• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Gjorde båda och, sänkte först men sen ringde min AD i Billesholm och berättade att Breitling skulle höja priset ned ca 20% ;)
Såg den texten. Billesholm är väl en håla helt utan klockaffär över huvud taget och att Breitling skulle höja 20% är väl inte troligt så allt är ett skämt, likaså höjningen med 6k.;)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Så en sänkning och plötslig stor höjning samma dag på k&s-sidan var också ett skämt? Ni får alla ursäkta, men antingen är jag helt utan humor eller så är det ytterst konstiga skämt.
 

Ninen79

Audemars
Så här ligger det till: Jag hade klockan ute för 41.500 kr först, köpte ett nytt gummi och nytt viklås till och samtidigt sänkte klockan till 38.500 kr.
Hade lite tråkigt nu och tänkte skämta lite och alla som vet vart Billesholm ligger och att Breitling skulle höja 20% måste ha fattat att det är ett skämt?

Hur som så är klockan ute för 41.500 k igen men är du intresserad så kan jag släppa den för 38.500 kr :) Mindre än halva nypriset:)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Så här ligger det till: Jag hade klockan ute för 41.500 kr först, köpte ett nytt gummi och nytt viklås till och samtidigt sänkte klockan till 38.500 kr.
Hade lite tråkigt nu och tänkte skämta lite och alla som vet vart Billesholm ligger och att Breitling skulle höja 20% måste ha fattat att det är ett skämt?

Hur som så är klockan ute för 41.500 k igen men är du intresserad så kan jag släppa den för 38.500 kr :) Mindre än halva nypriset:)
Då förstår jag, även om jag inte greppade skämtet i k&s alls, eller att man ens skämtar där. ;)

Tack för erbjudandet. Det är kanske den coolaste stål-B01an till ett bra pris, och rätt ovanlig. Tyvärr lite för stor för mig, försökte med Flying Fish ett tag. Men någon med lite större handleder borde klippa den klockan snabbt tycker jag.
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Jag förstår fortfarande inte vad som är ett skämt. Är höjningen också ett skämt alltså? Sänkningen? Annonsen? Är klockan ens till salu och vad kostar den? Är det bara ortsnamnet som nämndes som är skämtet? Det känns lite diffust. @Ninen79
Hela vittsen är antagligen att dra intresse till annonsen. Blir någon intresserad lär de PMa.
Edit: kanske lite sen där.
Edit2: klart intressant till det priset....
 

Ninen79

Audemars
Då förstår jag, även om jag inte greppade skämtet i k&s alls, eller att man ens skämtar där. ;)

Tack för erbjudandet. Det är kanske den coolaste stål-B01an till ett bra pris, och rätt ovanlig. Tyvärr lite för stor för mig, försökte med Flying Fish ett tag. Men någon med lite större handleder borde klippa den klockan snabbt tycker jag.
Jag har skämtats ett par gånger på k&s med diverse annonser, ska nog sluta med det så det inte blir missförstånd:)
Klockan är ganska ovanlig och 38.5 k är ett bra pris, köpte klockan för mycket mer.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Kvartsvintage på svart mustang. Yay or nay?
IMG_5906.jpg

IMG_5905.jpg

IMG_5904.jpg
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
The Urban Gentrys grymma recension av nya lilla Colten gör en faktiskt lite sugen. Jag gillar att skorstenen numera saknar hack, men jag ogillar att de tagit bort metallvingen från tavlan. Minus för avsaknad av lume på sekunden. Plus för vinkeln på bandhornen, minus för att ändlänkarna inte ser ut att vara riktigt gjorda för bandhornen.
En borstad länk på den där, precis som på 44:an. Då hade den varit extra grym.
 
Topp