• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

MAIN

Cartier
IMG_3894.JPG
Vilken referens/modell Àr det dÀr?
 

svesam

Rolex
Ja helt otroligt :rolleyes:
Ligger en vit/crémetavlad till försÀljning...:angel:

Jag vet men jag har ett litet problem, ebb i kassakistan och nÀsta klocka som ska in har jag i ett svagt ögonblick lovat ska gÄ till frun.
DÀrför Àr det ut med en befintlig om jag ska ha nÄgot nytt i nÀrtid...:(
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Jag vet men jag har ett litet problem, ebb i kassakistan och nÀsta klocka som ska in har jag i ett svagt ögonblick lovat ska gÄ till frun.
DÀrför Àr det ut med en befintlig om jag ska ha nÄgot nytt i nÀrtid...:(
HÀr gÀller det att vara smart!
Köp StÄlfisken till henne och sedan lÄnar du den, winwin ;)
 

Ninen79

Audemars
Jo dom Àr fina jag har haft ett par av dessa.
En har bruden kvar nÄgonstans :rolleyes: Om jag minns rÀtt sÄ stod det UTC pÄ fÀst lÀnken pÄ den.
Den andra Àr sÄld/bytt mot nÄgot för mÄnga Är sedan.

Jag har tittat lite pÄ nÀtet och det finns en del av dessa men vissa har inte rÀtt ring /urtavla/lÀnk/matrial
Sen finns det ju att man hittar UTC med rÀtt lÀnk och matrial
Sen uret samma sak dÀr pÄ vissa saknar dom guld skruvarna och den 3 dom man anvÀnder till tidtagning och den man snurrar upp uret med.
Det finns en pÄ blocket men den Àr i stÄl
Sen pÄ ebay mm

//Simon
Dem finns men Àr ganska ovanliga tycker jag. Jag har bara sett en likadan som min och dÄ föll jag pladask och tÀnkte att jag mÄste ha likadan:)
 

Ninen79

Audemars
Jo dom Àr ovanliga det hÄller jag med om.

Tror det kan ligga ett antal hemma hos folk dÄ det som inte anvÀnder dessa dÄ batteriet tog slut pÄ UTC och att gÄng reserven var lÄg man fick typ stÀlla in tiden om den lÄg stilla 2-3 dagar och skruva upp dessa.
Sen att serva dessa kostar en del vissa gick över till kvarts ur typ.

jag kÀnner till en i sthlm som har den med UTC sist jag sÄg hans klocka sÄ frÄga jag han varför hans UTC stannat sÄ sa han att batterierna var slut och att han inte behövde UTC och att den var gammal osv och att han inte brydde sig, Han anvÀnde mobilen som höll tiden typ men men,



//Simon
Jag tror dem flesta automatiska klockor stannar efter 2-3 dagar om de har legat stilla...:)
Att serva en Chronomat med cal 7750 Àr vÀl inte dyrare Àn en annan chronograf?
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Det stÀmmer fint att dom stannar om dom ligger 2-3 dagar

Men vissa modeller/mÀrken har olika spec pÄ PR och sÄ vidare, Even pÄ nyare Breitling sÄ finns det min. 40/70 hrs.
(Nu ska jag inte gÄ in pÄ detta)

Tror priset pÄ serv Àr nog liknande + (Om delar ska bytas ut det mm)

//Simon
7750 Àr under tvÄ dagar, specar 42h. Precis samma som 2824, 2892 och mÄnga andra av de vanligaste verken. Helt normalt Àven om det sÄklart finns bÀttre. 3186 rÀcker inte sÄ mÄnga timmar mer. Tror inte folk lÄter de ligga pga det faktumet. IsÄfall skulle mÄnga klockor ligga oanvÀnda. Tror snarare det Àr för att folk helt enkelt köpt nytt, smÄ chronomater har ÀndÄ mellan 12-33 Är pÄ nacken cirkus. Inga spolingar trots allt. :)
 
Topp