• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Code

AKA Vincent B
Chronomat ref 81950 med vinröd urtavla: tumme upp eller tumme ner?
thumb-breitling-chronomat-watch-in-gold-plated-and-stainless-steel-ref-81950-circa-1990.jpg
Upp för tavlan men ner för att det ej Àr ett moddat eta verk...
 

PCB

Audemars
Vad tror du? Kan +15 sekunder betyda service? Kan det rÀcka med att rucka?
Inte en aning, kolla med en lokal uris
Alla urisar bör reda ut ett ETA, tycker det rÄder lite "skitnödighet" överlag nÀr det gÀller det hÀr med service hos AD, personligen kommer jag serva mina brattar hos en lokal uris, till en bÀttre prisbild.
 

Cryssarn

Rolex
Inte en aning, kolla med en lokal uris
Alla urisar bör reda ut ett ETA, tycker det rÄder lite "skitnödighet" överlag nÀr det gÀller det hÀr med service hos AD, personligen kommer jag serva mina brattar hos en lokal uris, till en bÀttre prisbild.
sant det. litar dock inte riktigt pÄ dom som jag hittat sÄhÀr lÄngt. inte att dom skulle göra ett dÄligt jobb utan hÀvda att service krÀvs Àven om det eventuellt inte gör det. hÀnde med en lokal uris hÀr pÄ en klocka som blivit servad i sverige innan jag flyttade
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Inte en aning, kolla med en lokal uris
Alla urisar bör reda ut ett ETA, tycker det rÄder lite "skitnödighet" överlag nÀr det gÀller det hÀr med service hos AD, personligen kommer jag serva mina brattar hos en lokal uris, till en bÀttre prisbild.
De kan oftast inte fÄ tag i breitlings urverksdelar, inte packningar, kronor etc. SÄdant som ofta/alltid byts. Breitling har stenkoll pÄ sina reservdelar, inte mkt lÀcker ut utanför auktoriserade verkstÀder. MÄnga delar i verket bör man inte byta mot random budget-eta-diton. Breitling anvÀnder högspecade, cosc och modifierade eta. ETA har fler klasser av samma verk, sÄ man kanske inte ens fÄr premiumdelar.
Vintage och 81950-chronomater Àr en annan femma i just urverken. Dock kan det Àven dÀr bli problem med bÄde rÀtt boettpackning och glaspackning, kronor etc.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
sant det. litar dock inte riktigt pÄ dom som jag hittat sÄhÀr lÄngt. inte att dom skulle göra ett dÄligt jobb utan hÀvda att service krÀvs Àven om det eventuellt inte gör det. hÀnde med en lokal uris hÀr pÄ en klocka som blivit servad i sverige innan jag flyttade
Ring och skicka den till globen.
 

Cryssarn

Rolex
De kan oftast inte fÄ tag i breitlings urverksdelar, inte packningar, kronor etc. SÄdant som ofta/alltid byts. Breitling har stenkoll pÄ sina reservdelar, inte mkt lÀcker ut utanför auktoriserade verkstÀder. MÄnga delar i verket bör man inte byta mot random budget-eta-diton. Breitling anvÀnder högspecade, cosc och modifierade eta. ETA har fler klasser av samma verk, sÄ man kanske inte ens fÄr premiumdelar.
Vintage och 81950-chronomater Àr en annan femma i just urverken. Dock kan det Àven dÀr bli problem med bÄde rÀtt boettpackning och glaspackning, kronor etc.
hur Àr det om man bara gör en rengöring och oljning?
 

LI0N

Panerai
Min aerospace stannade inatt och bÄda displayerna "visade allt". Efter att jag stÀllt om den samspelar inte analoga och digitala tiden, nÄgon som vet vad fan det Àr frÄgan om?
IMG_0352.JPG
 

frasse

Cartier
Min aerospace stannade inatt och bÄda displayerna "visade allt". Efter att jag stÀllt om den samspelar inte analoga och digitala tiden, nÄgon som vet vad fan det Àr frÄgan om?
IMG_0352.JPG
Konstigt kanske batteriet börjar bli svagt?
Det att den digitala och analoga tiden inte stÀmmer Àr det efter att du synkar den som börjar visa olika?
För du kan synka den i LÀget dÀr inget Àr pÄ i de digitala fönsterna sÄ dra ut kronan och stÀll sÄ de stÀmmer.
Sen tryck in kronan och vrid fram till det lÀget dÀr bÄda tiderna visas samtidigt. Sen drar du ut kronan och stÀller in rÀtt tid
 

