• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella Certina tråden!

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
img_0023-jpg.433986
img_0024-jpg.433987
 
Tjena!
Nån som haft/har en Certina DS First automatic? Är sugen på en sån så undrar om nån har nåt att säga om den. Tror inte min lokala AD har nån inne så kan inte känna o klämma.

OT:Jag är tydligen ett Rebel scum nu:hilarious:
 

falkon

Breitling
2-Faktor
Hej, är sedan ungdomen fast för just Certina klockor, vet inte varför...
Går och väntar på en ny DS Action Diver i svart och bifogar en bild på min Certina DS som jag köpte någon gång för många år sedan. Vet inte exakt när men har slitit ut åtminstone två armband.
IMG_20170105_224353.jpg
 

Majkey

Breitling
Hej.
Har haft dessa två certina c-sport i många år men inte känt någe sug på att bruka dem, känns lite små.
Är det något värde i dem så man kan få någon slant för dem eller får de bli hyllvärmare?

IMG_20170108_140407.jpg
 

mackman

Cartier

tomle

Breitling
Någon som har en DS-1 med Nato-band? Ska köpa en DS-1 Powermatic 80 med brunt läderband men funderar på om jag ska köpa till en länk i stål att ha på sommaren eller om det är snyggt med Nato-band.
Länken i stål är rätt dyr, speciellt procentuellt sett...
 
Någon som har en DS-1 med Nato-band? Ska köpa en DS-1 Powermatic 80 med brunt läderband men funderar på om jag ska köpa till en länk i stål att ha på sommaren eller om det är snyggt med Nato-band.
Länken i stål är rätt dyr, speciellt procentuellt sett...

Avgör själv.
image (3).jpg
20150320_074839.jpg
IMG_2117.jpg
user11625_pic22542_1262609942.jpg

(ingen av dessa klockor är mina, bilder skamlöst stulna från internet)

Jag tycker det funkar, den är skitsnygg på läder också. Jag själv äger en DS-2a som kom på läder men går på natostrap sommartid. Jag är dock rejält bitter över att jag inte har någon länk(länken går på 2200:-, vilket är ungefär vad klockan är värd vid det här laget), speciellt sommartid. Nato är rätt skönt och har sin charm men den hade vart snyggare på länk.

Hade jag varit du och köpt den ny hade jag köpt en med länk. Ska du köpa begagnat så bör du tänka på om du vill ha länk egentligen och isf lokalisera en sådan istället.
 

cornil

Cartier
Någon som har en DS-1 med Nato-band? Ska köpa en DS-1 Powermatic 80 med brunt läderband men funderar på om jag ska köpa till en länk i stål att ha på sommaren eller om det är snyggt med Nato-band.
Länken i stål är rätt dyr, speciellt procentuellt sett...
Jag har en ds1 (dock ej pm80) med länk samt 6-7 st olika läder, perlon och natoband. Tycker att det är en sådan klocka som passar på nästan alla typer av band, riktigt mångsidig klocka. Är på jobbet nu men kan återkomma med bilder när jag kommer hem.
 

tomle

Breitling
Avgör själv.
image (3).jpg
20150320_074839.jpg
IMG_2117.jpg
user11625_pic22542_1262609942.jpg

(ingen av dessa klockor är mina, bilder skamlöst stulna från internet)

Jag tycker det funkar, den är skitsnygg på läder också. Jag själv äger en DS-2a som kom på läder men går på natostrap sommartid. Jag är dock rejält bitter över att jag inte har någon länk(länken går på 2200:-, vilket är ungefär vad klockan är värd vid det här laget), speciellt sommartid. Nato är rätt skönt och har sin charm men den hade vart snyggare på länk.

Hade jag varit du och köpt den ny hade jag köpt en med länk. Ska du köpa begagnat så bör du tänka på om du vill ha länk egentligen och isf lokalisera en sådan istället.

Jag har en ds1 (dock ej pm80) med länk samt 6-7 st olika läder, perlon och natoband. Tycker att det är en sådan klocka som passar på nästan alla typer av band, riktigt mångsidig klocka. Är på jobbet nu men kan återkomma med bilder när jag kommer hem.


Tack till er alla. Jag är ute efter en dresser och gillare en mörkgrå dial (men inte svart), så DS-1 passar mig utmärkt. Vill dock även kunna köra den "lite tuffare/ledigare" på sommaren/fritiden. Den finns dock inte med mörkgrå dial på länk. Har efter era inlägg bestämt mig för att köpa klockan samt länken, fick dessutom ett bra paketpris av Klockia :)
 
Senast ändrad:

Pojken från Götet

Rolex
2-Faktor
Haft min Action diver i snart 2 år men alltid kört på länk. Men är sugen på något gummi och något snyggt nato. Har ni några bra tips? Gärna lite bilder:)
 
Topp