• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Scaramanga

Patek
2-Faktor
För att inte strula till det med garantin skulle jag lÄta bli och gÄ till AD istÀllet som sÀkert kan fixa det enkelt. Om du mailar dem sÄ att du informerar innan garantins utgÄng sÄ lÀr det inte vara nÄgra problem och fixa det senare.

Med 4 dagar kvar pÄ garantin och en jÀkla massa mil till AD fanns det ingen tid att förlora.

Fick till slut tag pÄ @ERIKSON URHANDEL dÀr jag fick ett oerhört trevligt bemötande. Skickar in lÀnken sÄ fÄr jag det ordnat pÄ garantin :)
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Dubbelpostar i denna trÄden, sjukt nöjd med min "instegs-Bratte"!
Helgens Star Wars-svensexa för svÄgern, klockan rÀddade livet pÄ mig!
IMG_6789.JPG
 

xmb216bc

Panerai
Med 4 dagar kvar pÄ garantin och en jÀkla massa mil till AD fanns det ingen tid att förlora.

Fick till slut tag pÄ @ERIKSON URHANDEL dÀr jag fick ett oerhört trevligt bemötande. Skickar in lÀnken sÄ fÄr jag det ordnat pÄ garantin :)
Gött
Annars Àr det ju sÄ att, om du skulle vilja ha loss den delen av lÀnken, sÄ kollade jag en dag för ett Är sedan eller sÄ. Det krÀvs en del vÀrme för att fÄ loss baksidan av ("muttern, sprintercylinern") inte alls lÀtt. LÀmna det till de som kan. Jag kÀnde att det fixar jag, men inte efter jag fick det förklarat.... men WTF surprice us:happyhappy:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Med 4 dagar kvar pÄ garantin och en jÀkla massa mil till AD fanns det ingen tid att förlora.
Fick till slut tag pÄ @ERIKSON URHANDEL dÀr jag fick ett oerhört trevligt bemötande. Skickar in lÀnken sÄ fÄr jag det ordnat pÄ garantin :)
Jag har aldrig trĂ€ffat en handlare som sagt "tyvĂ€rr, din garanti gick ut för tvĂ„ dagar sedan". Å andra sidan Ă€r det inte sĂ€kert att det Ă€r ett garantiĂ€rende.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Jag har aldrig trĂ€ffat en handlare som sagt "tyvĂ€rr, din garanti gick ut för tvĂ„ dagar sedan". Å andra sidan Ă€r det inte sĂ€kert att det Ă€r ett garantiĂ€rende.

DÄ har du inte Àgt en bil frÄn VAG-gruppen hör jag ;)

Blev hÀnvisad till Breitlings svenska servicechef som Àven han var oerhört trevlig och tillmötesgÄende. De tar in den pÄ garantireparation Àven om garantin hinner förfalla innan lÀnken kommit fram med Posten.

:)
 

mega

Rolex
Jag har haft tvÄ Àrenden med Breitling dÀr garantin gÄtt ut, ganska ordentligt pÄ ena dessutom. Jag hade inte ens i min fantasi tÀnkt Äberopa goodwill. BÄda gÄngerna fixades felen helt kostnadsfritt. Ena av Breitling Norden och andra av Klockmaster Globen. Breitling har tvÄ upp pÄ mig, inget snack.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Cool! Hur dyrt behöver det bli för att man ska landa en fungerande original..?
GentlemÀn pratar ju aldrig pengar men det var inte sÀrskilt kostsamt faktiskt. Jag ville ju ha en sÄ sliten och go dessutom. FrÄn USA sÄ det blev lite moms till staten, men ÀndÄ ok. Den Àr sÄ hÀrlig och vÀrd varenda öre. :)
 

Camo00

Patek
GentlemÀn pratar ju aldrig pengar men det var inte sÀrskilt kostsamt faktiskt. Jag ville ju ha en sÄ sliten och go dessutom. FrÄn USA sÄ det blev lite moms till staten, men ÀndÄ ok. Den Àr sÄ hÀrlig och vÀrd varenda öre. :)
SjÀlvklart undrar jag inte över kronor och ören! :)
Det Àr bara en modell som kÀnns lurig att fynda...
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Jag hade fel pÄ en sak. Jag trodde man kunde klÀmma in vanliga bandstift dÀr under. Men det Àr lite tjockare Àndar som behövs, typ skyracer. Undrar var man fÄr tag i sÄdana bandstift? Visserligen passar den bÀst pÄ nato, och kan inte tÀnka mig att jag skulle köra lÀder eller gummi till denna.

SÄ hÀr ska stiften se ut (inte min klocka) för att köra vanliga band, och sen vika över öglan precis som skyracer faktiskt:
9_zps08612a73.jpg
 
Topp