• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Oli

Omega
2-Faktor
BlÄ eller orange. LÄs har jag ingen aning om :)
BlÄ pÄ vanligt lÄs listar 1690kr tror jag, blÄtt till viklÄs kostar 690kr men viklÄset listar pÄ typ 3700kr.
Det orangea vet jag inte pris pÄ, men finns bara till viklÄs. Twin Pro heter dem, svart pÄ insidan och orange, knallblÄ, grÄ eller gul pÄ utsidan.
 

xmb216bc

Panerai
Sitter och funderar, om jag skall slÀnga pÄ gummi pÄ denna, vilken fÀrg skall jag dÄ ta? Kritvit vore somrigt men kanske ej passar den cremefÀrgade tavlan... Svart? BlÄtt? Kanske gÄ pÄ nÄgot military strap? Vad tycker ni?
IMG_1993.JPG
BlÄtt, kör sjÀlv sÄ. Fast just nu har ett mesh, funkar ocksÄ bra
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
De e bra cool assÄ!
Hur stor handled besitter gode herrn?
Visst Àr den!! Tror det Àr typ 18-18,5. Det enda som stoppar mig Àr att jag redan har ett gÀng bjÀssar... Inte för att storleken har ngn betydelse.... men det blir en smula enformigt med uppvikt skjorta till ALLA klockor..:)
 

Brunleif

Panerai
JĂ€vligt risiga bilder.
Men hur tycker ni denna ser ut? Det gÄr fort i svÀngarna nÀr man tittar pÄ klockor...
Ska enligt uppgift ha genomgÄtt totalförvandling förra hösten efter att kronan ej varit inskruvad under vattenaktivitet.
Kvitto pÄ detta skall finnas.

6c501b0b-1824-40e8-af59-8b264875a377.jpg
82aecae1-aaa3-4102-8556-502e508f30ac.jpg
159f38a8-d3be-4a11-aebc-81e16037d83e.jpg
c8a167b8-c44b-47af-9fb0-82efd51f3be9.jpg
d6cf046b-7592-4ca9-bc42-5dac5ebd8fb2.jpg
 

frasse

Cartier
Lutar Ät det... men det ocksÄ begagnad emergency vs ny seawolf :banghead:

Emergencyn Àr frÀn men tÀnk att den mÄste skickas ivÀg vartannat Är har jag för mig pÄ en rÀtt dyr service och batteribyte samt sÀndarkoll. Avengern Àr ju var 5Är och relativt billig service Àr rÀtt enkelt verk.
Sen 5atm pÄ emergencyn ? Du kan alltsÄ i inte ens bÄda med den utan risk att den gÄr Ät pipan.

Avengern kan du tom dyka med.
 

Brunleif

Panerai
Men mÄste och mÄste?
MÄste man verkligen skicka ivÀg dem för service? Om man vet med sig att man ska ut pÄ nÄgot Àventyr av sÄdan art att sÀndaren behövs sÄ kan man vÀl serva inför det? Annars Àr det vÀl som vilket superquartzverk som helst?
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Fan. Jag har ju redan en gul klocka. Jag har drabbats av nĂ„gon svĂ„r gulrelaterad abstinenssjukdom nu. Jag har sjĂ€lv bidragit en del till denna hype och pandemi tyvĂ€rr. Jag kĂ€nner att jag bara mĂ„ste ha en A17330 eller 31. Jag vet t.o.m att den kommer att kĂ€nnas för stor och att jag kommer flippa den snabbt, men förnuftet har ingen chans mot vansinnet. Vansinnet – Förnuftet 6-0 6-0 6-0, eller KO om sĂ„ vill.
 

Oli

Omega
2-Faktor
Fan. Jag har ju redan en gul klocka. Jag har drabbats av nĂ„gon svĂ„r gulrelaterad abstinenssjukdom nu. Jag har sjĂ€lv bidragit en del till denna hype och pandemi tyvĂ€rr. Jag kĂ€nner att jag bara mĂ„ste ha en A17330 eller 31. Jag vet t.o.m att den kommer att kĂ€nnas för stor och att jag kommer flippa den snabbt, men förnuftet har ingen chans mot vansinnet. Vansinnet – Förnuftet 6-0 6-0 6-0, eller KO om sĂ„ vill.
Kööööööör! ;)
 

sinner

Panerai
Sitter och funderar, om jag skall slÀnga pÄ gummi pÄ denna, vilken fÀrg skall jag dÄ ta? Kritvit vore somrigt men kanske ej passar den cremefÀrgade tavlan... Svart? BlÄtt? Kanske gÄ pÄ nÄgot military strap? Vad tycker ni?
IMG_1993.JPG

MörkblÄtt, orange eller brunt ocean racer tror jag skulle passa grymt bra.
 