LI0N

Panerai
Konstigt kanske batteriet börjar bli svagt?
Det att den digitala och analoga tiden inte stÀmmer Àr det efter att du synkar den som börjar visa olika?
För du kan synka den i LÀget dÀr inget Àr pÄ i de digitala fönsterna sÄ dra ut kronan och stÀll sÄ de stÀmmer.
Sen tryck in kronan och vrid fram till det lÀget dÀr bÄda tiderna visas samtidigt. Sen drar du ut kronan och stÀller in rÀtt tid

KÀnns vÀldigt konstigt att batteriet skulle vara svagt pÄ en knappt tvÄ mÄnader gammal klocka men det Àr det enda jag kan tÀnka mig som skulle vara problemet.
Har synkat tiderna nu sÄ fÄr se om det fungerar nu. Tack för svar!
 

frasse

Cartier
KÀnns vÀldigt konstigt att batteriet skulle vara svagt pÄ en knappt tvÄ mÄnader gammal klocka men det Àr det enda jag kan tÀnka mig som skulle vara problemet.
Har synkat tiderna nu sÄ fÄr se om det fungerar nu. Tack för svar!
Kan ju legat lÀnge hos handlaren och ev med funktioner pÄ. Samt kanske halvdÄligt batteri (sÄ det kan ju vara dags att byta tyvÀrr)
 

LI0N

Panerai
Kan ju legat lÀnge hos handlaren och ev med funktioner pÄ. Samt kanske halvdÄligt batteri (sÄ det kan ju vara dags att byta tyvÀrr)

Jaa, tycker dock att AD fÄr stÄ för batteribyte nÀr jag har garanti. Problemet Àr att det Àr ganska lÄngt till AD och det blir en heldagsresa :D
PÄ de reviews jag sett sÀger de att den digitala tiden blinkar om det Àr dags för batteribyte och den gör ju inte det...
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
hur Àr det om man bara gör en rengöring och oljning?
Det Àr klart det gÄr bra. En liten fulservice Àr ju inte helt fel. :) Ibland behöver inte mycket bytas. Men skiljer det inte sÄ mycket kan jag tycka det Àr dumt att snÄla. Jag Àr trygg i badet med riktiga packningar, ny krona etc. Och ska det in nya delar i verket vill jag ha top notch, inget budget-eta. :)
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
TÀnkt pÄ det innan jag fick den. Men nÀr jag ser kontrasterna som funkar sÄ bra vill jag behÄlla den sÄ hÀr. Jag förstÄr nu vad @Eurenius menar. :)

Helborstad blir just bara borstad. Kontrasterna lyfter hela klockan. Dock behöver man se det i verkligheten, det Àr svÄrt att fÄnga pÄ bild.
 

Boletini

Breitling
Hej folket,

Hade behövt lite hjÀlp nÀr det kommer till watchwinder för min Breitling Avenger II GMT. Hittar inte nÄgonstans vilken (TPD) Turns per day den klockan har. Sitter nÄgon snÀll sjÀl pÄ nÄgon databas eller info?

Tacksam för svar
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hej folket,

Hade behövt lite hjÀlp nÀr det kommer till watchwinder för min Breitling Avenger II GMT. Hittar inte nÄgonstans vilken (TPD) Turns per day den klockan har. Sitter nÄgon snÀll sjÀl pÄ nÄgon databas eller info?

Tacksam för svar
ETA= behöver mÄnga snurr. Testa nÀst högsta och se om det rÀcker.
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Hej folket,

Hade behövt lite hjÀlp nÀr det kommer till watchwinder för min Breitling Avenger II GMT. Hittar inte nÄgonstans vilken (TPD) Turns per day den klockan har. Sitter nÄgon snÀll sjÀl pÄ nÄgon databas eller info?

Tacksam för svar
Det finns en windertillverkare som har en miljard olika modeller och deras behov inkl med/motsols pÄ sin hemsida. Fan att jag inte nye kommer pÄ det nu. Googla jÀrnet, det finns
 
Topp