• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella Certina tråden!

TonySoprano

Cartier
2-Faktor
Vilka modeller erbjuder precidrive verket?

certina-ds-8-moon-cadran-anthracite-index-or-bracelet-cuir.jpg


certina-chronograph-ds-8-phase-de-lune-silver-dial-c033-450-16-031-00.jpg

Dessa två bland annat. Förbannat snygga. (Bilder snodda från Internet)

Vidare: Någon som äger en av dessa och vill tala ut? Är detta en acceptabel quartz-kronograf? Blir man mobbad av kronograf-automat-maffian om man köper en sån här? ;)
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
certina-ds-8-moon-cadran-anthracite-index-or-bracelet-cuir.jpg


certina-chronograph-ds-8-phase-de-lune-silver-dial-c033-450-16-031-00.jpg

Dessa två bland annat. Förbannat snygga. (Bilder snodda från Internet)

Vidare: Någon som äger en av dessa och vill tala ut? Är detta en acceptabel quartz-kronograf? Blir man mobbad av kronograf-automat-maffian om man köper en sån här? ;)
Haha ja min DS2:a som är på annons tycks ju inte gå som smör i solsken direkt. Kvarts i sig är väl inte så speciellt upphetsande men Precidrive-verken som sitter i många av Certinas nya klockor är ju riktigt bra. Perfekt som beaterklocka eftersom man kan låta den ligga och sedan dra på sig den utan att behöva meckla med att ställa om den. Certinas kvartsverk är ju ETA också så det torde väl tala åtminstone lite för att verken bör hålla?
 

Casual Bum

Panerai
2-Faktor
Köpte DS1 DD till hustrun med 2 st läderband, utöver länken, och hoppades någonstans att hon skulle tycka att den var för stor, för tung eller något för då hade jag tagit över den och köpt något annat till henne istället. Icke sa Nicke, hon älskade den. Får istället tjuvlåna den nu när hon sover :)
image.jpeg
 

Hutti

Cartier
Köpte mig en Certina Bristol 195. Väldigt nöjd med klockan och tycker den är väldigt fin. Men när jag var i St. Anton tänkte jag ta en dagens klockbild men resulterade bara i en massa kondens. Så tyvärr bråkar klockan, minutvisaren rör sig väldigt lite, ibland 10 minuter per timma ibland mindre. Medan sekundvisaren går som den ska. Någon som vet varför? Vad kan det kosta att laga? Jag menar, jag köpte klockan för 500, så har ju inte någon lust att lägga mer än det.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Köpte mig en Certina Bristol 195. Väldigt nöjd med klockan och tycker den är väldigt fin. Men när jag var i St. Anton tänkte jag ta en dagens klockbild men resulterade bara i en massa kondens. Så tyvärr bråkar klockan, minutvisaren rör sig väldigt lite, ibland 10 minuter per timma ibland mindre. Medan sekundvisaren går som den ska. Någon som vet varför? Vad kan det kosta att laga? Jag menar, jag köpte klockan för 500, så har ju inte någon lust att lägga mer än det.
Gillar du klockan så tycker jag du ska ta ett snack med @macgyver. Han renoverade min Labora för en billig peng. Bra blev det också!
 

Nicke75

Patek
2-Faktor
Inte så mycket att fundera över! Du hittar inte mer klocka för de pengarna imo. Har tyvärr ingen själv men min bästa polare har den svarta sen ett år tillbaka och han är riktigt nöjd. Brukar passa på att rasta den när vi ses:
image.jpeg
Ok verkar fått goda omdömen här,ska bara fundera på blå eller svart :)
 

Case

Panerai
Hej Certinagänget

Jag köpte ganska nyligen min första Certina. En Multi-8 i stål med den klassiska tavlan
image.jpg


Väldigt nöjd med klockan. Den är klassisk i sin formgivning men utstrålar samtidigt modernitet genom den matta tavlan, den fantastiska AR behandlingen som gör att glaset ofta inte syns alls, avsaknaden av sekundvisaren och pushknapparna. Allt jag vill ha + en massa funktioner den digitala tavlan erbjuder.

Dock har den börjat indikera EOL på batteriet. (Vore den solar skulle den vara perfekt...). Vart rekommenderar ni att jag lämnar in den i Stockholm? Jag vill gärna trycktesta den i samma veva. Ingår det i batteribyte hos AD?
 

mackman

Cartier
Hej Certinagänget

Jag köpte ganska nyligen min första Certina. En Multi-8 i stål med den klassiska tavlan
image.jpg


Väldigt nöjd med klockan. Den är klassisk i sin formgivning men utstrålar samtidigt modernitet genom den matta tavlan, den fantastiska AR behandlingen som gör att glaset ofta inte syns alls, avsaknaden av sekundvisaren och pushknapparna. Allt jag vill ha + en massa funktioner den digitala tavlan erbjuder.

Dock har den börjat indikera EOL på batteriet. (Vore den solar skulle den vara perfekt...). Vart rekommenderar ni att jag lämnar in den i Stockholm? Jag vill gärna trycktesta den i samma veva. Ingår det i batteribyte hos AD?
trevlig dinka!
skulle nog lämna in den hos förslagsvis Krons ur, när dom byter batteri gör dom trycktest efter men INTE packningsbyte.

stod inte så mycket men det enklaste är att gå dit och snacka med dom
Prislista:
http://www.krons.se/index.php?main_page=contact_service&zenid=b3jql2rk12r5gqtadrvbf4ark3
 

Case

Panerai
trevlig dinka!
skulle nog lämna in den hos förslagsvis Krons ur, när dom byter batteri gör dom trycktest efter men INTE packningsbyte.

stod inte så mycket men det enklaste är att gå dit och snacka med dom
Prislista:
http://www.krons.se/index.php?main_page=contact_service&zenid=b3jql2rk12r5gqtadrvbf4ark3

Tack för tipset. Det slutade med att jag gick till Step In på Drottningatan, precis bredvid mitt jobb. . Priset var detsamma som Klockmaster hade angett. Batteriet är bytt och trycktestet godkänt. Jag undrar om jag kommer våga bada med den...

Väldigt nöjd med klockan. Har fått mig att se på Certina med andra ögon.
 

mackman

Cartier
Tack för tipset. Det slutade med att jag gick till Step In på Drottningatan, precis bredvid mitt jobb. . Priset var detsamma som Klockmaster hade angett. Batteriet är bytt och trycktestet godkänt. Jag undrar om jag kommer våga bada med den...

Väldigt nöjd med klockan. Har fått mig att se på Certina med andra ögon.
Kul, klart du ska bada med dinkan!
 

Case

Panerai
Här var det inget vidare ös direkt.
Lägger upp en bild på Mulitåttan igen, denna gång i kvällssol. Den är ju så läcker :cool:

image.jpeg


Och för att föra diskussionen vidare och samtidigt lära mig mer;

Har alla Certinor med platt glas samma fantastiska AR-behandling? Det är den detaljen som förhöjer den här modellen från "schysst" till "grym" för mig.
 
Topp