• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vi kör vÀl lite bilder hÀr ocksÄ?
IMG_2643.JPG
IMG_2644.JPG



IMG_2646.JPG
IMG_2655.JPG

Hurricane Avenger 45, alltsÄ 45mm Breitlight.
Sjukt bra, jag saknar dock 24hrs i uppstÀllningen.


IMG_2666.JPG
IMG_2670.JPG
IMG_2675.JPG

Colt Skyracer - 45mm, Superkvarts, easy strap change. Årets sommarklocka. :)

IMG_2681.JPG
IMG_2682.JPG
IMG_2683.JPG
IMG_2684.JPG
IMG_2685.JPG
IMG_2686.JPG
IMG_2689.JPG
IMG_2691.JPG

B60, sjukt bra! Nytt inhouseverk med snyggare placering av subtavlorna. Löv it! BÄdar ju Àven för fler modeller med samma verk.


IMG_2692.JPG

JÀmför placeringen pÄ subdials. :heart:
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Fick pÄ gummit idag! finns det olika lÀngder eller har jag bara jÀkligt smala handleder? :(
Innersta hÄlet och fÄr lÀtt in ett helt finger mellan arm och gummi...
IMG_3310.JPG
IMG_3311.JPG
IMG_3313.JPG
 

Oli

Omega
2-Faktor
Fick pÄ gummit idag! finns det olika lÀngder eller har jag bara jÀkligt smala handleder? :(
Innersta hÄlet och fÄr lÀtt in ett helt finger mellan arm och gummi...
IMG_3310.JPG
IMG_3311.JPG
IMG_3313.JPG
TyvÀrr inte. Det enda gummit som Àr kortare Àr Ocean Racer 2, det skiljer ca 1cm pÄ delen dÀr spÀnnet sitter. Förmodligen första gÄngen jag ser nÄgon det sitter större pÄ Àn det gör pÄ mig, fÄr ocksÄ in ett finger (fingertopp) vid sista hÄlet men ser ut att vara ett mindre glapp Àn vad du fick pÄ sista hÄlet.

Vissa AD ska dock ha en hÄlslogs maskin som kan göra fler "fyrkantiga" hÄl i gummit.
 
Senast Àndrad:

najkksorn

Cartier
Vi kör vÀl lite bilder hÀr ocksÄ?
IMG_2643.JPG
IMG_2644.JPG



IMG_2646.JPG
IMG_2655.JPG

Hurricane Avenger 45, alltsÄ 45mm Breitlight.
Sjukt bra, jag saknar dock 24hrs i uppstÀllningen.


IMG_2666.JPG
IMG_2670.JPG
IMG_2675.JPG

Colt Skyracer - 45mm, Superkvarts, easy strap change. Årets sommarklocka. :)

IMG_2681.JPG
IMG_2682.JPG
IMG_2683.JPG
IMG_2684.JPG
IMG_2685.JPG
IMG_2686.JPG
IMG_2689.JPG
IMG_2691.JPG

B60, sjukt bra! Nytt inhouseverk med snyggare placering av subtavlorna. Löv it! BÄdar ju Àven för fler modeller med samma verk.


IMG_2692.JPG

JÀmför placeringen pÄ subdials. :heart:
vilken modell Àr den till höger pÄ nedersta bilden? Ruggigt fin! :)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Fick pÄ gummit idag! finns det olika lÀngder eller har jag bara jÀkligt smala handleder? :(
Innersta hÄlet och fÄr lÀtt in ett helt finger mellan arm och gummi...
IMG_3310.JPG
IMG_3311.JPG
IMG_3313.JPG
Breitling Àr sÄ taskiga mot oss med genomsnittliga klena handleder. Samma sak för mig pÄ 22-bandet. DÀremot pÄ 20-bandet Àr jag pÄ tredje och fjÀrde hÄlet. Fattar inte varför den enorma lÀngdskillnaden mellan 20- och 22-band? Klockorna till 22-band Àr ju ocksÄ nÄgra mm större vilket ytterligare förlÀnger bandens omkrets.

Sucks.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Hur smala handleder har du?
Behövs vĂ€l 18+ cm för att kunna ha nya 22-gummit tyvĂ€rr? Fattar inte varför de tagit bort S-modellen? Även om det gĂ„r att göra hĂ„l blir ju flĂ€rpen sen sĂ„ vĂ€ldigt lĂ„ng och att klippa den om man inte har rĂ€tt verktyg kommer bli jĂ€ttefult.
 

najkksorn

Cartier
Bra pris för fullset tycker jag om allt Àr ok.
jo av det jag lyckats lÀsa mig till sÄ hÄller mÄnga sÀmre skick och saknar ofta cert eller box, men gÄr för högre pengar!

jag letar ju en ny breitling, och nÄgot utan kronograf, med mörk urtavla.. gillar verkligen modellen pÄ SOn
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Jag funderar fortfarande pÄ denna...

