• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Karlsson

Panerai
Tur för en annan att B Àven gör sjyssta budgetklockor :D

IMG_0715.JPG
 

kirex

Cartier
IMG_6005.JPG

Vad tror du om nya gul/svarta gummit till den Àldre gula tavlan? Match eller missmatch fÀrgmÀssigt?

Det tror jag blir riktigt bra! Jag gjorde samma övervĂ€gande inför bytet till (gummi) TwinPro (Black/yellow) pĂ„ min Avenger II Seawolf. Inget jag Ă„ngrar. ÖvervĂ€g ocksĂ„ om du kanske skulle ta (textil/gummi) Military Rubber (Anthracite/yellow) som sitter pĂ„ Hurricane. Textilutseendet pĂ„ detta band tror jag kommer att ge en Ă€nnu bĂ€ttre look pĂ„ din i övrigt mycket snygga Seawolf:).
 
Min handled Ă€r ca 16-16,5 cm bred; hur vĂ€l kommer en 41mm Breitling Colt sitta? Älskar maskuliniteten som Breitling klockor utstrĂ„lar:)
 

Oli

Omega
2-Faktor
AlltsÄ, hur tÀnker Breitling nÀr de designar armband i gummi? De tycks passa handleder frÄn 19cm och uppÄt.

Jag har ett Pro Diver 3 tydligen och 17cm handleder. Fick börja med att göra ett nytt hÄl sÄ att jag öht kan bÀra klockan. Konstaterar att spÀnnet hamnar vÀldigt nÀra kl 6 pÄ klockan, oerhört lÄngt frÄn att vara centrerat.

Delen med spÀnnet kÀnns tycks vara alldeles för lÄng.

IMG_4773.JPG


UngefÀr sÄhÀr grova handleder behövs för att spÀnnet ska hamna centrerat pÄ undersidan handleden. Kanske överdrivet 1 cm inser jag, men ÀndÄ.
IMG_4774.JPG


Finns det olika storlekar pÄ band eller Àr det bara usel design? JÀtteskönt band i övrigt.

Hade en Aerospace med bÄde gummi o canvas. Upplevde Àven dÀr att det saknades ett hÄl för att klockan skulle sitta tillrÀckligt tight pÄ handleden.
Dom Àr gjorda för att sitta utanpÄ en vÄtdrÀkt. DÀrför dom Àr sÄ jÀkla lÄnga. Inte mÄnga jag kÀnner som kan anvÀnda det vanliga pÄ bygellÄs om det inte Àr den gamla korta varianten.
Kan dock ge ett tips. Deras Ocean Racer 2 gummi Àr betydligt kortare Àn Pro varianterna.
 

Rulle

Audemars
AlltsÄ, hur tÀnker Breitling nÀr de designar armband i gummi? De tycks passa handleder frÄn 19cm och uppÄt.

Jag har ett Pro Diver 3 tydligen och 17cm handleder. Fick börja med att göra ett nytt hÄl sÄ att jag öht kan bÀra klockan. Konstaterar att spÀnnet hamnar vÀldigt nÀra kl 6 pÄ klockan, oerhört lÄngt frÄn att vara centrerat.

Delen med spÀnnet kÀnns tycks vara alldeles för lÄng.

IMG_4773.JPG


UngefÀr sÄhÀr grova handleder behövs för att spÀnnet ska hamna centrerat pÄ undersidan handleden. Kanske överdrivet 1 cm inser jag, men ÀndÄ.
IMG_4774.JPG


Finns det olika storlekar pÄ band eller Àr det bara usel design? JÀtteskönt band i övrigt.

Hade en Aerospace med bÄde gummi o canvas. Upplevde Àven dÀr att det saknades ett hÄl för att klockan skulle sitta tillrÀckligt tight pÄ handleden.


En tjej pÄ en wempe butik i berlin sa att bratte gummi (iallafall 20 cm pro 3) ska finnas i tvÄ storlekar !
Fast sen vet man inte hur möe hon kunde...
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Har alltid gillat Breitling Colt Superocean, och varit sugen flera gÄnger och köpa pÄ mig en sedan slutet av 90-talet! Gillar att den finns i flertalet fÀrger pÄ tavlan, vet att @JensBP sitter pÄ en gul har för mig att jag sett nÄgon lÀgga upp en orange, blÄa och svarta har det vÀl ocksÄ funnits pÄ forumet genom Ären!

