• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella Certina tråden!

Samarin

Breitling
Den lackade bezeln har jag inget problem med, bortsett från att lumen på den är snudd på usel. Lumen på tavlan och visare är ok, inte fantastisk men ok. Visarna har enligt mig en tråkig design, förutom det är det en toppenklocka. Kvartsverket är kanon.
 

hasselnot

Cartier
2-Faktor
Den lackade bezeln har jag inget problem med, bortsett från att lumen på den är snudd på usel. Lumen på tavlan och visare är ok, inte fantastisk men ok. Visarna har enligt mig en tråkig design, förutom det är det en toppenklocka. Kvartsverket är kanon.

Ok! La en beställning på den så får jag utvärdera lumen. Svårt att hitta kvartsdykare mellan 39-41mm
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
Jättesnällt! Denna är det.
IMG_1784.JPG
Vi hade ingenting hemma, skickade iväg ett mail till leverantören om möjlighet till beställning av enbart en länkbit. Återkommer nästa gång jag jobbar och har fått svar ang. det och pris. Vill du att jag isåfall ska plocka hem en och skicka till dig? :)
 

Moody

Rolex
Vi hade ingenting hemma, skickade iväg ett mail till leverantören om möjlighet till beställning av enbart en länkbit. Återkommer nästa gång jag jobbar och har fått svar ang. det och pris. Vill du att jag isåfall ska plocka hem en och skicka till dig? :)
Återkom med pris så får vi se sen! Tror dock bara jag behöver en "halvbit" alltså sån som sitter längst mot låset på klockan. :) Återigen stort tack för hjälpen!
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
Återkom med pris så får vi se sen! Tror dock bara jag behöver en "halvbit" alltså sån som sitter längst mot låset på klockan. :) Återigen stort tack för hjälpen!
Will do! Kan kolla även om det går att lösa sådana. Dykarförlängningen räcker inte till alltså? :) Inga problem!
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
Jodå! Dykarförlängningen räcker till, men tror att klockan blir lite för stor med en sån här stor bit, så med en halv tror jag den blir perfekt. :)
Kollar det nästa gång! Är dock ledig t.om. 19 juni men hoppas kunna få jobba lite mån, tis eller ons nästa vecka. Men så du vet att det kan dröja lite. :)
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
Det var ju bra pris! Köp gärna hem en halv så swishar jag dig sen. :)
Yes gör det så fort jag kommer tillbaka från lunchen! Borde komma till butik torsdag eller måndag (midsommar) sen jobbar jag onsdag nästa gång igen så förhoppningsvis har du den nästa fredag! :) i värsta fall måndag..
 

jenskevin

Omega
Sneglar lite på Ds1 daydate. Granskat bilderna och upplever att kronan sitter rätt märkligt, stämmer det? Ni som har/haft den hur upplever ni kronan?
 

jek6094

Omega
Sneglar lite på Ds1 daydate. Granskat bilderna och upplever att kronan sitter rätt märkligt, stämmer det? Ni som har/haft den hur upplever ni kronan?
Positionen har jag aldrig tänkt så mycket på faktiskt. Locket på baksidan är rätt högt (~2mm), så totalt sett sitter den i princip "mitt i". Däremot upplever jag den ibland som lite vass att skruva på. I övrigt är det en fantastisk klocka!
 

jenskevin

Omega
Positionen har jag aldrig tänkt så mycket på faktiskt. Locket på baksidan är rätt högt (~2mm), så totalt sett sitter den i princip "mitt i". Däremot upplever jag den ibland som lite vass att skruva på. I övrigt är det en fantastisk klocka!

Okej, aldrig sett den ur någon bra vinkel. Var rädd att det skulle vara en sån där liten detalj man skulle störa sig på. Tack för svaret!
 
Topp