• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella Daniel Wellington-tråden

Smulan

Rolex
Shit happens :( Skulle byta drivknut på V40:n och slog i domkraften med DWn. Det är tydligen vanligt fönsterglas i klockan så jag fick tipset att lämna in den till vilket glasmästeri som helst. Ska ner till Olas glas och ram i eftermiddag och höra vad det kan gå på.
dw.jpg
 

Orson

Omega
2-Faktor
Jag har en lumpenhistoria. Det börjar den 3 april 1986 i Gotlands luftvärnsdivision, det var för övrigt då jag skaffade min första DW, ett särskilt pilotur på 60mm med en gångreserv på 8 dagar och ett urverk liknande det i Richard Mille, dock förändrat till det bättre. Men hur som helst så var det jag och några andra från samma regement som satt framför en brasa och fick för oss idén att kasta i några 7.62 hylsor och se vad som händer. Precis efter detta kommer en KB förbi och frågar varför vi sitter som ett par idioter och håller för öronen, då börjar det smälla som aldrig förr och han slänger sig ner på marken. Nu vet ni vad jag har för historia inom militären, så akta er och håll er till trådens ursprungliga syfte nu era stolpskott.

Du har inte någon fin lumparhistoria om dig å Filip ? =)
 
Du har inte någon fin lumparhistoria om dig å Filip ? =)
Inte om mig och Filip, dock om mig och den riktiga Daniel Wellington. Det var ett tiotal år sedan, när jag var med i SOG, och var på ett uppdrag i Kabul. Där träffade jag en man med en Rolex Submariner och kunde inte förstå hur någon kunde välja en sådan klocka när DW finns, dock hälsade jag ändå på honom och det visade sig att han hette Daniel Wellington. Tillsammans röjde vi staden under kvällen, dagen efter var han försvunnen och jag blev hemskickad på order av Sveriges president.
 

Sputniq

Panerai
Döp om tråden till "Dagens one-liners" eller "Dagens försök till lustigheter" eller något som passar det faktiska innehållet. Eller bara stäng den, man förlorar hjärnceller av att läsa inläggen här.
 

SimonJE

Omega
Kan inte någon bara stänga ner den. Är inne här och försöker förstå varför vissa svarar fanskapet..
 
Senast ändrad:

soder

Cartier
Finns det ett standardmått på "alla" DW's mellan bandhornen? Jag har en brorson som har en DW på nato, och tänkte kanske köpa honom fler modeller.

De jag har är 20mm breda, och undrar därför om de skulle passa. Jag vet alltså inte vad för modell han har, men den är vit urtavla och ganska enkel har jag för mig. Ganska stor, säkert 40 eller 42mm.

/Söder
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Finns det ett standardmått på "alla" DW's mellan bandhornen? Jag har en brorson som har en DW på nato, och tänkte kanske köpa honom fler modeller.

De jag har är 20mm breda, och undrar därför om de skulle passa. Jag vet alltså inte vad för modell han har, men den är vit urtavla och ganska enkel har jag för mig. Ganska stor, säkert 40 eller 42mm.

/Söder
Troligtvis 20 mm.
 

soder

Cartier

Tydligen är det denna modell han har. Någon som vet och kan bekräfta 20mm?
1003.gif


En liten mätning på skärmen, så kan det kanske stämma med 20mm men kanske också 22mm. Klockan ska vara 40mm, men jag tycker avståndet på bandhornens insida är lite mer än hälften, eller?

EDIT: Läser jag dock här, https://www.danielwellington.com/se/watchband-selector/ så verkar det som det är 20mm på de flesta (kanske alla) modeller..

/Söder
 
Senast ändrad:

Strimlaren

Cartier
2-Faktor
Tydligen är det denna modell han har. Någon som vet och kan bekräfta 20mm?
1003.gif


En liten mätning på skärmen, så kan det kanske stämma med 20mm men kanske också 22mm. Klockan ska vara 40mm, men jag tycker avståndet på bandhornens insida är lite mer än hälften, eller?

EDIT: Läser jag dock här, https://www.danielwellington.com/se/watchband-selector/ så verkar det som det är 20mm på de flesta (kanske alla) modeller..

/Söder
IMG_20170422_092730.jpg

Har ett DW-nato som jag fick på en annan klocka jag köpte. Mäter 20mm.
Är det exakt det han har redan? Annars kan du (han) få det.
 
Topp