• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

D

Deleted member 8389

Guest
Du frÄgade "vad tror ni?"
Och det Àr vad jag tror du kommer fÄ hÀr pÄ forumet.

Har du redan svaret behöver du inte frÄga vad vi tror
Möjligt men det Àr inte ett rimligt pris och inte heller nÄgot som jag kommer sÀlja för. Trodde att det fanns lite seriösare svar Àn sÄ hÀr dÄ priserna i Sverige brukar ligga högre Àn pÄ Chrono24
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Möjligt men det Àr inte ett rimligt pris och inte heller nÄgot som jag kommer sÀlja för. Trodde att det fanns lite seriösare svar Àn sÄ hÀr dÄ priserna i Sverige brukar ligga högre Àn pÄ Chrono24
Det Àr ett seriöst svar.
Prova att lÀgga ut den för 45k sÄ fÄr du vÀl se om den blir sÄld.
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
IMG_0293.JPG
Funderar pÄ att flippa min Transocean Chrono frÄn 2014 komplett. Den har en del repor pÄ sjÀlva lÄset men den Àr förövrig i top kondition. Nypriset ligger vÀl runt 80k sÄ vad Àr lÀmpligt pris tror ni. SjÀlvklart kommer jag fixa en polering om köparen önskar.
Jag gissar 40-43k
 

Ninen79

Audemars
IMG_0293.JPG
Funderar pÄ att flippa min Transocean Chrono frÄn 2014 komplett. Den har en del repor pÄ sjÀlva lÄset men den Àr förövrig i top kondition. Nypriset ligger vÀl runt 80k sÄ vad Àr lÀmpligt pris tror ni. SjÀlvklart kommer jag fixa en polering om köparen önskar.
Chrono24 Àr inte alltid ett bra mÄttstock, en B01 jag hade sÄldes för 35 k hÀr pÄ KS och lÀgsta pÄ chrono24 lÄg pÄ 43 k. Jag skulle gissa pÄ att din blir nog sÄld kring 36-37 k.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
SÄ varenda dokusÄpaperson, programledare, backslick och boxare har Breitling för att man "ska ha det". Njet, det skulle inte vara sÄ kul. ;)

MEN, jag gillar din instĂ€llning. Är man en sucker för detaljer och hög metallfinish sĂ„ Ă€r ju Breitling numero uno för oss med mellanmjölkstjocka plĂ„nkor. :D

Tackar! Och jag jan bara hÄlla med dig mannen, för det tÄls att sÀgas om och om igen, tills alla pÄ forumet hÀr har insett det ocksÄ :rolleyes::D:cigar::p!
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Tack för alla svar, har djup beslutsÄngest för att skiljas frÄn den just nu men vi fÄr se vad framtiden har att ge.
Klart! Men kolla upp vad de gÄtt för pÄ k&s sÄ kanske du fÄr en mer nyanserad bild. Finns ju nÄgra sÄlda i hyfsad nÀrtid (och inte sommaren 2015 fast jag trodde det va förra Äret)
 
D

Deleted member 8389

Guest
Lite kuriosa sÄ sÄlde jag min transocean Day&date för mer till handlare Àn vad jag begÀrde i min annons hÀr
Ja det finns ju ett egenvÀrde för folk hÀr att snacka ner prisnivÄn. Om jag sÀljer sÄ kommer jag annonsera pÄ flera stÀllen för att kÀnna av marknaden.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ja det finns ju ett egenvÀrde för folk hÀr att snacka ner prisnivÄn. Om jag sÀljer sÄ kommer jag annonsera pÄ flera stÀllen för att kÀnna av marknaden.
Det tror jag faktiskt inte, man brukar fÄ en bra fingervisning om pris hÀr. Finns dock mÄnga sÀljare som övervÀrderar sina klockor, KS Àr inte den bÀsta marknaden för att sÀlja alla klockor.
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Ja det finns ju ett egenvÀrde för folk hÀr att snacka ner prisnivÄn. Om jag sÀljer sÄ kommer jag annonsera pÄ flera stÀllen för att kÀnna av marknaden.

Det tror jag faktiskt inte, man brukar fÄ en bra fingervisning om pris hÀr. Finns dock mÄnga sÀljare som övervÀrderar sina klockor, KS Àr inte den bÀsta marknaden för att sÀlja alla klockor.

HĂ„ller med Yonsson till del hĂ€r. Det jĂ€mnar ut sig om man undviker de lĂ€gsta och högsta gissningarna. Sen kolla vad andra sĂ„lts för hĂ€r. Men... Även om vi gillar Breitling hĂ€r inne sĂ„ kan nog alla (rĂ€tt sĂ€ker pĂ„ att Yonsson hĂ„ller med) skriva under pĂ„ att andrahandsvĂ€rdet pĂ„ Breitlings pĂ„ forumet Ă€r för lĂ„gt kontra nypris. Det fanns en tid nĂ€r vi va typ 5 man i denna trĂ„den... Attraktionskraften Ă€r större utanför forumet men andelen nya kanske rĂ„der lite bot pĂ„ det, vad vet jag.

