• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

JensBP

Brattlife
2-Faktor
NÄgon i denna trÄd som har tips om var jag kan plocka upp en Superocean A170XX eller A173XX till vettigt pris (runt 10 tkr)?

För att inte vara helt off topic lÀgger jag in en bild pÄ min enda Breitling i lÄdan för tillfÀllet. Ett eBayfynd som jag Àr riktigt nöjd med. Ref A17035, 38mm exkl krona.
IMG_20170131_192525_174.jpg
Mafiosobratten nummer ett... :D
image.jpeg
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Bygger den mindre pÄ höjden? Storleken Àr inte ett problem. KÀnns bara sÄ topptung. Meeeen, nu har jag ju haft en iaf.
Ja det Àr en mm. LÄter inte mycket, men kÀnns mycket. Den första Steelfish har samma boett som vanliga Superocean A17360, och heter Àven sÄ, faktiskt samma klocka men med Steelfish-tavla. De Àr lite svÄra att hitta dÄ de bara gjordes 04-05, sen blev Steelfish en egen referens och större pÄ höjd och bredd som din.
 

Brunleif

Panerai
Ja det Àr en mm. LÄter inte mycket, men kÀnns mycket. Den första Steelfish har samma boett som vanliga Superocean A17360, och heter Àven sÄ, faktiskt samma klocka men med Steelfish-tavla. De Àr lite svÄra att hitta dÄ de bara gjordes 04-05, sen blev Steelfish en egen referens och större pÄ höjd och bredd som din.
Tack för informationen:)
 

Brunleif

Panerai
Och gillar man Pro2 mer Àn Pro1 som de kom med, sÄ kan man sourca fram en Pro2 till senare versioner av vanliga A17360. DÄ fÄr man lite mer modern look om man nu Àr lagd Ät det hÄllet, inte jag för jag Àr en bakÄtstrÀvare och kissar i motvind. ;)
LÄter som det kan börja bli dyrt det hÀr
 
Hur Àr breitlings gummiband förresten, inte fÄtt möjlighet att klÀmma pÄ nÄgot och hittat ett nytt med spÀnne för 1,5k.
Svettighetsfaktorn samt pÄminner bandet om silikon mer Àn bildÀcksgummi?
 

PCB

Audemars
Hur Àr breitlings gummiband förresten, inte fÄtt möjlighet att klÀmma pÄ nÄgot och hittat ett nytt med spÀnne för 1,5k.
Svettighetsfaktorn samt pÄminner bandet om silikon mer Àn bildÀcksgummi?
tycker personligen inte om gummina ,bildÀcksgummi passar bra som förklaring
de nyare skall dock vara mycket bÀttre har jag hört
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Hur Àr breitlings gummiband förresten, inte fÄtt möjlighet att klÀmma pÄ nÄgot och hittat ett nytt med spÀnne för 1,5k.
Svettighetsfaktorn samt pÄminner bandet om silikon mer Àn bildÀcksgummi?

tycker personligen inte om gummina ,bildÀcksgummi passar bra som förklaring
de nyare skall dock vara mycket bÀttre har jag hört
Haha, jag mÄste bara kontra.

Breitling har naturgummi, inget silikon. För mig de skönaste banden man kan ha pÄ armen (enda lika sköna jag testat Àr Tudors och Rubber B), och de enda som gör att jag nÀstan glömmer att jag har klocka pÄ mig. De nya utskÄlade gummina Àr mjukare och följsammare Àn den gamla.
 

Freddie L

Panerai
Det var en trend förra helgen. Helt ute att ha en gul klocka nu ;)
Lite skoj frÄn er sida, gissar jag? Men för en annan som inte Àr die-hard-Breitling-junkie Àn Àr ju detta ett riktigt problem. Missar man att lÀsa trÄden pÄ ett par-tre dagar sÄ har man ju +10 sidor att lÀsa ikapp och minst tvÄ trender har passerat. Helt omöjligt att hÀnga med. Nu fÄr ni f-n ta och lugna ner er. LÀr av IWC-trÄden, dÀr Àr det lugnt och sansat. Eller Rolex-trÄdarna dÀr trenderna vÀxlar mellan Sub eller GMT, förutsÀgbart och tryggt.

;)
 

Oli

Omega
2-Faktor
Lite skoj frÄn er sida, gissar jag? Men för en annan som inte Àr die-hard-Breitling-junkie Àn Àr ju detta ett riktigt problem. Missar man att lÀsa trÄden pÄ ett par-tre dagar sÄ har man ju +10 sidor att lÀsa ikapp och minst tvÄ trender har passerat. Helt omöjligt att hÀnga med. Nu fÄr ni f-n ta och lugna ner er. LÀr av IWC-trÄden, dÀr Àr det lugnt och sansat. Eller Rolex-trÄdarna dÀr trenderna vÀxlar mellan Sub eller GMT, förutsÀgbart och tryggt.

;)
Ja det var pÄ skoj, Breitling och gul tavla gÄr vÀldigt bra ihop.
 

PCB

Audemars
Haha, jag mÄste bara kontra.

Breitling har naturgummi, inget silikon. För mig de skönaste banden man kan ha pÄ armen .
HÀr har vi ett typexempel pÄ "alternativ fakta";)
Nog ryssen som ligger bakom kontot jensBP:D
I ett blindtest ,skulle man inte kunna skilja ett brattegummi mot ett gislaved nordfrost.
 

Oli

Omega
2-Faktor
HÀr har vi ett typexempel pÄ "alternativ fakta";)
Nog ryssen som ligger bakom kontot jensBP:D
I ett blindtest ,skulle man inte kunna skilja ett brattegummi mot ett gislaved nordfrost.
Deras gummin Àr grymma ju! :p
Du mÄste fÄtt kÀnna pÄ nÄt gammalt torkat gummi eller nÄgot för dom nya Àr lÄngt ifrÄn bildÀck...
 
Topp