• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella Certina tråden!

Jag är svag för två saker, Certina och dykare. Här är dom förenade.

WP_20170428_17_01_08_Pro.jpg
 
IMG_1462.JPG
Attack! Köpt ny av mig för första löningen hösten -97. Får passa på att tacka mig själv för ett bra val, god smak även då.
Trevlig helg alla!

Verkligen bra smak och bra val. Jag minns den där när det begav sig. Jag köpte min DS Nautic sommaren 2001 lite spontant inför ett seglingsevent med jobbet. Det är ett köp jag är mycket glad över, för den klockan har varit mig trogen som en hund i vått och torrt minst sagt.
 

Subsec

Rolex
2-Faktor
Jag måste ju inte skicka tillbaka en av dem utan kan ju faktiskt behålla båda:)

Gillar den blåa dock inte det vita datumhjulet. Sommaraktigt och betydligt finare än en Seiko Padi.

Den svarta är mer diskret och passar till det mesta, men samtidigt lite tråkig.




Fina Certinor!. Överväg om du överhuvudtaget måste sälja. Kör dom växelvis vettja, ombyte förnöjer även om det bara är färgen, som inte är så bara...
 
Lite av ett spontanköp men satan vilken klocka för pengarna alltså!
image.jpg

Grattis till ett bra val. Ja den där klockan saknar motstycke i "samma prisklass" . Hade den varit prissatt 10- eller 20- tusen högre hade ingen ifrågasatt priset, den hade sålt ändå. Jag fick min levererad i februari och bär den varje dag. Jag gillar den mer och mer ( och då var utgångläget från början att jag gillade den högt) ju mer jag använder den.
En kompis som är insnöad på Seiko provade på min klocka i helgen. Han bara log och sa "JÄVLAR vilken klocka nu måste jag också ha en".
 

Moody

Rolex
Grattis till ett bra val. Ja den där klockan saknar motstycke i "samma prisklass" . Hade den varit prissatt 10- eller 20- tusen högre hade ingen ifrågasatt priset, den hade sålt ändå. Jag fick min levererad i februari och bär den varje dag. Jag gillar den mer och mer ( och då var utgångläget från början att jag gillade den högt) ju mer jag använder den.
En kompis som är insnöad på Seiko provade på min klocka i helgen. Han bara log och sa "JÄVLAR vilken klocka nu måste jag också ha en".
Tack! Håller med, helt ärligt tycker jag inte den känns så mycket billigare än Tudor BB trots att det skiljer över 10 tusen så jag är absolut nöjd. Sen har jag också tänkt att den inte kan kännas så mycket dyrare än min SKX men det gör den verkligen, skillnaden på kvalitén är mycket stor om man jämför de två sida vid sida!
 
Hej alla KS:are! Jag har nu gått fram och tillbaka mellan olika klocktillverkare men har nu fastnat för Certina av tre anledningar:
-Dem gör klockor med bra kvalité (vad jag hört)
-Fin design
-Historia

Jag är själv ute efter en bra klocka till lite finare evenemang men som ändå skulle fungera till en vit piké och ett bar ljusa chinos. Denna klocka ska ligga mellan 5-8000kr och ha ett automatiskt urverk.

Om någon har egna erfarenheter och synpunkter kring märket så vore det toppen!

Här är en jag fastnat för:

Den andra med en kronograf är en av mina drömklockor med en vettig prislapp
 

Bilagor

  • IMG_3294.PNG
    IMG_3294.PNG
    79.8 KB · Visningar: 63
  • IMG_3293.PNG
    IMG_3293.PNG
    96.1 KB · Visningar: 59

AndersM

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jaa, typ symaskinsolja eller liknande. Det är ju bara på länken så det borde vara lugnt att testa. Men å andra sidan borde du kanske gå tillbaka till butiken om den sitter fast.
 

AE41500

Panerai
Hej alla KS:are! Jag har nu gått fram och tillbaka mellan olika klocktillverkare men har nu fastnat för Certina av tre anledningar:
-Dem gör klockor med bra kvalité (vad jag hört)
-Fin design
-Historia

Jag är själv ute efter en bra klocka till lite finare evenemang men som ändå skulle fungera till en vit piké och ett bar ljusa chinos. Denna klocka ska ligga mellan 5-8000kr och ha ett automatiskt urverk.

Om någon har egna erfarenheter och synpunkter kring märket så vore det toppen!

Här är en jag fastnat för:

Den andra med en kronograf är en av mina drömklockor med en vettig prislapp

Certina, bra val! Du verkar söka en modell med ljus tavla, kanske diskret och rätt till sommarmunderingen du beskriver, men tycker dock den utan problem kan sticka ut och synas lite också. Här en favvo.
certina-crn-c0294071608100-20549052-0-0.jpg

Finns här för ca. 5700 SEK.
http://e-klockor.com/C029.407.16.081.00
 
Topp