• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella Certina tråden!

Moody

Rolex
Ja du verkar ha hittat den. Annars kan man kontakta Certina Sverige via deras Facebooksida.
Skickade till deras instagram, det här svaret fick jag.



Hej Adrian, Vi säljer tyvärr inga delar eller klockor direkt till slutkund utan bara genom våra auktoriserade butiker. Du hittar dessa på www.Certina.com/sv. Så hjälper dom dig att fixa din länk! MVH, Cecilia social media manager
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Skickade till deras instagram, det här svaret fick jag.



Hej Adrian, Vi säljer tyvärr inga delar eller klockor direkt till slutkund utan bara genom våra auktoriserade butiker. Du hittar dessa på www.Certina.com/sv. Så hjälper dom dig att fixa din länk! MVH, Cecilia social media manager
Nu kommer det att låta som om jag inte alls vore född under 90-talet utan långt mycket tidigare, men just "social media manager" är en titel som jag kämpar med att förstå:D
 
Det verkar som man redan kan köpa den nya varianten av Action Diver via Österrike. Såg detta när jag satt och letade efter en annan klocka.
Skärmbild (11).png
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Det verkar som man redan kan köpa den nya varianten av Action Diver via Österrike. Såg detta när jag satt och letade efter en annan klocka.
Skärmbild (11).png
Det hade varit roligt att slänga in en köpförfrågan och se leveranstid, speciellt eftersom Certinas officiella sidor inte ens har med de nya modellerna bland sitt sortiment och de ADs jag har pratat med säger att de inte kommer få in någonting förräns hösten.
 
Det hade varit roligt att slänga in en köpförfrågan och se leveranstid, speciellt eftersom Certinas officiella sidor inte ens har med de nya modellerna bland sitt sortiment och de ADs jag har pratat med säger att de inte kommer få in någonting förräns hösten.

Precis. Den aktuella återförsäljaren påstår 3-5 arbetsdagar enligt annonsen.
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Precis. Den aktuella återförsäljaren påstår 3-5 arbetsdagar enligt annonsen.
Nu ska jag vara lite försiktig med ordvalen eftersom jag inte känner till säljaren eller liknande. Men rent spontant känns det lite som någon form av lockannons och sedan när man väl lägger en köpoffert får man en leveranstid i Oktober eller något liknande. Just eftersom det knappt ens finns några bilder ute ännu, och de som finns har dykt upp på lite halvsuspekta kinesiska sidor och inte på de större forumen. Men, den som lever får se!:)
 

Pinsam

Cartier
2-Faktor
Tänkte köpa en Certina DS Action Precidrive (inte automatiska Diver) till en polare i 40 års present. Vad är bandhornsbredden på denna modell?
 
Tack för snabbt svar. Nästa fråga är dock lite svårare att svara på, varför envisas dem med detta "ojämna" avstånd?

Ja du det är en svår fråga. Men om jag skall ha en "egen" teori så tror att det kan bero på följande:
1. Designavdelningen har kanske funnit ut att 21mm är snyggare än 20mm, skapar en kraftfullare/maskulinare utstrålning etc.
2. Man vill vara lite unika och skilja sig från mängden.
Detta är absolut inga fakta utan jag har bara tänkt fritt kring detta. Personligen gillar jag att Certina skiljer sig från mängden och kör sitt eget race när det gäller bandbredden. Våga vägra vara mainstream.
 

Pinsam

Cartier
2-Faktor
Håller med. Det röda ser inte klokt ut. Likaså finns den med svart urtavla och grönt indexering/siffror. Ser sämre ut.
 
Topp