Du verkar nÀstan ha mer koll Àn jag ;)
Det Àr ett 24kv stÀllverk frÄn ABB.
Modell har jag ingen koll pÄ
Det var det jag misstÀnkte, ser nÀstan ut som ett AX1 men det kan vara nÄn nyare variant, dom kör med sina egna 90g kabelavslut.
jag fyller ut lite med lite OT bland alla gultavlade Brattar, mÄste snart posta nÄt utan gul tavla kÀnner jag ;)
 
Tjena vÀnner. Jag kikar pÄ en Breitling som beater, ny eller begagnad, runt 10-20K. För att fÄ en modell jag gillar i bra skick i den prisklassen Àr det frÀmst Aerospace eller Colten som Àr aktuell. Har ganska smÄ handleder och 41-44 funkar men runt 42 Àr idealiskt. Gillar att klockan syns dock (modeaccessoar trots allt) sÄ höjd pÄ runt 12-13 kÀnns lagom.

Jag Àr kÀr i Aerospace, sÀrskilt tavlan, men lite orolig över den lÄga profilen. Den ser lysande ut uppifrÄn/framifrÄn, men i profil och i vinkel lite vÀl platt. Colten Àr tvÀrtom, tavlan Àr stilren men lite trÄkigt, men klockan som helhet ser redigt lÀcker ut (om Àn marginellt för lÄg pÄ 41:an). Colt Chrono har lite roligare tavla, men ser fÀrre av dom begagnade, och Evo Àr förstÄs ett alternativ med lite mer profil, men jag föredrar Avantage overall.

Vad skulle experterna rekommendera? NĂ„gra synpunkter eller tips?
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Tjena vÀnner. Jag kikar pÄ en Breitling som beater, ny eller begagnad, runt 10-20K. För att fÄ en modell jag gillar i bra skick i den prisklassen Àr det frÀmst Aerospace eller Colten som Àr aktuell. Har ganska smÄ handleder och 41-44 funkar men runt 42 Àr idealiskt. Gillar att klockan syns dock (modeaccessoar trots allt) sÄ höjd pÄ runt 12-13 kÀnns lagom.

Jag Àr kÀr i Aerospace, sÀrskilt tavlan, men lite orolig över den lÄga profilen. Den ser lysande ut uppifrÄn/framifrÄn, men i profil och i vinkel lite vÀl platt. Colten Àr tvÀrtom, tavlan Àr stilren men lite trÄkigt, men klockan som helhet ser redigt lÀcker ut (om Àn marginellt för lÄg pÄ 41:an). Colt Chrono har lite roligare tavla, men ser fÀrre av dom begagnade, och Evo Àr förstÄs ett alternativ med lite mer profil, men jag föredrar Avantage overall.

Vad skulle experterna rekommendera? NĂ„gra synpunkter eller tips?
Gillar du Avantage ska du ha en sÄn. BekvÀmaste klockan jag Àger. Och modeaccessoar? Eh, snarare livsnödvÀndigt verktyg. ;)
IMG_451322.jpg
 

PCB

Audemars
Fan. Jag har ju redan en gul klocka. Jag har drabbats av nĂ„gon svĂ„r gulrelaterad abstinenssjukdom nu. Jag har sjĂ€lv bidragit en del till denna hype och pandemi tyvĂ€rr. Jag kĂ€nner att jag bara mĂ„ste ha en A17330 eller 31. Jag vet t.o.m att den kommer att kĂ€nnas för stor och att jag kommer flippa den snabbt, men förnuftet har ingen chans mot vansinnet. Vansinnet – Förnuftet 6-0 6-0 6-0, eller KO om sĂ„ vill.
haha ,rÀtt Ät dej, att du faller offer för din egen hype:)
btw 31 ÀÀÀr ju coolast
 
Topp