https://www.blocket.se/Stockholm/Breitling_Superocean_1500M_2008_72280810.htm

Är det ett bra riktpris? Har dĂ„lig koll, Chrono24 har allt frĂ„n 16 - 24k nĂ€mligen.. dock inte alla fullset heller (och exkl avgifter för import!)
Ok pris vĂ€l. Men du fick ju samma modell frĂ„n 2009 för 11k av bra sĂ€ljare pĂ„ tradera, som jag tipsade om. Varför tog du inte den? SĂ€kert köp och pris som man kan flippa vidare utan förlust eller anstrĂ€ngning. Är lite papper vĂ€rt 45% högre pris, 5000 spĂ€nn?
Du verkar mkt velig och startar massa trÄdar. Mitt tips Àr att köp det du gillar och om det inte blir som du tÀnkt sÄ flippar du och köper nÄgot annat, inte svÄrare Àn sÄ. ;)
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Hur smala handleder har du?
Vet inte exakt, lÀngesedan jag mÀtte sÄ kommer inte ihÄg men a 16,5-17,5cm..
Breitling Àr sÄ taskiga mot oss med genomsnittliga klena handleder. Samma sak för mig pÄ 22-bandet. DÀremot pÄ 20-bandet Àr jag pÄ tredje och fjÀrde hÄlet. Fattar inte varför den enorma lÀngdskillnaden mellan 20- och 22-band? Klockorna till 22-band Àr ju ocksÄ nÄgra mm större vilket ytterligare förlÀnger bandens omkrets.

Sucks.

Suck, fan vad drygt! MÀrkligt att canvasbandet passar klockrent, men detta Àr ocksÄ mÀrkbart kortare av nÄgon anledning..

Edit: NÄgon med armar likt Stallone som vill köpa ett sprillans gummi för 1100 skickat o klart? kostade 1320:- men slipper helst att Äka och byta det dÄ jag har en bra bit intill AD..
 
Senast Àndrad:

PCB

Audemars
Vet inte exakt, lÀngesedan jag mÀtte sÄ kommer inte ihÄg men a 16,5-17,5cm..


Suck, fan vad drygt! MÀrkligt att canvasbandet passar klockrent, men detta Àr ocksÄ mÀrkbart kortare av nÄgon anledning..
suger stenhÄrt ! man lÀr ju behöva 19+ för att det ska sitta snyggt
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Fick pÄ gummit idag! finns det olika lÀngder eller har jag bara jÀkligt smala handleder? :(
Innersta hÄlet och fÄr lÀtt in ett helt finger mellan arm och gummi...
IMG_3310.JPG
IMG_3311.JPG
IMG_3313.JPG
Hade samma problem som du. Gick till urmakaren som fick ta ett nytt hÄl. Han varnade för att det ej skulle bli supersnyggt dÄ han saknade rÀtt verktyg för att göra ett likadant hÄll som de befintliga. Jag tycker det vart ok och mÀrks ej pÄ handleden. Sitter bra gör det ocksÄ :)
Ja, jag ligger i sÀngen. Ja, jag Àr bakfull :meh:

20170326_172124.jpg
20170326_172017.jpg
 

najkksorn

Cartier
Ok pris vĂ€l. Men du fick ju samma modell frĂ„n 2009 för 11k av bra sĂ€ljare pĂ„ tradera, som jag tipsade om. Varför tog du inte den? SĂ€kert köp och pris som man kan flippa vidare utan förlust eller anstrĂ€ngning. Är lite papper vĂ€rt 45% högre pris, 5000 spĂ€nn?
Du verkar mkt velig och startar massa trÄdar. Mitt tips Àr att köp det du gillar och om det inte blir som du tÀnkt sÄ flippar du och köper nÄgot annat, inte svÄrare Àn sÄ. ;)

var för sen pÄ bollen.. eller rÀttare sagt sÄ kontaktade jag honom, och sÄ hann han dra tillbaka den före jag fick svar!
annars hade den varit ett riktigt bra köp, till det priset!

angÄende vÀrdet pÄ 5k mer för box, papper osv.. ingen aning, jag skall ju behÄlla köpet, sÄ mig spelar det ingen större roll!
dock Àr det ju bra att ha om det skulle vara sÄ att storleken inte passar mig nÀr den vÀl sitter pÄ armen..
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
var för sen pÄ bollen.. eller rÀttare sagt sÄ kontaktade jag honom, och sÄ hann han dra tillbaka den före jag fick svar!
annars hade den varit ett riktigt bra köp, till det priset!

angÄende vÀrdet pÄ 5k mer för box, papper osv.. ingen aning, jag skall ju behÄlla köpet, sÄ mig spelar det ingen större roll!
dock Àr det ju bra att ha om det skulle vara sÄ att storleken inte passar mig nÀr den vÀl sitter pÄ armen..
Varför? Jag kan förstÄ om man Àr samlare, och anal pÄ varenda plastgrej och snodd. Annars status quo om man sÀljer den sen. Du köper den lite billigare Àn fullset, och sÀljer den lite billigare Àn fullset. TvÀrtom nÀr det Àr fullset, köper lite dyrare sÀljer lite dyrare. FÄr jag vÀlja sÄ gÀrna fullset sÄklart, men skick Àr ÀndÄ det viktigare, och att fÄ ett pris som man inte förlorar för mkt pengar pÄ iaf nÀr man flippar mycket vare sig det Àr med tillbehör eller inte.
Ingen bjöd ju pÄ annonsen. Vill han inte sÀlja den lÀngre om man skickar ett pm?
 

