• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Thx please do! Hade du nÄgon pre-release version i testet eller vad det final thing?
Pre-release men tror ingen kommer se nÄgon skillnad jÀmfört med de bilder jag lagt upp. FörvÀntad leveranstid Àr nÄgon gÄng i maj, dubbelkollade.

Har en Colt SQ frÄn 04 som jag haft i min Àgo sedan ny och har mÀrkt att timvisaren senaste halvÄret gÄr "för fort". Detta syns tydligast nÀr klockan slÄr hel timme och man ser att timvisaren pekar lite framför visaren, ingen stor marginal utan handlar om nÄgon millimeter. NÄgon pÄ trÄden som vet vad felet beror pÄ/hur det kan ÄtgÀrdas?
NÄgon MILLIMETER? Jag skulle gissa att den varit sÄdan sedan ny men att du ser det först nu. GÄr att ÄtgÀrda om det Àr samma varje timma, bara att korrigera visaren. HÄrda slag kan ocksÄ fÄ visare att flytta sig i extremfall.
 

Emil4

Cartier
Har vart helt anti gummi hela tiden. Men satte pÄ lÀnken pÄ min steelfish 44. Blir nog att byta tillbaka till gummi och viklÄs.
Är det bara jag som ratat gummi frĂ„n andra klockor Ă€n Breitling?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har vart helt anti gummi hela tiden. Men satte pÄ lÀnken pÄ min steelfish 44. Blir nog att byta tillbaka till gummi och viklÄs.
Är det bara jag som ratat gummi frĂ„n andra klockor Ă€n Breitling?
Jag Àlskar gummi! Det förutsÀtter dÀremot att det Àr ett bra gummi. Silikon eller hÄrdplast gÄr bort, naturgummi ska det vara.
 

Emil4

Cartier
Jag Àlskar gummi! Det förutsÀtter dÀremot att det Àr ett bra gummi. Silikon eller hÄrdplast gÄr bort, naturgummi ska det vara.

Ja det kanske har vart just det. Att jag bara provat "gummi" slÀngde pÄ det ett pÄ min oris aquis igÄr.bar lika trevligt dÀr. Fick med det nÀr jag hÀmtade ut den, men tÀnkte att det var nog lika obekvÀmt som jag alltid trott.
Men hade fel dÀr ocksÄ.
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Har varit sugen pÄ att köpa gummi till min Cockpit Windrider. Har dock smala handleder och vet inte om det skulle bli bra. Vet ni vad det Àr för lÀngd pÄ de olika banden?
Kör klockan pÄ AM milanese mesh nu.
IMG_4124.JPG
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ja det kanske har vart just det. Att jag bara provat "gummi" slÀngde pÄ det ett pÄ min oris aquis igÄr.bar lika trevligt dÀr. Fick med det nÀr jag hÀmtade ut den, men tÀnkte att det var nog lika obekvÀmt som jag alltid trott.
Men hade fel dÀr ocksÄ.
Oris har ocksÄ naturgummi. :)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Annan skön sak: inte helt fel att fÄ en gamling som Àr servad och gÄr perfekt. SÄ mycket mindre hassel. Jag mÄste sluta köpa "projekt", tar bara tid och pengar.
 

Camo00

Patek
Har varit sugen pÄ att köpa gummi till min Cockpit Windrider. Har dock smala handleder och vet inte om det skulle bli bra. Vet ni vad det Àr för lÀngd pÄ de olika banden?
Kör klockan pÄ AM milanese mesh nu.
IMG_4124.JPG
Har ocksÄ smala handleder. Körde Pro3 med bygellÄs till bÄde svart och vit Colt och det funkade riktigt bra...
DSC_0069.JPG
DSC_0110_2.JPG
 

Unter den Linden

Panerai
2-Faktor
Pre-release men tror ingen kommer se nÄgon skillnad jÀmfört med de bilder jag lagt upp. FörvÀntad leveranstid Àr nÄgon gÄng i maj, dubbelkollade.


NÄgon MILLIMETER? Jag skulle gissa att den varit sÄdan sedan ny men att du ser det först nu. GÄr att ÄtgÀrda om det Àr samma varje timma, bara att korrigera visaren. HÄrda slag kan ocksÄ fÄ visare att flytta sig i extremfall.

Fick tillbaka den frÄn urmakare nu, var bara att korrogera timvisaren!
 
Topp