• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella Daniel Wellington-tråden

Tjena allihopa på KS! Registrerade mig nyss här på klocksnack efter att under en tid vistats här på forumet men då utan att kunna kommentera och skapa egna trådar etc. Jag själv äger två Daniel Wellington, en i guld och en i stål, och tycker att det är en helt underbar och stilren klocka som gör jobbet helt enkelt. Det som jag älskar alla mest med den är att den är en s.k. quartz-klocka och tappar/fortar sig därför inte vilket är helt underbart!! Självklart tycker jag att klocksnack bör ha en Daniel Wellington tråd, det är trots allt ett svenskt märke som är väldigt framgångsrikt.

Ett par wristshots från min sida:
wristshot_spoketakban.jpg


Perfekt till kavaj! (tagen i New York då jag var ditbjuden av en bekant) :)
wristshot_spoketablan2.jpg
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Haha. Skriver man att klockan är "en sk quartz" för att låta novis och sen använder termer som "tappar/fortar sig" så har man röjt sig själv.
Tappar och fortar sig använder man bara om man är hyfsat medveten om automatiska/mekaniska klockor.

Lite mer finess hade varit önskvärt. Jag har aldrig dissat en trådstart men den här var bara för uppenbar :)
 
Haha. Skriver man att klockan är "en sk quartz" för att låta novis och sen använder termer som "tappar/fortar sig" så har man röjt sig själv.
Tappar och fortar sig använder man bara om man är hyfsat medveten om automatiska/mekaniska klockor.

Lite mer finess hade varit önskvärt. Jag har aldrig dissat en trådstart men den här var bara för uppenbar :)
Som sagt har jag besökt KS en del den senaste tiden och lärt mig en del begrepp.
 
Kan vi inte bara uppskatta utseendet på Daniel Wellington? Ni kan ju inte säga att de är fula, även fast vissa av er anser att det inte är en riktig klocka. Hantverket bakom urverket får vi inte glömma.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Haha. Skriver man att klockan är "en sk quartz" för att låta novis och sen använder termer som "tappar/fortar sig" så har man röjt sig själv.
Tappar och fortar sig använder man bara om man är hyfsat medveten om automatiska/mekaniska klockor.

Lite mer finess hade varit önskvärt. Jag har aldrig dissat en trådstart men den här var bara för uppenbar :)
Haha japp, och dessutom anser som förstagångskrivare att en officiell DW tråd behövs ....Hahahahah
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Tjena allihopa på KS! Registrerade mig nyss här på klocksnack efter att under en tid vistats här på forumet men då utan att kunna kommentera och skapa egna trådar etc. Jag själv äger två Daniel Wellington, en i guld och en i stål, och tycker att det är en helt underbar och stilren klocka som gör jobbet helt enkelt. Det som jag älskar alla mest med den är att den är en s.k. quartz-klocka och tappar/fortar sig därför inte vilket är helt underbart!! Självklart tycker jag att klocksnack bör ha en Daniel Wellington tråd, det är trots allt ett svenskt märke som är väldigt framgångsrikt.

Ett par wristshots från min sida:
wristshot_spoketakban.jpg


Perfekt till kavaj! (tagen i New York då jag var ditbjuden av en bekant) :)
wristshot_spoketablan2.jpg
Man 54 från huvudstaden.....med händer som en 20 åring .....

Som sagt, detta blir kul
 
Topp