtta sökandet. Bilder som sagt lÄnade frÄn nÀtet.

post-1304-068016000 1338755236.jpg
post-1304-076781200 1338755227.jpg
Kan tÀnka mig att UTC-modulen gör den lite extra dyr.
 

brinktime

Cartier
2-Faktor
IMG_0786.JPG
Konstig frÄga, men Àr detta ett original serviceetui frÄn Breitling?
Finns det nÄgon liten slant man kan sÀlja en sÄn för tror ni? :)
 
Just de tre bilderna Àr samma klocka. :) chronomat yachting a13048. Inte sÀrskilt dyra beg, men rejÀlt cool regatta-komplikation.

Ja, men Àlskar sjÀlva "chronomat" looken. Vet inte varför men Àlskar nÀr det Àr endast en fÀrg pÄ klockan .. som tex hel stÄl.. har endast haft med stÄl/guld, börjat tröttna pÄ det.. dessutom Àlskar jag silver sÄ en i hel stÄl hade suttit kanonfint ! :) har du haft ökning i samlingen sens sist ? Minns bilden du visade mig pÄ din samling men det var för ca 6mÄnader sedan :)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Ja, men Àlskar sjÀlva "chronomat" looken. Vet inte varför men Àlskar nÀr det Àr endast en fÀrg pÄ klockan .. som tex hel stÄl.. har endast haft med stÄl/guld, börjat tröttna pÄ det.. dessutom Àlskar jag silver sÄ en i hel stÄl hade suttit kanonfint ! :) har du haft ökning i samlingen sens sist ? Minns bilden du visade mig pÄ din samling men det var för ca 6mÄnader sedan :)
Har tillkommit en del vintage sen dess + lite andra mÀrken. TyvÀrr ingen möjlighet till gruppbild dÄ jag har fyra pÄ service samtidigt...
 

Agentmartin

Breitling
HallÄ dÀr!
Är det nĂ„gon som har koll pĂ„ vĂ€rdet pĂ„ denna avenger?

Den köptes för 23 000 i april förra Äret och Àr sv Ärsmodell 2008 om jag ej minns fel.
RÀtta mig gÀrna om jag har fel :)
Mvh martin


IMG_20170123_205102.jpg
 

MaxAnd

Omega
HallÄ dÀr!
Är det nĂ„gon som har koll pĂ„ vĂ€rdet pĂ„ denna avenger?

Den köptes för 23 000 i april förra Äret och Àr sv Ärsmodell 2008 om jag ej minns fel.
RÀtta mig gÀrna om jag har fel :)
Mvh martin


IMG_20170123_205102.jpg
KÀnns som du köpt den till ett riktigt bra pris.
Skulle sÀga 25-29k. Inte helt sÀker men sÄlde min 2016 för 39k.
 
Topp