• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella Certina tråden!

pederr

Cartier
Min första "riktiga" klocka, en Certina såklart!

Packet öppning
20160202_150503.jpg
20160202_150953.jpg
20160202_151057.jpg
20160202_163556.jpg
20160202_165432.jpg

Väldigt nöjd måste jag säga! :)
Grattis! Haft min i några år och diggar den fortfarande.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
image.jpeg


Jag gillar verkligen min gamla Club 2000!
Den följde egentligen med en annan klocka som jag hellre ville ha, men det blev istället så att den rök och min gamla Club hänger kvar.

Har så klart delvis att göra med att den är snudd på nyskick, och att den har en gång som räcker till även om man är kräsen!
 

kapahoo

Omega
Ni som har, eller haft, en multi-8 hur upplever ni den? Är lite sugen på en sådan.

Bekväm och stilig men med stora kvalitetsproblem och ett aningen jobbigt användargränssnitt.
Jag har en men det är andra exemplaret. Den fick vända i dörren och har varit på lagning en gång. Den första bytte de urverk på tre ggr men felet återkom hela tiden ändå. Servicetiderna räknas dessutom i månader. Problemet är att visarna hamnar ur synk med den faktiska tiden. Svårt att förklara men tänk dig stt klockan är 12, digitaldelen visar 12:00, timvisaren står exakt på 12 men minutvisaren pekar åt något annat håll. Det går att synka men det nöjer man sig inte med när man missat tåget, typ.
Användargränssnittet kanske en del gillar men jag tycker att det är lite bökigt och oöverskådligt.
En annan grej är att mittersta knappen, som styr vad som visas, är så stor att man lätt trycker in den när man böjer handen så den visar rätt ofta "fel" sak, alltså om man vill ha datum så kanske det ofrivilligt tryckts fram till alarm 1 eller något annat.

Men som sagt, det är gedigen i själva godset och bra länk. Dessutom visar den veckonummrer!
 

månljus

Panerai
Vad tycker ni om den vita/silvriga DD:n på länk? Har funderat en del på den gråa, men senaste dagarna tittat på den ljusare också..
C006.430.11.031.00_0.png

Har också funderat på denna, tycker den vita är den man borde köra på!
Förstår inte riktigt vad ni menar med vit? Urtavlan är silver? På länk finns den väl bara i silver och svart? Den gråa kommer på läder som jag har förstått det.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
DSC_2911.JPG

Certina DS First, passande nog den första klocka jag köpte från AD. Älskar att man får så mycket klocka i Certina! Har passerat en del vintage också, ska hitta en bra DS-2:a som jag ska göra till keeper. Har också en Caimano, men den trivs jag inte lika bra med så den får nog gå inom en snar framtid.
DSC_2810.JPG


Fler bilder på min DS First:
DSC_2819.JPG
DSC_2817.JPG
 

masseman

Omega
Min första klocka. Köptes för ofattbara 4000.-, vilket motsvarade en fjärdedel av alla muckpengarna från avslutad lump. Tanken var att lägga ca 2000:- (jag tyckte det var sjukt mycket för en klocka på den tiden, men ville unna mig något fint), men blev lite "carried away" som jag senare i livet skulle lära mig är totalt oundvikligt när det kommer till klockinköp.
Certina DS Podium Titan, har varit en ständig följeslagare i över ett decennium nu, och uppskattas lika mycket idag som den där första veckan efter muck!
2016-03-10 19.09.39.jpg


(Ps. Som en titanklocka sig bör så har den ju fått en del battle-scars genom åren. Tar gärna emot tips på hur man på lättast sätt får bort/maskerar alla smårepor!)
 
Min första klocka. Köptes för ofattbara 4000.-, vilket motsvarade en fjärdedel av alla muckpengarna från avslutad lump. Tanken var att lägga ca 2000:- (jag tyckte det var sjukt mycket för en klocka på den tiden, men ville unna mig något fint), men blev lite "carried away" som jag senare i livet skulle lära mig är totalt oundvikligt när det kommer till klockinköp.
Certina DS Podium Titan, har varit en ständig följeslagare i över ett decennium nu, och uppskattas lika mycket idag som den där första veckan efter muck!
2016-03-10 19.09.39.jpg


(Ps. Som en titanklocka sig bör så har den ju fått en del battle-scars genom åren. Tar gärna emot tips på hur man på lättast sätt får bort/maskerar alla smårepor!)

Fan, har DS-Podium sett ungefär likadan ut i 10 år?

Ruskigt tjusig :D nån aning om pris?

Sannolikt som de andra DS, alltså runt 7 hos handlare. Jag kan inte hitta något som bekräftar att modellen kommer dock, annat än den där bilden.

Bidrar med en bild på min certina. Min första riktiga klocka. Mycket klocka för pengarna. Grym!

Läckert!
 

Buckshot

Panerai
Certina klockor är stabila. Frågan är om man får något extra om man köper en Schweizisk klocka av ett prestigemärke, eller är det bara namnet som gör prisskillnaden?
 
Topp