• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Meh! Vad betyder det?? MĂ„ste jag prova eller?? Nu kommer jag inte kunna sova..
Helt seriöst Àr det nya bandet helt suverÀnt. Jag tyckte de gamla var bÀst av gummin förut. Men nÀr jag har testat de nya kan jag inte ens sÀtta pÄ det. Testade faktiskt tidigare idag med ett gammalt diverpro2 pÄ min monnin. Det Äkte av efter under tre minuter pÄ armen. Jag har blivit för van vid de nya. ;)
 

najkksorn

Cartier
NÄgon som har koll pÄ vad man bör ge för ett Breitlingband med "clasp -spÀnne" ?
Om det nu Àr det rÀtta namnet? Har svÄrt att beskriva..

Ser ut ungefÀr som lÄset pÄ en rolex - fast den Àr liksom "lÀngre"
 

najkksorn

Cartier
Ser ut nÄgot liknande detta.. fungerar det pÄ gummi eller tyg?
DSC_7459.JPG
 

PCB

Audemars
"klÀmman! som hÄller bandet ligger emot handleden,samt att formen pÄ spÀnnet Àr gjort för mÀnniskor med helt runda handleder ,
 

najkksorn

Cartier
"klÀmman! som hÄller bandet ligger emot handleden,samt att formen pÄ spÀnnet Àr gjort för mÀnniskor med helt runda handleder ,
inte vÀrt att lÀgga tusenlappar pÄ med andra ord :)

har kollat pÄ "Rubber B" med, sjukt dyra egentligen.. men vad det finns det annars för val i "high end" segmentet av band?
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
inte vÀrt att lÀgga tusenlappar pÄ med andra ord :)

har kollat pÄ "Rubber B" med, sjukt dyra egentligen.. men vad det finns det annars för val i "high end" segmentet av band?
Vissa tycker de Àr suverÀna viklÄs, andra inte. Det beror pÄ vem du frÄgar. Finns ens RubberB till Breitling, kÀnns ju helt onödigt dÄ Breitling har bÀst egna band?
 

PCB

Audemars
"high end" vet jag inte men hirsch har mÄnga trevliga modeller,personligen gillar jag deras "liberty"
brattes egna lÀder gÄr bort för mej, dÄ de Àr löljigt "paddade"
 

najkksorn

Cartier
Har funderat lite pÄ denna SO
Är det nĂ„gon som vet om köparen finns pĂ„ KS?
https://www.blocket.se/stockholm/Breitling_Superocean_1500M_2008_72280810.htm?ca=4&w=3

Har stÀllt lite frÄgor osv, som sig bör inför ett ev köp, dock verkar han lite motstrÀvig i gensvar..
FrÄgade bla om totalmÄttet inkl krona, eftersom det Àr relevant för mig, men min frÄga blev bara nonchalerad
Dock fick jag, efter mÄnga pÄtryckningar, iaf en bild pÄ nÀr "han" faktiskt bÀr klockan (ligger nu i annonsen)

Fan att man ska vara "efterklock" - jag borde ha slagit till pÄ den SO som lÄg pÄ tradera för 11999 (nyservad 2016 om jag minns rÀtt)
 

CptSlow

Rolex
2-Faktor
@JensBP har du bĂ„de en A17035 och en A17350? Kan du lĂ€gga upp en jĂ€mförelsebild i sĂ„na fall? Är nyfiken pĂ„ skillnaden. Visst bĂ€r vĂ€l A17350 större?
 
Topp