• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella Certina tråden!

Chuck

Patek
2-Faktor
Jag drar igång direkt!
vad tycker folket om de nya ds action modellerna? någon som har en?:D
certina_dsaction_precidrive.jpg
Den grafitgrå+gröna är ju askoola!
 

Camo00

Patek
Certina är överlägset bäst på både design och kvalitet i segmentet. Även om Swatch Group tyvärr vill peta upp dem en pinne på prisstegen för att fylla hålet nu när Longines tagit Omegas plats som dyrast på Stjärnurmkakarna.
Med det sagt så har jag massor av favoriter hos Certina. Av de jag ägt är det DS First och DS-1 Daydate som varit skönast...

Certina24_zpsd7abdb76.jpg

DSC_000001.JPG
 

SSL

Audemars
Kan bidra lite ytterligare. Här är farmors fd mans gamla kl. En Certina med Volvo-logga på baksidan och textat 1927-77. Jag fick den, men gav tillbaka den. Lite rolig, men nä. Palla kämpa, den var stendöd.
image.jpg
 

Psykel

Patek
Finns denna DS Tradition som automatisk? Hittar någon snarlik men den har siffror. Gillar utseendet och sizen (37mm) och iofs kanske kvarts är lika bra iom att det blir nya brunkardinkan isf. Men helst auto. Tjipp

image.jpg
Om du kan leva med 38-39mm så finns dessa:
DS-4 Day-Date, 38 mm.
C022.430.11.051.00_0.png

DS-8, 39 mm, snygg tavla och 80 timmars gångreserv.
c033.407.11.051.00_original_18178.png
 
  • Like
Reactions: SSL

mackman

Cartier
Finns denna DS Tradition som automatisk? Hittar någon snarlik men den har siffror. Gillar utseendet och sizen (37mm) och iofs kanske kvarts är lika bra iom att det blir nya brunkardinkan isf. Men helst auto. Tjipp

image.jpg

är inte dedär en lite äldre modell? kan nog vara svårt att hitta men har sökt runt lite med den verkar enbart finnas som quartz.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
I like Certina...var nära att slå till på en 70-talare med alarm nu i veckan men ändrade mig av någon outgrundlig anledning. Så nu finns det endast två stycken i lådan, och av skiftande kvalitet. Först ut en Argonaut 220 som saknar lämpligt band men som åtminstone har kvar originalkronan.

IMG_6178.JPG


Sen en lite roligare krabat, en Chronolympic Regatta. Troligtvis den av mina klockor som jag blir gladast av att titta på.

IMG_2867.JPG
 

mackman

Cartier
I like Certina...var nära att slå till på en 70-talare med alarm nu i veckan men ändrade mig av någon outgrundlig anledning. Så nu finns det endast två stycken i lådan, och av skiftande kvalitet. Först ut en Argonaut 220 som saknar lämpligt band men som åtminstone har kvar originalkronan.

IMG_6178.JPG


Sen en lite roligare krabat, en Chronolympic Regatta. Troligtvis den av mina klockor som jag blir gladast av att titta på.

IMG_2867.JPG
satan vad coola!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Den där är ju kalascool!
Synd att de är så dyra... :(
http://www.kaplans.se/en/auktioner/2746/vara/1081243

Här är det en handlare på andra sidan havet som ger blandmissbruket ett nytt ansikte. Han måste ju ha varit både påtänd och packad när han satte priset :)

EDIT: Ska också börja med vita handskar i mina säljannonser. Verkar ju gå att få upp priset då med att par hundra procent :D

http://www.chrono24.se/certina/certina-chronolympic-regatta-valijoux--id3539266.htm

IMG_6190.JPG
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor

Babinus

Cartier
Topp