• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella Daniel Wellington-tråden

En bild säger mer än tusen ord eller hur var det?

Fine, jag gillar ärligt talat Bauhaus inspirerade klockor så jag kanske borde köpa en DW, problemet är att jag inte vill betala 1000 kr för något jag kan köpa från Kina för 12 kr. Känns inte OK i min värld. Sen tycker jag 40 mm med den tavelstorleken är hål i huvudet. 90 % av alla DW bärare ser ut som clowner med den där klockan på armen, hade den istället varit 34-36 mm så hade den varit proportionerlig med tavlans utformning.

Det finns dock andra märken (som faktiskt också tillverkar klockorna) som har rätt proportioner, t.ex. Junghans och Nomos Glashütte. Vilka är riktigt trevliga i min mening.

Nomos
image.jpeg


Junghans
image.jpeg


Kan köra en paketöppning på mitt nästa köp tillägnad TS.

Trevlig kväll!
Jag tror att det finns den efterfrågade storleken hos dam-modellerna, möjligen något att kolla efter? Sen att köpa det för 12kr från Kina tycker jag bara är löjligt, då kan jag lika väl köpa en Rolex från Alibaba.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Jag har inte pratat om hur mycket det kostar att tillverka ett urverk från Rolex, då jag vet att det är avsevärt högre. Dock anser jag att ett in-house urverk från Daniel Wellington är minst lika exklusivt och det håller som sagt tiden väldigt bra, som du påpekar.

Detta är inget som Daniel Wellington tillverkar själva. Istället importerar man dessa från Japan. Ett typiskt urverk som används är Quartz Japan Citizen 1L22.
 
Tjena allihopa på KS! Registrerade mig nyss här på klocksnack efter att under en tid vistats här på forumet men då utan att kunna kommentera och skapa egna trådar etc. Jag själv äger två Daniel Wellington, en i guld och en i stål, och tycker att det är en helt underbar och stilren klocka som gör jobbet helt enkelt. Det som jag älskar alla mest med den är att den är en s.k. quartz-klocka och tappar/fortar sig därför inte vilket är helt underbart!! Självklart tycker jag att klocksnack bör ha en Daniel Wellington tråd, det är trots allt ett svenskt märke som är väldigt framgångsrikt.

Ett par wristshots från min sida:
wristshot_spoketakban.jpg


Perfekt till kavaj! (tagen i New York då jag var ditbjuden av en bekant) :)
wristshot_spoketablan2.jpg
Guld? 18k?
 

stabil

Cartier
Jag har inte pratat om hur mycket det kostar att tillverka ett urverk från Rolex, då jag vet att det är avsevärt högre. Dock anser jag att ett in-house urverk från Daniel Wellington är minst lika exklusivt och det håller som sagt tiden väldigt bra, som du påpekar.

DW klockor har varken in-house eller i 18k.
Förstår dock inte vitsen med att ogilla DW, då många bärare förhoppningsvis byter upp sig när dom växt upp.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Varför skulle den inte kunna vara det? Många här på forumet säger bland annat att Seiko är väldigt bra i förhållande till priset och att man ofta får mer än vad man betalar för, varför skulle det inte vara samma sak med DW och att den är i guld?

Därför att det då vore en bättre affärsidé för DW att ge folk pengar direkt i handen än att först göra en klocka i guld, sälja till underpris och gå back typ fyra gånger utpriset. Och det är ju inte så troligt eftersom DW är mer av en bra affärsidé än en bra och entusiastdriven klocktillverkare. Och det är av just detta skäl de flesta här tror att du trollar.
 
Topp