• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

kirex

Cartier
Tror jag hoppar av #gulfeber
Och satsar pÄ att leta upp en skyland blacksteel istÀllet, rackarns kaxig dinka:hungry:
NÄgon mer hÀr som har en? @kirex ?
IMG_4099.PNG
Nej Skyland BS har jag inte. Skulle gÀrna velat ha. DÀremot en kanske lite snarlik quartz-modell som heter Avenger Seawolf Chrono BS, 1000M som de i bland kallade den. Med original gummi kompletterat med viklÄs. Limiterad i 2000 ex. var den ocksÄ. Min har nummer 1384 ser jag nu pÄ bild 2. 1000M var föregÄngaren till M2000, som jag ocksÄ har i BS :rolleyes:.
Breitling Avenger Seawolf Chrono Blacksteel Limited Edition front.jpg

Breitling Avenger Seawolf Chrono Blacksteel Limited Edition back.jpg
 
Senast Àndrad:

PCB

Audemars
Nej Skyland BS har jag inte. Skulle gÀrna velat ha. DÀremot en kanske lite snarlik quartz-modell som heter Avenger Seawolf Chrono BS, 1000M som de i bland kallade den. Med original gummi kompletterat med viklÄs. Limiterad i 2000 ex. var den ocksÄ. Min har nummer 1384 ser jag nu pÄ bild 2. 1000M var föregÄngaren till M2000, som jag ocksÄ har i BS :rolleyes:.
Breitling Avenger Seawolf Chrono Blacksteel Limited Edition front.jpg

Breitling Avenger Seawolf Chrono Blacksteel Limited Edition back.jpg
Rackarns trevlig den med!
Symetriska subdials och quartz , kan det bli bÀttre?:)
Men skyland bs , blir nog nÀsta inköp
Riktigt brutal med sina vita stencils och röda detaljer:hungry:
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Hur ligger sig beg priserna pÄ import med papper frÄn ad typ Italien som exempel? Plockade hem en ny Navitimer 01 46mm med stÄllÀnk för 60k dÀrifrÄn, jÀmför man med typ uret som skall ha 71k för samma klocka och ad Sverige 91k. Hur mycket lÀgre skulle ett andrahandsvÀrde ligga pÄ typ? Mest nyfiken...
Varför skulle det vara premium för en svensksÄld? Har aldrig förstÄtt den saken en del pratar om, och skriver i annonser som om det vore sÄ mycket bÀttre. De kommer frÄn samma fabrik, och om det Àr garanti kvar och rÀtt papper sÄ har de vÀrldsgaranti. Har aldrig betalat mer för en svensksÄld, eller fÄtt mer för en svensksÄld (ingen brukar frÄga ens).
 

Camo00

Patek
Varför skulle det vara premium för en svensksÄld? Har aldrig förstÄtt den saken en del pratar om, och skriver i annonser som om det vore sÄ mycket bÀttre. De kommer frÄn samma fabrik, och om det Àr garanti kvar och rÀtt papper sÄ har de vÀrldsgaranti. Har aldrig betalat mer för en svensksÄld, eller fÄtt mer för en svensksÄld (ingen brukar frÄga ens).
Bara Rolexfolket som bryr sig om det, för att AD ofta Àr griniga med att ta emot Àven fullsettare köpta utomlands..?

Edit: HÀr Àr en Breitling. Köpt frÄn Andorra. :)
IMAG1977.jpg
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Hej, jag har en Breitling Navitimer GMT Gold med UTC-klocka frÄn 80-talet. Skrev ett inlÀgg om det, finns det nÄgon hÀr som kan hjÀlpa mig med mer info?

HÀr Àr min trÄd:
https://klocksnack.se/threads/breitling-navitimer-gmt-gold-med-utc-klocka.68549/#post-1753114
Posta bilder i denna trÄd. Direkt i inlÀgget.
Det dÀr Àr en 80-talsbatteriare nÄgra Är efter Schneider/Sicura tog över Breitling. Den har den tidiga aopa-inspirerade logon som de anvÀnde jÀttekort innan dagens vingar blev standard. Samma logo som pÄ min 81950 "aopa F500"-graal-ufo. :)
Alltid hÀftigt med den loggan. Cool!
 

xmb216bc

Panerai

ParaZero

Breitling
Posta bilder i denna trÄd. Direkt i inlÀgget.
Det dÀr Àr en 80-talsbatteriare nÄgra Är efter Schneider/Sicura tog över Breitling. Den har den tidiga aopa-inspirerade logon som de anvÀnde jÀttekort innan dagens vingar blev standard. Samma logo som pÄ min 81950 "aopa F500"-graal-ufo. :)
Alltid hÀftigt med den loggan. Cool!

Hej. Hur postar jag bilder direkt i trÄden? Sorry för frÄgan, Àr vÀldigt ny hÀr. :)
EDIT; Löste det, bild finns hÀr nedan....
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
FrÄn 83-Ärs katalog:
image.jpeg

20170221212400-80.216.245.195.jpg


Min fina och gamla klocka som jag fÄtt se nyligen i 83-Ärskatalogen. Vill gÀrna veta vad den kan vara vÀrd och vad den har för bakgrund som allmÀn klocka. Raritet eller inte?

LÀnk till min trÄd ifall det Àr till intresse:
https://klocksnack.se/threads/breitling-navitimer-gmt-gold-med-utc-klocka.68549/#post-1753114

Cosmos- kÀnns lite Dilevianskt
Screenshot_2017-02-22-12-06-20.png
 

Adro

Panerai
2-Faktor

Denke

BrÀnnström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
HallÄ dÀr en frÄga fick mig Aerospace Evo pÄ posten men hittar inget stÀmpel frÄn ad i Tyskland. Vilket av alla papper skall ha den stÀmpeln och hur skall det se ut?
 

Richie

Audemars
2-Faktor
TyvÀrr helt tomt med uppgifter i alla papper, warranty plastdelen som medföljer har en breitling garanti frÄn 2017-02-01 men jag lÀr vÀl fÄ svÄrt att serva den utan stÀmpel och underskrift frÄn ad?
SÄvitt jag vet har de nya brattarna digitalt cert, dvs du fÄr vÀl ingen stÀmpel utan det stÄr garantitiden och AD'ns namn i detta!

Det bör alltsÄ rÀcka att visa upp detta i samband med en service.
DSC_2743.jpg
 
SÄvitt jag vet har de nya brattarna digitalt cert, dvs du fÄr vÀl ingen stÀmpel utan det stÄr garantitiden och AD'ns namn i detta!

Det bör alltsÄ rÀcka att visa upp detta i samband med en service.
Tackar!
Ja jag har ju ett digitalt cert med cert frÄn Krona Split (HR) i Kroatien och enligt breitling service jag just ringde sa han att han skulle kolla allt om klockan om jag mailade serienummer sÄ allt kanske Àr grönt, trodde man var tvungen att ha papper och stÀmpel manuellt och inte digitalt.
 

CptSlow

Rolex
2-Faktor
NÄgon i denna trÄd som har tips om var jag kan plocka upp en Superocean A170XX eller A173XX till vettigt pris (runt 10 tkr)?

För att inte vara helt off topic lÀgger jag in en bild pÄ min enda Breitling i lÄdan för tillfÀllet. Ett eBayfynd som jag Àr riktigt nöjd med. Ref A17035, 38mm exkl krona.
IMG_20170131_192525_174.jpg
 
Topp