Hm...men, men, hade lite trÄkigt att surfade ut pÄ C24 och kollade pÄ Superocean dÀr, hittade denna frÄn Plus Watch, FAN, kÀnns som att man missade en bra deal, fast den kÀndes nÀsta lite för bra, ellé?! Va det bara en OK deal och inget mer, finns ju inte nÄgon annan som Àr fullset för det priset, iaf inte pÄ C24, Àr det sÄ att den Àr hÄrt polerad, Àr den i behov av en service?! TyvÀrr Àr den reserverad nu, kan ocksÄ vara vÄran JensBP som har lagt vantarna pÄ den :D!

LĂ€nk till klockan.
http://www.chrono24.se/breitling/superocean-colt-a17040-1997-41mm-3281--id6061080.htm

Och bilder för er som inte orkar trycka pÄ lÀnken.
köpa mig en bratte.JPG
köpa mig en bratte1.JPG
köpa mig en bratte2.JPG
köpa mig en bratte3.JPG
köpa mig en bratte4.JPG
köpa mig en bratte5.JPG
köpa mig en bratte6.JPG
köpa mig en bratte7.JPG
köpa mig en bratte8.JPG
köpa mig en bratte9.JPG
köpa mig en bratte10.JPG
köpa mig en bratte11.JPG
 

Rojalisten

Panerai
Har alltid gillat Breitling Colt Superocean, och varit sugen flera gÄnger och köpa pÄ mig en sedan slutet av 90-talet! Gillar att den finns i flertalet fÀrger pÄ tavlan, vet att @JensBP sitter pÄ en gul har för mig att jag sett nÄgon lÀgga upp en orange, blÄa och svarta har det vÀl ocksÄ funnits pÄ forumet genom Ären!

Hm...men, men, hade lite trÄkigt att surfade ut pÄ C24 och kollade pÄ Superocean dÀr, hittade denna frÄn Plus Watch, FAN, kÀnns som att man missade en bra deal, fast den kÀndes nÀsta lite för bra, ellé?! Va det bara en OK deal och inget mer, finns ju inte nÄgon annan som Àr fullset för det priset, iaf inte pÄ C24, Àr det sÄ att den Àr hÄrt polerad, Àr den i behov av en service?! TyvÀrr Àr den reserverad nu, kan ocksÄ vara vÄran JensBP som har lagt vantarna pÄ den :D!

LĂ€nk till klockan.
http://www.chrono24.se/breitling/superocean-colt-a17040-1997-41mm-3281--id6061080.htm

Och bilder för er som inte orkar trycka pÄ lÀnken.
köpa mig en bratte.JPG
köpa mig en bratte1.JPG
köpa mig en bratte2.JPG
köpa mig en bratte3.JPG
köpa mig en bratte4.JPG
köpa mig en bratte5.JPG
köpa mig en bratte6.JPG
köpa mig en bratte7.JPG
köpa mig en bratte8.JPG
köpa mig en bratte9.JPG
köpa mig en bratte10.JPG
köpa mig en bratte11.JPG

Har kikat pÄ denna ett tag ocksÄ, ganska gammal referens, tror typ alla superocean pÄ c24 Àr överprisade för tillfÀllet.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Har kikat pÄ denna ett tag ocksÄ, ganska gammal referens, tror typ alla superocean pÄ c24 Àr överprisade för tillfÀllet.

OK...det Àr sÄ jag kÀnner det ocksÄ, men denna var vÀl jÀvligt billig oavsett, dÄ det Àr ett fullset o_O, föll för tavlan gillade att den hade gulnade index!
 

Rojalisten

Panerai
OK...det Àr sÄ jag kÀnner det ocksÄ, men denna var vÀl jÀvligt billig oavsett, dÄ det Àr ett fullset o_O, föll för tavlan gillade att den hade gulnade index!
I förhÄllande till övriga c24 Àr det nog kanon! Men kikar man pÄ vad dessa pjÀser gÄtt pÄ KS för tidigare blir man ju sur pÄ sig sjÀlv att man inte investerade i en rackare för ett par Är sedan. Breitling verkar gÄ mot samma hÄll som gamla sport rollar, kul att se ÀndÄ!

