• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Th...

Omega
Först fÄr vi nog utröna vad "bara hoppar" betyder. Rör sig den stora kronografvisaren som en sekundvisare pÄ en kvartsklocka sÄ Àr det för att klockan har ett kvartsverk. Om den rycker till lite nÀr den startar och dÀrefter flyter vidare sÄ Àr det inget konstigt, det gör de flesta kronografer.

Om det menas att minut- och timvisare flyttar sig stegvis pÄ subtavlorna sÄ Àr Àven det vÀldigt vanligt pÄ kronografer, undantaget om urverket har 3 vertikala kopplingar vilket Àr vÀldigt ovanligt.

Vid varje tryck pÄ den översta knappen, som borde starta tidtagningen (gör det iaf pÄ min Omega speedy) sÄ hoppar tim visaren ca 1/8 delsvarv och vid tryck pÄ den undre sÄ hoppar min visaren 1/8 delsvarv...
AlltsÄ det finns ingen funktion med det. (det Àr likadant som det gjorde pÄ en gammal fake navitimer jag hade tidigare)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vid varje tryck pÄ den översta knappen, som borde starta tidtagningen (gör det iaf pÄ min Omega speedy) sÄ hoppar tim visaren ca 1/8 delsvarv och vid tryck pÄ den undre sÄ hoppar min visaren 1/8 delsvarv...
AlltsÄ det finns ingen funktion med det. (det Àr likadant som det gjorde pÄ en gammal fake navitimer jag hade tidigare)
Det sÀger vÀl allt.
 

vandee

Breitling
Det Àr oerhört mkt gult i trÄden, jag Àr dock förvirrad, svart, gult,vitt...ambivalens, beggad, nytt, sÄ mÄnga saker att fundera pÄ. :breitling::bookworm:
 

LordTTK

Omega
2-Faktor
Gult ska det vara!
Har inte slÀngt ivÀg bestÀllningen "Àn"....
Sneglat pÄ den gula i köp o sÀlj ocksÄ, man gör ju inte saker lÀtt för sig sjÀlv :banghead:
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Ja, tyckte bara att det var FÖR uppenbart för nĂ„gon att tro att den skulle vara Ă€kta, men han har hĂ€vdat i flera Ă„r att den Ă€r Ă€kta...
SÄ tÀnkte att det kanske skulle vara sÄ... kan ingenting om breitling alls.
Jag har haft nÄgra vintage med ungefÀr det som du beskriver. Att subdial:sen hoppar vid start. Har löst sig genom korrigering/service och inte varit nÄgot speciellt nÄgon uris reagerat pÄ.
SÄ visst kan det ske ungefÀr som du beskriver. Vad det ibland beror pÄ fÄr nÄgon smartare uttala sig om. Men om din Àr fejk eller ej har jag ingen aning om. Du verkar ha tagit bort bilden. Vad Àr det för verk? Sett liknande pÄ bÄde venus, landeron och gamla valjoux.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag har haft nÄgra vintage med ungefÀr det som du beskriver. Att subdial:sen hoppar vid start. Har löst sig genom korrigering/service och inte varit nÄgot speciellt nÄgon uris reagerat pÄ.
SÄ visst kan det ske ungefÀr som du beskriver. Vad det ibland beror pÄ fÄr nÄgon smartare uttala sig om. Men om din Àr fejk eller ej har jag ingen aning om. Du verkar ha tagit bort bilden. Vad Àr det för verk? Sett liknande pÄ bÄde venus, landeron och gamla valjoux.
Fast han menar nog att stora timvisaren flyttar sig, inte att subdialvisarna hoppar till.
 

PCB

Audemars
Tror jag hoppar av #gulfeber
Och satsar pÄ att leta upp en skyland blacksteel istÀllet, rackarns kaxig dinka:hungry:
NÄgon mer hÀr som har en? @kirex ?
IMG_4099.PNG
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
hÄller med i de flesta fall,men en flÄng ny seawolf (som TS funderar pÄ) för runt 20k,mÄste vÀl ses som prisvÀrt? ,inte vÀrt och köpa beggat dÄ tycker jag.
Jag tror jag kan hÀvda med ganska stor exakthet att en flÄng ny Breitling tappar 40% av listpriset nÀr du lÀmnar butiken. Om man tycker det Àr vÀrt det eller inte Àr sÄklart högst personligt.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
hÄller med i de flesta fall,men en flÄng ny seawolf (som TS funderar pÄ) för runt 20k,mÄste vÀl ses som prisvÀrt? ,inte vÀrt och köpa beggat dÄ tycker jag.
Helt klart inte vÀrt med vissa som man kan hitta billigt. 21-23k som en del tar för nya A17331 pÄ gummi Àr prisvÀrt. Men att knata in i affÀr och betala 37k RRP blir ju storförlust om man flippar sen. Man lÀr inte fÄ mer Àn 19-20 beg i bra skick hÀr pÄ forumet tror jag.

Personligen nÀr det rör sig om nÄgon tusenlapp beg hÀr pÄ forumet kontra helt ny, sÄ köper jag ny. Lite samma som man ser mÄnga hÀr lÀgga ut sina begagnade SD, Explorer, Sub för samma priser man fÄr en ny för. Vem köper dessa beggade frÄgar jag mig?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Personligen nÀr det rör sig om nÄgon tusenlapp beg hÀr pÄ forumet kontra helt ny, sÄ köper jag ny. Lite samma som man ser mÄnga hÀr lÀgga ut sina begagnade SD, Explorer, Sub för samma priser man fÄr en ny för. Vem köper dessa beggade frÄgar jag mig?
Är klockan i nyskick sĂ„ kan det ju vara gött att slippa pruta och helt enkelt köpa klockan frĂ„n nĂ„gon man litar fullt pĂ„ för samma pris istĂ€llet.
 

PCB

Audemars
Jag tror jag kan hÀvda med ganska stor exakthet att en flÄng ny Breitling tappar 40% av listpriset nÀr du lÀmnar butiken. Om man tycker det Àr vÀrt det eller inte Àr sÄklart högst personligt.
Ok sÄ man fÄr 11k , för en ny seawolf ?
Fattar vad du menar , men i just detta exempel haltar det en smula.
 
Topp