najkksorn

Cartier
Varför? Jag kan förstÄ om man Àr samlare, och anal pÄ varenda plastgrej och snodd. Annars status quo om man sÀljer den sen. Du köper den lite billigare Àn fullset, och sÀljer den lite billigare Àn fullset. TvÀrtom nÀr det Àr fullset, köper lite dyrare sÀljer lite dyrare. FÄr jag vÀlja sÄ gÀrna fullset sÄklart, men skick Àr ÀndÄ det viktigare, och att fÄ ett pris som man inte förlorar för mkt pengar pÄ iaf nÀr man flippar mycket vare sig det Àr med tillbehör eller inte.
Ingen bjöd ju pÄ annonsen. Vill han inte sÀlja den lÀngre om man skickar ett pm?

Sant.. och Àr priset rÀtt sÄ borde inte fullset göra till eller frÄn.
Ingen aning, han fick förmodligen ett bud vid sidan av, ingen hade ju lagt res-pris eller liknande iaf.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Sant.. och Àr priset rÀtt sÄ borde inte fullset göra till eller frÄn.
Ingen aning, han fick förmodligen ett bud vid sidan av, ingen hade ju lagt res-pris eller liknande iaf.
De riktiga kapen gör man pÄ auktionspris och inte fastpris. NÀr man minst anar det. SvÄrt att planera. Det Àr extremt sÀllan jag köper det jag "vill" ha, utan det kommer alltid fyndpriser pÄ olika auktioner i vÀgen som man inte kan tacka nej till. IgÄr bjöd jag skambud pÄ tvÄ brattar som jag inte letat efter. En vintage navi och en colt. Navin missade jag med 200:-(glömde slutbevaka) men colten fick jag, frÄn pantbank i london. Tredje exakt likadana colten jag kommer ha Àgt. Kanske tredje gÄngen gillt? :)
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Hade samma problem som du. Gick till urmakaren som fick ta ett nytt hÄl. Han varnade för att det ej skulle bli supersnyggt dÄ han saknade rÀtt verktyg för att göra ett likadant hÄll som de befintliga. Jag tycker det vart ok och mÀrks ej pÄ handleden. Sitter bra gör det ocksÄ :)
Ja, jag ligger i sÀngen. Ja, jag Àr bakfull :meh:

20170326_172124.jpg
20170326_172017.jpg

Jag skulle ocksÄ behöva ta nÄgot extrahÄl, men har inte kommit mig för Ànnu. NÀr jag köpte mitt fanns det inne. De sa att kortare fanns att bestÀlla, men inte sjutton orkade jag vÀnta!
IMG_1109.JPG

IMG_1110.JPG
 

najkksorn

Cartier
De riktiga kapen gör man pÄ auktionspris och inte fastpris. NÀr man minst anar det. SvÄrt att planera. Det Àr extremt sÀllan jag köper det jag "vill" ha, utan det kommer alltid fyndpriser pÄ olika auktioner i vÀgen som man inte kan tacka nej till. IgÄr bjöd jag skambud pÄ tvÄ brattar som jag inte letat efter. En vintage navi och en colt. Navin missade jag med 200:-(glömde slutbevaka) men colten fick jag, frÄn pantbank i london. Tredje exakt likadana colten jag kommer ha Àgt. Kanske tredje gÄngen gillt? :)

jag har bara hittat till Kaplans och liknande.. Àr det chrono24 frÄn GB, eller Àr det mindre auktionshus?
 

CptSlow

Rolex
2-Faktor
jag har bara hittat till Kaplans och liknande.. Àr det chrono24 frÄn GB, eller Àr det mindre auktionshus?
Jag rekommenderar ebay som sagt. Man fÄr vara pÄlÀst innan man börjar buda för det finns mycket skrÀp men det finns Àven mÄnga fynd om man Àr tÄlmodig och gör sin hemlÀxa.

SvÄrt att fynda hos Kaplans. Avgifterna tar kÄl pÄ allt som kunde varit en deal. Inte sÄ konstigt eftersom de behöver betala personal och lokaler, men sÄ Àr det.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Sant.. och Àr priset rÀtt sÄ borde inte fullset göra till eller frÄn.
Ingen aning, han fick förmodligen ett bud vid sidan av, ingen hade ju lagt res-pris eller liknande iaf.
SÄ lÀnge det Àr en seriös sÀljare med kvitton och sÄ, pantbank, seriös handlare etc. Inte priset utanför bensinmacken alltsÄ. Usch.
 
Topp