Patinan Àr magisk :,)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
I förhÄllande till övriga c24 Àr det nog kanon! Men kikar man pÄ vad dessa pjÀser gÄtt pÄ KS för tidigare blir man ju sur pÄ sig sjÀlv att man inte investerade i en rackare för ett par Är sedan. Breitling verkar gÄ mot samma hÄll som gamla sport rollar, kul att se ÀndÄ!

Patinan Àr magisk :,)


Kollade sÄ sent för ett par dagar sedan pÄ denna, dÄ var den inte reserverad, men jag kÀnde att den dÄ var för billig mot övriga superocean! Skulle vÀl ha slagit till dÄ antar jag med facit i hand, Hm, lÀtt att vara efterklok dessvÀrre!
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Har alltid gillat Breitling Colt Superocean, och varit sugen flera gÄnger och köpa pÄ mig en sedan slutet av 90-talet! Gillar att den finns i flertalet fÀrger pÄ tavlan, vet att @JensBP sitter pÄ en gul har för mig att jag sett nÄgon lÀgga upp en orange, blÄa och svarta har det vÀl ocksÄ funnits pÄ forumet genom Ären!

Hm...men, men, hade lite trÄkigt att surfade ut pÄ C24 och kollade pÄ Superocean dÀr, hittade denna frÄn Plus Watch, FAN, kÀnns som att man missade en bra deal, fast den kÀndes nÀsta lite för bra, ellé?! Va det bara en OK deal och inget mer, finns ju inte nÄgon annan som Àr fullset för det priset, iaf inte pÄ C24, Àr det sÄ att den Àr hÄrt polerad, Àr den i behov av en service?! TyvÀrr Àr den reserverad nu, kan ocksÄ vara vÄran JensBP som har lagt vantarna pÄ den :D!

LĂ€nk till klockan.
http://www.chrono24.se/breitling/superocean-colt-a17040-1997-41mm-3281--id6061080.htm

Och bilder för er som inte orkar trycka pÄ lÀnken.
köpa mig en bratte.JPG
köpa mig en bratte1.JPG
köpa mig en bratte2.JPG
köpa mig en bratte3.JPG
köpa mig en bratte4.JPG
köpa mig en bratte5.JPG
köpa mig en bratte6.JPG
köpa mig en bratte7.JPG
köpa mig en bratte8.JPG
köpa mig en bratte9.JPG
köpa mig en bratte10.JPG
köpa mig en bratte11.JPG
Patinan gör den helt fantastiskt. Nackdelen med den tidiga reffen (och de flesta 17045) Àr icke solida Àndbitar samt stiftlÀnk. Priset Àr ju bra med tanke pÄ patinan som ser perfekt ut, betalar gÀrna lite premium för bra patina. TyvÀrr inte jag som köpt.
Men ska du ha en A17040 eller matta professional A17045 och A17345 sÄ Àr de ju inte direkt svÄra eller dyra att fÄ tag i. De sÄldes mÄnga Är i mÀngder. Eftersom ingen av dem ÀndÄ Àr riktig vintage sÄ Àr min favorit den senare A17345. Den Àr COSC, har SEL och skruvar i lÀnken.
 

Rojalisten

Panerai
Patinan gör den helt fantastiskt. Nackdelen med den tidiga reffen (och de flesta 17045) Àr icke solida Àndbitar samt stiftlÀnk. Priset Àr ju bra med tanke pÄ patinan som ser perfekt ut, betalar gÀrna lite premium för bra patina. TyvÀrr inte jag som köpt.
Men ska du ha en A17040 eller matta professional A17045 och A17345 sÄ Àr de ju inte direkt svÄra eller dyra att fÄ tag i. De sÄldes mÄnga Är i mÀngder. Eftersom ingen av dem ÀndÄ Àr riktig vintage sÄ Àr min favorit den senare A17345. Den Àr COSC, har SEL och skruvar i lÀnken.
Vart fĂ„r man tag i dessa? Är otroligt sugen pĂ„ en!
 
Topp