Men som sagt, jag fick inte sÄlt för 28k pÄ forumet, sÄlde (bytte mot dyrare klocka iofs) för mer till handlare som sedan sÄlde vidare snabbt som tusan för Ànnu högre pris. SÄ visst gÄr det att sÀlja frÀscha Breitlings för mer utanför forumet. Helt sÀker...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
HĂ„ller med Yonsson till del hĂ€r. Det jĂ€mnar ut sig om man undviker de lĂ€gsta och högsta gissningarna. Sen kolla vad andra sĂ„lts för hĂ€r. Men... Även om vi gillar Breitling hĂ€r inne sĂ„ kan nog alla (rĂ€tt sĂ€ker pĂ„ att Yonsson hĂ„ller med) skriva under pĂ„ att andrahandsvĂ€rdet pĂ„ Breitlings pĂ„ forumet Ă€r för lĂ„gt kontra nypris. Det fanns en tid nĂ€r vi va typ 5 man i denna trĂ„den... Attraktionskraften Ă€r större utanför forumet men andelen nya kanske rĂ„der lite bot pĂ„ det, vad vet jag.

Men som sagt, jag fick inte sÄlt för 28k pÄ forumet, sÄlde (bytte mot dyrare klocka iofs) för mer till handlare som sedan sÄlde vidare snabbt som tusan för Ànnu högre pris. SÄ visst gÄr det att sÀlja frÀscha Breitlings för mer utanför forumet. Helt sÀker...
JÀmför man internationellt sÄ Àr ju begagnade Breitlings inte sÄ undervÀrderade hÀr men mer svÄrsÄlda. Nypriserna i Sverige har dock varit rÀtt höga jÀmfört med exempelvis UK. Nu har ju dock Breitlingpriserna i Sverige sÀnkts med 6% sÄ vi fÄr vÀl se vad det gör för effekt.
 
D

Deleted member 8389

Guest
HĂ„ller med Yonsson till del hĂ€r. Det jĂ€mnar ut sig om man undviker de lĂ€gsta och högsta gissningarna. Sen kolla vad andra sĂ„lts för hĂ€r. Men... Även om vi gillar Breitling hĂ€r inne sĂ„ kan nog alla (rĂ€tt sĂ€ker pĂ„ att Yonsson hĂ„ller med) skriva under pĂ„ att andrahandsvĂ€rdet pĂ„ Breitlings pĂ„ forumet Ă€r för lĂ„gt kontra nypris. Det fanns en tid nĂ€r vi va typ 5 man i denna trĂ„den... Attraktionskraften Ă€r större utanför forumet men andelen nya kanske rĂ„der lite bot pĂ„ det, vad vet jag.

Men som sagt, jag fick inte sÄlt för 28k pÄ forumet, sÄlde (bytte mot dyrare klocka iofs) för mer till handlare som sedan sÄlde vidare snabbt som tusan för Ànnu högre pris. SÄ visst gÄr det att sÀlja frÀscha Breitlings för mer utanför forumet. Helt sÀker...
Exakt det Àr vÀl den kÀnsla jag fÄtt ocksÄ. Har tidigare sÄlt diverse ur via blocket men Àven pÄ chrono och dÀr Àr marknaden större men ocksÄ lÀttare att fÄ ett bra pris.
 

svesam

Rolex
. Det fanns en tid nÀr vi va typ 5 man i denna trÄden...

Det var tider det :)
NÀ men skÀmt Äsido, vad sjukt kul det Àr att den hÀr trÄden verkar
ha bidragit till ökat intresset för Breitling!
Kunde inte fantisera om att trÄden jag skapade för 3-Är sedan skulle
leva fortfarande och innehÄlla över 500 sidor med Breitlinggodis...
HÀrligt Àr det i alla fall!!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Det var tider det :)
NÀ men skÀmt Äsido, vad sjukt kul det Àr att den hÀr trÄden verkar
ha bidragit till ökat intresset för Breitling!
Kunde inte fantisera om att trÄden jag skapade för 3-Är sedan skulle
leva fortfarande och innehÄlla över 500 sidor med Breitlinggodis...
HÀrligt Àr det i alla fall!!

HĂ„ller med dig om att det Ă€r sjukt kul! För Breitling " ha varit " men framför allt Ă€r ett trevligt mĂ€rke nĂ€r det kommer till klockor! Är lika glad i Bratte idag som jag var under hela 80-talet! LĂ„ngt ifrĂ„n samma status som ROLEX, men det Ă€r för att det finns sĂ„ mycket okunnigt folk dĂ€r ute som inte har en aning om vad Breitling Ă€r för nĂ„got tror jag!!!

Den hÀr trÄden kommer garanterat leverera 500 sidor till utan nÄgra problem :cool::cigar::p! SÄ bra jobbat alla trogna Breitling entusiaster och alla ni som gÄtt och blivit nykÀra i detta hÀrliga mÀrke pÄ sista tiden!
 
Topp